Voel jij je prettig op school?
Ja, meestal wel. Hangt er vanaf hoe de sfeer in de klas en op school zelf is en hoe ik me sowieso al voel voor ik naar school moet vertrekken. Maar meestal voel ik me er wel prettig en dat komt altijd wel door mijn vrienden en vriendinnen.
Zo ja, wat doe doe je dan?
Hoh, wat rondlopen in de gangen, binnen gaan zitten en praten met vriendinnen. Buiten op de banken gaan brielen met vrienden en vriendinnen. Het gewoonlijke zowat?
Zo nee, wat doe je dan?
Dan hou ik me tijdens de les meestal afzijdig, omdat ik denk in mijn hoofd aan dingen zit te denken. Tijdens de speeltijden en over de middag gaan we dan meestal met vriendinnen apart zitten en praten we wat enzo, maar dan zeg ik ook niet zoveel.
Heb je veel vriendinnen?
Alléén vriendinnen of ook vrienden? Ik heb vier echt hele beste vriendinnen en daarnaast heb ik dan wel een heleboel anderen waar ik wel altijd op terug kan vallen. Jongens en meisjes.
Ben je tevreden over het aantal?
Absoluut, te weinig is niet leuk want dan voel je je misschien snel eenzaam, maar te veel is ook niet goed want dan verwaarloos je misschien mensen.
Welke eigenschappen moet een vriendin hebben?
Ze moet voor me klaarstaan wanneer het nodig is, we moeten plezier kunnen hebben, dom kunnen doen, maar ook over serieuze onderwerpen kunnen praten en goede gesprekken kunnen voeren. Ze moet me vooral gewoon liggen. Het kan zijn dat ik met een bitch overeen kan komen, maar dat die gewoon bij mij normaal is en iemand is waar ik goed mee overweg kan. Vriendinnen moeten gewoon altijd voor elkaar klaarstaan.
Wat zou jij doen voor een vriendin?
Ik probeer zo veel mogelijk te doen voor een vriendin. Ik probeer er altijd te zijn, probeer haar zo veel mogelijk te helpen, waar ik kan natuurlijk. Ze mogen steeds naar me toekomen met problemen, me opbellen in het midden van de nacht als er wat is gebeurd, ik sta altijd voor hen klaar. En ik weet dat zij dat ook voor mij zijn. Mijn beste vriendinnen en ik zijn onafscheidelijk. We voelen elkaar heel goed aan en liggen in dezelfde lijn. Als we gewoon ziek zijn gaan we elkaar niet bezoeken, maar we sturen altijd sms'n van beterschap enzo.
Wat doe je als je iemand niet mag?
Ik probeer die persoon dan zo veel mogelijk te negeren. En als die de hele tijd terug komt, dan ga ik wel eens goed mijn gedacht zeggen. Meestal mogen die personen mij dan ook niet, dus die kunnen dan wel tegen een stootje.
Kan jij je goed concentreren op school?
Bwa, hangt van dag tot dag af. Hoe ik me voel eigenlijk.
Wat vind jij de stomste vakken [maximaal 3]?
Hohja, stomste vakken. Fysica is eigenlijk het enigste vak dat ik echt haat :'D
Wat doe/zeg je als je ergens niet mee eens bent, als er wat gezegt word in de klas?
Gewoon mijn gedacht zeggen? Ik ben het gewend van overal over mee te praten en ik ben nogal mondig, dus als me wat niet aanstaat, dan weet men dat ook meteen.
Roddel jij?
Ja, maar ik denk dat iedereen wel eens roddelt. Onbewust of bewust. En rollen is niet altijd slecht. Je kan roddelen over iemand en eens gewoon wat zeggen over de persoon en je kan roddelen waarbij je iemand volledig afbreekt. Dat is een groot verschil.
Zo ja, voel jij je schuldig als je roddelt?
Néé. Als het over iemand gaat die ik totaal niet ken boeit me dat eigenlijk niet. Maar als ik en een andere vriendin eens wat zeg over een andere vriendin, dan voel ik me soms wel eens schuldig. Het kan dan misschien wel waar zijn wat we zeggen, maar toch zijn we achter haar rug bezig.
Weet je of er geroddelt word over jou?
In feite heb ik nog nooit iemand horen roddelen over me of heeft niemand nog ooit gezegd dat er over me geroddeld wordt. Maar ik weet bijna 100% zeker dat men roddelt over me ><
Stel. Er zijn maar 3 meisjes die je kent, en je moet er 1 uitkiezen die je het leukst vind. Welke zou je kiezen: De verlegen, maar de aardige? De stoere en populaire maar soms bitcherig? of.... De vrolijke, maar lelijke?
Dat kan ik nu eigenlijk niet persé zeggen. Dat hangt er gewoon vanaf met wie ik de beste band heb, met wie ik het best overeen kom. Moest ik nu de beste band hebben met de stoere, popu bitch, het zij zo. Maar ik kan even wel de beste band hebben met het aardige of vrolijke meisje. Dus ik kan eigenlijk niet echt op die stelling een antwoord geven.
Ik heb geprobeerd alles zo goed mogelijk en uitgebreid mogelijk te beantwoorden, dus ik hoop dat het goed is (:
[ bericht aangepast op 2 dec 2009 - 16:04 ]
Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right