• Ik snap niet waarom we dat vak krijgen. We kunnen het toch praten en er bestaan genoeg spellingcontroles?
    Ik haaaaat dat vak, ook al ben ik er niet slecht in (lees: ik had zonder te leren op pw van twee hoofdstukken een 8.3). Maar ik snap het nut er niet van.

    Wie wel?


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Cacharel schreef:
    (...)
    Wat een wijze woorden. - Snapt er geen fuk van. (nerd)


    Contaminatie is een combinatie van twee taalvormen, en het begrip komt vaak bij uitdrukkingen, spreekwoorden etc voor (:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2010 - 20:06 ]


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Nou ja, bij sommige dingen wel, sommigen niet.
    Vooral gezien het feit het met spellingcontrole niet altijd fout of goed hoeft te zijn, maar je het wel anders kan spellen.

    Als je bij Word in wílt typen: Nog niet want.. en je typt het op de volgende manier in;
    - noch niiet wand..
    Is dat niet fout.
    Dus in die context snap ik wel waarom we tijdens Nederlands ook uitleg krijgen over het omgaan met spellingscontrole en/of spelfouten. Ik denk dat het gewoon nodig is voor later, waarom weet ik niet precies maar toch.

    Nederlands is niet alleen het 'spellen van woorden', maar ook de definitie van woorden, uitdrukkingen, spreekwoorden, en dat soort dingen. Ook boekverslagen moet je maken, althans, op mijn school wel, en zoals je ziet is het niet alleen,
    - ik loop; ik liep,
    maar het vak Nederlands op zich is uit te breiden naar zoveel verschillende dingen.

    Ik heb er iig geen problemen mee, tot nu toe sta ik voor Nederlands een 9.3. :')

    [ bericht aangepast op 1 jan 2010 - 20:29 ]


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Ik vind het wel belangrijk.


    hoi, jij bent leuk.

    Wat Therapy zegt (nerd)


    Only losers can act the way you do

    [ bericht aangepast op 1 jan 2010 - 21:02 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik ook niet.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Therapy schreef:
    Je beseft niet half hoeveel fouten je nu nog maakt. En Nederlands is meer dan spreken en correct typen/schrijven. Verslagen maken hoort daar ook bij, en dat leren wij in Nederlands. + ik wil wedden dat de helft hier niet weet wat er correct is: het meisje dat of het meisje die. Als je je taal niet onderhoudt, dan gaat het bergaf ermee, en volgens mij is dat bewezen zelf. Nah, mijn mening :')


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Therapy schreef:
    Je beseft niet half hoeveel fouten je nu nog maakt. En Nederlands is meer dan spreken en correct typen/schrijven. Verslagen maken hoort daar ook bij, en dat leren wij in Nederlands. + ik wil wedden dat de helft hier niet weet wat er correct is: het meisje dat of het meisje die. Als je je taal niet onderhoudt, dan gaat het bergaf ermee, en volgens mij is dat bewezen zelf. Nah, mijn mening :')


    mee eens....

    en en en...ik ben slechter in nederlands (rapportcijfer 6) dan in duits (rapportcijfer 8)...dus dus dus is nederlands erg nuttig voor mij...voor duits leer ik NOOIT...en nl moet wel...*zucht*


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Tell me about it, ik ben er heel goed in, maar wat kan mij het Oud-Nederlands schelen? ._.

    Nederlands is te klote. Ik kan al lezen en schrijven en als ik schrijfster wil worden dan verdiep ik me daar wel in. :W


    when words fail, music speaks.

    Het moet gewoon minder uren per week in beslag nemen. (:


    007

    Frontpage schreef:
    (...)


    Ik weet het wel ;D het is dat, want meisje is onzijdig.Wat best wel dom is , maarja.En ik geef je groot gelijk! (:


    uh.. waarom was meisje ook alweer onzijdig? :$
    ik ben een ramp in verwijswoorden..

    [ bericht aangepast op 1 jan 2010 - 21:48 ]


    it's so empty living behind these castle walls

    Koel dat veel mensen het met me eens zijn 8D

    Q schreef:
    Het moet gewoon minder uren per week in beslag nemen. (:

    Ik heb maar 2 uur Nederlands. ;o
    Ik zou meer willen.


    hoi, jij bent leuk.

    Ik haat Nederlands (y)


    My friends are my estate.