• De stelling van vandaag luidt:
    Om overgewicht te voorkomen moeten er meer gymlessen komen op school.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I clicked my heels and wished for you.

    Oneens, school kan beter voorlichting geven op een leuke manier over gezond eten en sporten. Tijdens LO doet toch niemand mee, bij ons.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Neen, volgens mij heeft dat geen zin.
    Ze moeten thuis ook sporten.


    Everyone smiles in the same language.

    Wij hebben gymlessen genoeg (2 uur per week), maar ik vind het wel een goed idee op zich.


    Never run out of reasons to smile...

    NEE!

    Absoluut niet. Afschaffen die gymlessen!
    Het lijkt mij persoonlijk een beter idee als ieder kind een subsidie krijgt om daarmee te kunnen sporten bij een sportvereniging (voetbal, turnen etc.) en daarbij de regel in te stellen dat 1x in de week een uur sporten verplicht is met het geld dat je hebt gekregen. Doet iedereen een sport die hij/zij leuk vindt.
    Als dat niet genoeg is kunnen ze op school b.v ook nog sportevenmenten organiseren (zo nu en dan met z'n allen zwemwedstrijden houden etc. maar meer ook niet.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2009 - 12:23 ]

    Sensible schreef:
    Oneens, hoewel het opzich niet zo'n slecht idee is. Gewoon minder ongezond eten en meer sporten op eigen houtje. Niet echt een slecht idee, maar gewoon onnodig.


    I'm not a complete idiot, some parts are missing.

    dan moeten de gymlessen wel heel erg verbeterd worden!
    Wij doen nu al 4 jaar alleen maar voetbal, hockey, volley bal, honkbal en ringzwaaien.
    Ze moeten ook eens de leerlingen kennis laten maken met andere, wat onbekendere sporten, als waterpolo, schaatsen, allemaal verschillende soorten vechtsporten en dansen enzo..


    Liever spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

    Nee. Je zorgt er als het aan mij ligt maar lekker zelf voor. Jij moet het doen, iemand anders niet.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Killjoy schreef:
    Neih,gewoon meer uit je zelf gaan sporten i.p.v altijd voor de buis te hangen of zo.


    None but ourselves can free our minds.

    nee ik sport al genoeg op school en ik heb zoiezo bijna geen tijd voor meer les xD ik heb het druk genoeg en ik wil niet met school gymen omdat het saai is en je doet het omdat het verplicht is


    you were born original don't die as a copy

    Nee, school is niet verantwoordelijk voor overgewicht. Die mensen moeten er zelf maar iets aan gaan doen (:


    a figment of your imagination

    Zolang we maar niet elke les gaan hockeyen of voetballen =='


    I live for the applause, you will die for it.

    Yankee schreef:
    Je kunt op school wel meer sporten, maar dan moeten de kinderen er thuis ook iets aan doen, want anders helpt het ook niet veel.


    Only losers can act the way you do

    alleen op school helpt niets thuis moet je dan ook sporten en gezonder eten helpt ook!

    Oneens.
    Ik denk dat je beter een project kan doen over eten en bewegen,


    hoi, jij bent leuk.

    nerveus schreef:
    Oneens. Ik haat sport en heb geen overgewicht

    Als men te dik is hebben ze dat aan zichzelf te danken tenzij ze een ziekte hebben.