• - ik krijg 10 euro zakgeld per week.
    - word niet betaald voor stage.
    - ben momenteel aan het soliciteren voor klein baantje.
    - mn ouders kopen mn sigaretten.


    nou,
    ik heb pasgeleden een laptop gekregen, en nu krijg ik geen sinterklaas en kerst geld meer.
    ik krijg voor mn verjaardag piercings (tongpiercing en misschien nog een 2de lippiercing).
    dus sinterklaars/kerst/verjaarda geld is al op

    en ik wil zooo veeell dingenkopen!

    makeup borstel-setjes, dure proffesionele (als ik ze allemaal bij elakar optel zo een 250 euro).
    makeup paletten (allemaal bij elkaar 60 euro).
    adidas-luipaard-hoodie (120 euro)


    voor alle dingen die ik wil kopen moet ik zo'n 430 euro hebben.
    per week heb ik dus:
    10 euro zakgeld
    ongeveer 15 euro aan sigaretten.
    en zeg als ik word aangenomen, zo een 2 euro per uur, 3 dagen in de week zo'n 11 uur werken (denk ik) en dat is zo een 22 euro per week.

    dus in totaal heb ik per week; 25 euro per week. (tot nu toe, als ik word aangenomen 47 euro).

    nou geloof me, ik woon zowat IN de stad en ik ben er elke dag met vriendinnen, binnen 2 dagen is die 25 euro op.

    heeft iemand een tip voor my om goed te kunnen sparen
    & was het dom om een laptop te nemen en beter het geld te nemen (de laptop is meer waard) ?
    & is het dom om alles uit teg gaan geven aan makeup (wat myn hgrootste hobby is) ?


    ik ben overal te zien, maar nergens verkrijgbaar!

    10 euro zakgeld per week???ik krijg maar 20 per maand!Zo weinig geld hen je dus niet hoor...gewoon sparen


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Wil je mijn kleedgeld lenen ? ;3


    We can only learn to love by loving.

    Ten eerste word je dus al 'verwend' door je ouders dat zij je sigaretten kopen. Ten tweede vind ik het een beetje onzinnig om het aan allemaal make-up uit te geven. Nee, aan dúre make-up. Goedkope make-up kan net zo goed zijn als dure. Ga ergens kijken voor namaak van het dure, want die zijn net zo goed. Dus daar zul je dan al wat op besparen. Ten derde vind ik dat je dan wel erg weinig gaat verdienen. Ga eventueel in de kasbouw werken, want daar verdien je veel geld. En tenslotte, denk na voordat je wat koopt. Je hóeft niet altijd wat te kopen als je met je vriendinnen de stad ingaat. Ik woon ook praktisch in de stad, maar ik hou mijn geld wel in me zak. Koop alleen wat hoognodig is. En het was niet dom om die laptop te nemen, want daar heb je op lange termijn wat aan. Dus nee, geen domme aankoop.
    -einde van preek- o.o


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    Yep, dat wordt prioriteiten stellen.


    No growth of the heart is ever a waste

    als je de stad in gaat neem dan niet al je geld mee. leg bijvoorbeeld 10euro thuis. dan spaarje toch geld en jha kies voor goedkope make-up. dat gaat je veel besparen


    I'm your biggest night mare

    Twee euro per uur? Als ik jou was zou ik een ander baantje zoeken, want twee euro per uur is echt weinig.

    je kunt aan je ouders vragen of je kleedgeld mag, omdat je zo niet rond kunt komen. Maar je kunt ook zeggen; oké, wat heb ik écht nodig en wat kan nog wel even wachten. Dan moet je bijv. elke week geld aan de kant leggen zodat je dat op kan sparen totdat je al dat geld bij elkaar hebt.


    http://ciinderella-.tumblr.com/

    Je kan ook goedkopere make-up kopen?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Niet slecht bedoeld, maar zóveel geld uitgeven aan make-up?
    Sorry, maar het enigste wat ik doe is de make-up van mijn moeder gebruiken als ik die eens nodig moest hebben en dat is dan al alleen een oogpotlood.

    Dus ben je zeker dat je die make-up nodig hebt?


    Let the Night embrace you

    Maak een lijstje als je naar de stad gaat, van wat je écht nodig hebt. En hou je dan ook aan het lijstje!


    Never run out of reasons to smile...

    Koop een spaarpot en deel elke week die 10 euro. Vijf euro om te sparen en vijf om uit tegeven?


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    JoJudicious schreef:
    Ten eerste word je dus al 'verwend' door je ouders dat zij je sigaretten kopen. Ten tweede vind ik het een beetje onzinnig om het aan allemaal make-up uit te geven. Nee, aan dúre make-up. Goedkope make-up kan net zo goed zijn als dure. Ga ergens kijken voor namaak van het dure, want die zijn net zo goed. Dus daar zul je dan al wat op besparen. Ten derde vind ik dat je dan wel erg weinig gaat verdienen. Ga eventueel in de kasbouw werken, want daar verdien je veel geld. En tenslotte, denk na voordat je wat koopt. Je hóeft niet altijd wat te kopen als je met je vriendinnen de stad ingaat. Ik woon ook praktisch in de stad, maar ik hou mijn geld wel in me zak. Koop alleen wat hoognodig is. En het was niet dom om die laptop te nemen, want daar heb je op lange termijn wat aan. Dus nee, geen domme aankoop.
    -einde van preek- o.o

    -sluit zich hierbij aan-


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    JoJudicious schreef:
    Ten eerste word je dus al 'verwend' door je ouders dat zij je sigaretten kopen. Ten tweede vind ik het een beetje onzinnig om het aan allemaal make-up uit te geven. Nee, aan dúre make-up. Goedkope make-up kan net zo goed zijn als dure. Ga ergens kijken voor namaak van het dure, want die zijn net zo goed. Dus daar zul je dan al wat op besparen. Ten derde vind ik dat je dan wel erg weinig gaat verdienen. Ga eventueel in de kasbouw werken, want daar verdien je veel geld. En tenslotte, denk na voordat je wat koopt. Je hóeft niet altijd wat te kopen als je met je vriendinnen de stad ingaat. Ik woon ook praktisch in de stad, maar ik hou mijn geld wel in me zak. Koop alleen wat hoognodig is. En het was niet dom om die laptop te nemen, want daar heb je op lange termijn wat aan. Dus nee, geen domme aankoop.
    -einde van preek- o.o


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Kon ik mijn ouders maar overhalen om een laptop voor me aan te schaffen en mijn Sinterklaas en Kerst geld in te houden. Mooi niet dat ze dat doen :'D

    En inderdaad. Wat ik ook heb is een spaarpot, waar ik elke keer als ik iets koop en wisselgeld van krijg, ik dat wisselgeld in dat potje doe. Na een paar maanden heb je zo weer wat geld. [/heel slecht nederlands]

    [ bericht aangepast op 24 okt 2009 - 13:44 ]


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Sluit een deal met je ouders, zakgeld verhoging als jij stopt met roken. Minder dure make-up komen, zo erg ben ik nog niet. En verder hoef je niet altijd geld uit te geven als je met je vriendinnen in de stad bent - ik weet hoe verleidelijk het is, maar gewoon niet doen.