• Oké mijn best friend eet echt amper...

    's ochtends eet ze niets, 's middags eet ze niets en 's avonds eet ze wel wat mee van het avond eten maar niet veel.
    Op school eet ze maar 4 skittles en dat is het enige wat ze op school eet, de rest van het zakje geeft ze aan ons.
    Wij zeggen dat ze meer moet eten, sterker nog ik dwing haar wel eens wat te eten maar dat weigert ze gewoon!
    Heel af en toe neemt ze dan wel een koekje van mij maar dan alleen de helft.

    Ze is heel vaak heel duizelig en ze heeft wel honger maar ze wilt het niet toe geven...

    Het schijnt nu al bijna 4 jaar zo te gaan, eerst viel het nog wel mee maar nu word het gewoon steeds erger...

    Ze wil wel dunner worden, ze is wel wat steviger dan anderen, maar dat zit bij haar in de familie...
    En ik zag laatst op school op haar laptop dat ze in haar internet geschiedenis wel wat pro ana sites had staan...

    Ik begin me echt enorme zorgen te maken, weten jullie wat ik kan doen?
    En denken jullie dat ze Anorexia heeft of begint te krijgen? =/

    [ bericht aangepast op 21 nov 2009 - 9:59 ]


    dream, dare, fly!

    Praat eens met haar ouders.
    Die kunnen haar volgens mij ook helpen. :]

    x


    Let the Night embrace you

    Ga naar een vertrouwenspersoon op school of een vertegenwoordiger van de GGD en vertel wat er aan de hand is.
    Je vriendin zal het alleen écht niet leuk vinden als ze erachter komt en zal je zelfs misschien een verrader noemen, maar die meid heeft duidelijk hulp nodig. Ja, ik denk dat ze anorexia heeft.


    I clicked my heels and wished for you.

    Praat er over met haar ouders of met iemand op school.Dit kan jij niet oplossen als ze echt anorexia heeft.Maar stuun haar zovele je kan,ga haar niet ander behandele,hoog uit wat liever doen, en ga vooral niet doen alsof ze dom,stom of gek is


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hap schreef:
    Ga naar een vertrouwenspersoon op school of een vertegenwoordiger van de GGD en vertel wat er aan de hand is.
    Je vriendin zal het alleen écht niet leuk vinden als ze erachter komt en zal je zelfs misschien een verrader noemen, maar die meid heeft duidelijk hulp nodig. Ja, ik denk dat ze anorexia heeft.


    Only losers can act the way you do

    Een vriendin van mij heeft op de basisschool anorexia gehad, maar is er nu wel vanaf. Maar ze eet nu nog steeds niet veel, maar wel net genoeg. En anders zeggen we tegen haar dat ze wel moet eten.
    Maar ze heeft het liever niet over haar anorexia tijd..., dus ik weet er ook niet veel over, en ik weet ook niet precies wat je voor haar kunt doen.

    Snake schreef:
    Praat eens met haar ouders.
    Die kunnen haar volgens mij ook helpen. :]

    x

    + alle andere bovenstaande dingen

    [ bericht aangepast op 20 nov 2009 - 21:39 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Exercitus schreef:
    Praat er over met haar ouders of met iemand op school.Dit kan jij niet oplossen als ze echt anorexia heeft.Maar stuun haar zovele je kan,ga haar niet ander behandele,hoog uit wat liever doen, en ga vooral niet doen alsof ze dom,stom of gek is


    Dat doe ik ook zeker niet, ik behandel haar net zoals ik hiervoor deed (:
    Maar haar ouders hebben het niet door omdat ze 's avonds wel eet en 's ochtends zijn haar ouders weg (een andere vriendin heeft het al eens eerder geprobeerd)


    dream, dare, fly!

    Ik vind dat je het tegn haar ouders moetn vertellen of tegen een leerkracht ofso.


    A. ikmisje.

    Ik heb dat eerlijk gezegd ook een beetje [:
    Geen anorexia hoor.. maar ik eet ook echt vet weinig. Maar bij mij komt het doordat ik me een beetje schaam als ik moet eten waar zo veel mensen bij zijn :'] en ook al heb ik overgewicht, mensen denken toch dat ik aan een dieet doe ofzo.. nou dat is het dus niet 8D


    all I want for christmas is a girlfriend

    Dat is wel erg, je kan met haar praten en vragen of ze af wil vallen ofzo... Als het zo door gaat zou ik naar haar ouders gaan..


    You are beautiful, you are love.

    Ik heb ook zo'n vriendin gehad, en gaan praten met haar ouders had het verkeerde effect. Haar ouders gingen zich moeien, haar dingen gaan verbieden en verplichten, waardoor ze er nog erger aan toe kwam. Ik heb dan maar iemand van school geraadpleegd en een psychologe (vriendin van mijn ouders) om hulp gevraagd, die me steeds raad gaf. Ze is er vanaf, niet dankzij mij, maar toch door haar ouders die haar naar een psycholoog hebben gesleept. Eerst ging het nog meer bergafwaarts, dan het al gegaan was na het raadplegen van haar ouders, maar gelukkig werd ze beter. Ze eet nu, maar nog steeds geen grote hoeveelheden en erg verspreid.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik heb ook zon meisje in mijn klas!

    En als ik dan vraag: moet je niet eten? zegt ze nee. TERWIJL ZE NIETS EET!


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    xSmoothiex schreef:
    Dat is wel erg, je kan met haar praten en vragen of ze af wil vallen ofzo... Als het zo door gaat zou ik naar haar ouders gaan..


    Volgens mij wil ze wel afvallen, ze is wel altijd al iets steviger geweest dan anderen, maar dat zit bij haar in de familie...
    En ik heb op haar laptop gezien dat ze wel eens op die pro ana sites zit (bij haar internet geschiedenis) =S


    dream, dare, fly!

    ANNExROCKT schreef:
    (...)

    Volgens mij wil ze wel afvallen, ze is wel altijd al iets steviger geweest dan anderen, maar dat zit bij haar in de familie...
    En ik heb op haar laptop gezien dat ze wel eens op die pro ana sites zit (bij haar internet geschiedenis) =S

    Volgens mij heeft ze echt anorexia, of begint het te krijgen.


    None but ourselves can free our minds.

    ze wil afvallen denk ik,Ze is niet blij met haar figuur dus zeg tegen haar allemaal complimetjes over haar figuur hier door voelt ze zich vast al wat zel verzekerder


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Ik heb is op zo'n site gekeken bij de reactie's en die meiden willen allemaal model worden. maar wat ze niet weten is dat modellenbureau's geen modellen aan mogen nemen die lichter zijn dan 45/50 kilo