• De stelling van vandaag luidt:
    Vrouwen zouden na hun 45ste geen kinderen meer mogen krijgen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Opzich ben ik het er mee eens, maar als de vrouw het nog zou kunnen, moet het wel kunnen, vind ik. Maar de kans op een miskraam en op aandoeningen en handicaps is wel groter.


    Destroy what destroys you.

    Crumble schreef:
    Nee, daar ben ik het niet mee eens. De kans op afwijkingen is groter, maar je kan na je 40e nog gewoon een gezond kind krijgen. Dus ik vind dat het moet kunnen.


    I believe in music the way some people believe in fairytales.

    eens. zoals al veel is gezecht, kans op afwijkingen is erg groot. bovendien kan een oude vrouw als moeder zelf al minder dus al zeker niet goed voor een kind zorgen.
    al gaat verbieden misschien een beetje ver. we zijn hier niet in china O_o


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    eens,, het klinkt heel stom maar het is heel slecht voor je lichaam als je op zo'n late leeftijd nog kinderen krijgt,, rond je 20ste is het beste,, dat klinkt heel jong maar het is wel het best voor je eigen lichaam (nerd)


    ~Sometimes the right path is not the easiest one~

    JloveTH schreef:
    eens,, het klinkt heel stom maar het is heel slecht voor je lichaam als je op zo'n late leeftijd nog kinderen krijgt,, rond je 20ste is het beste,, dat klinkt heel jong maar het is wel het best voor je eigen lichaam (nerd)

    Als het echt slecht voor je lichaam is dan had moeder netuur er wel voor gezorgt dat we het niet konden.Het is inderdaad beter om op jonge leeftijd te krijgen maar slecht is het niet. Moeder natuur beschremt ons tegen ons zelf.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens, maar boven hun 50e vind ik dat het niet meer kan... of 60e.


    Love is the movement <3

    Luctus schreef:
    (...)
    Als het echt slecht voor je lichaam is dan had moeder netuur er wel voor gezorgt dat we het niet konden.Het is inderdaad beter om op jonge leeftijd te krijgen maar slecht is het niet. Moeder natuur beschremt ons tegen ons zelf.

    Misschien dat moeder natuur daar heeft voor gezorgd, alleen niet kon voorzien dat de medische wetenschap zo zou evolueren en dat de levensomstandigheden zoveel keer beter zijn geworden.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik weet niet. Ik vind niet dat als ze het zelf nog fysiek en mentaal zien zitten, we hun die kans zeker niet mogen afnemen. En ze kunnen daar toch nooit een wet van maken of een verbod opleggen. Dat zou gewoon 'discriminatie' zijn.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Misschien dat moeder natuur daar heeft voor gezorgd, alleen niet kon voorzien dat de medische wetenschap zo zou evolueren en dat de levensomstandigheden zoveel keer beter zijn geworden.

    Vroeger werden vrouwen ook 40 en kregenm toen ook nog kinderen. IK bedoel alleen maar dat het minder goed is maar niet slecht.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    nee niet eens
    dat is hun eigen beslissing


    live you're life

    WILLIAM schreef:
    Oneens.
    Soms vindt iemand de ware pas op haar 40e/45e, en als je dan nog een kind kan krijgen vind ik niet dat je dat mag verbieden.


    I wish that I could say `we're forever together baby´

    Eens. Want je hebt tog een grote kans dst je kind niet "normaal" geboren wordt.


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Eens.


    *~* Proud Luxury *~*

    Oneens, als ze dat nog kunnen, wat is er erg aan?


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Ik vind dat het van de situatie afhangt. Stel dat ze nooit kinderen heeft kunnen krijgen, en het lukt uiteindelijk toch, dan kan je dat toch niet van haar afpakken? Of misschien kon ze pas op 45ste een kind kan krijgen omwille van financiële omstandigheden? En zo zullen er nog wel wat redenen kunnen zijn. In zo'n gevallen heb ik er niets op tegen.
    Maar eigenlijk vind ik dat de overheid zoiets niet mag beperken (ook al vind ik het belachelijk als vrouwen op hun 45ste een kind nemen gewoon om nog eens een kind te hebben), kinderen krijgen is iets persoonlijk.


    If we had not a soul, music would have created it.