• Vandaag is het de laatste dag van de vakantie.. en morgen moet ik dus terug naar school.

    Normaal zie ik daar totaal niet zoveel tegenop.. maar sinds dit jaar zit een nieuw meisje in onze klas! Eerst leek ze wel nog een toffe. Maar na een week had ik haar al helemaal door, roddelen dat dat kind deed, niet normaal!Ook probeerde ze mij op te zetten tegen mijn vriendinnen.. wat voor haar helaas, het verkeerde effect had.

    Dus ik gaf het meteen op en liet haar zowat links liggen, met als resultaat.. niemand in de klas komt zowat overeen met haar. Dus bedacht ze ineens het zo te spelen:

    Onze klas is zowat in vier groepjes, de jongens, dan K3 (dat zijn drie meisjes die af en toe iets te kinderachtig zijn, en wij noemen die zo.. niet slecht bedoeld, maar dan hoeft al die lange namen niet zo), nog twee meisjes die wat stiller zijn en dan onze groep, mijn vriendinnen dus. Vorig jaar was dat ook al maar toen kwamen we gewoon allen samen overeen als we een groepstaak moesten maken enz.. Maar dat nieuwe meisje is dus dit jaar begonnen iedereen tegen elkaar op te zetten. Ze verzint allerlei leugens, zegt dat hebben hun over jullie gezegd en ga zo maar even door. Gewoon omdat ze zo denkt vriendinnen te maken. Ook heeft ze op alles commentaar wat haar niet aanstaat, dat is dus behoorlijk veel. Normaal zwijg ik gewoon en negeer ik het omdat het me niet veel kan schelen. Maar nu raak ik haar gedrag grondig beu.. en meer en meer krijg ik het moeilijk om te zwijgen tegen haar. Maar ik zwijg omdat wie zou dan weer de schuld krijgen? IK, gewoon omdat ik er op reageer. De klassfeer is echt zoveel gedaald.. We zitten ondertussen in onze laatste jaar voor we uiteindelijk gaan verder studeren.. ik bedoel, we zijn bijna allen 17 of 18 jaar. Hoe kinderachtig is dat wel dan niet?

    Ook heb ik over iemand uit haar vorige klas in haar vorige school gehoord dat ze werd weggepest omdat ze hetzelfde als bij ons had gedaan.

    weetje ik vind dat kind zielig.
    als ze allemaal leugens gaat rond bleren, dat is toch dom?
    naja. dat vind ik.
    en weetje, ik zou der toch maar negeren, of juist met der gaan praten.
    Misschien wel een klassengesprek houden met de mentor ofzo..=3

    Wat een kutwicht is dat wel niet oO Je gewoon niet laten doen. Dat kind zoekt aandacht, maar dan op verkeerde manieren. Laat zoals je al eerder zei haar links liggen en reageer erop wanneer het echt nodig is. Toon wie er kinderachtig bezig is. Gewoon negeren :'D


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Well, that's sucks.
    Misschien kunnen jullie naar je mentor stappen en erover vertellen?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik zou het tegen iemand -mentor- vertellen, en dan niet in je eentje, maar met meerdere mensen. Je vriendinnen, en misschien wat jongens. Als er meerdere mensen bij staan, komt het veel overtuigender over. En áls je iets tegen je mentor of wat dan ook zegt, ga dan niet zeggen hoe k*t ze wel niet is. Gewoon zeggen wat je dwars zit. Andere mensen kunnen je dan ook aanvullen. Zo krijg jij ook nergens de schuld van.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    zoals al gzegd werd,houd een klassengesprek als zij er een keertje niet is (: ?
    of laat haar uit de klas halen,en doe dan een gesprek over haar...


    everybody needs a song.