• - ik krijg 10 euro zakgeld per week.
    - word niet betaald voor stage.
    - ben momenteel aan het soliciteren voor klein baantje.
    - mn ouders kopen mn sigaretten.


    nou,
    ik heb pasgeleden een laptop gekregen, en nu krijg ik geen sinterklaas en kerst geld meer.
    ik krijg voor mn verjaardag piercings (tongpiercing en misschien nog een 2de lippiercing).
    dus sinterklaars/kerst/verjaarda geld is al op

    en ik wil zooo veeell dingenkopen!

    makeup borstel-setjes, dure proffesionele (als ik ze allemaal bij elakar optel zo een 250 euro).
    makeup paletten (allemaal bij elkaar 60 euro).
    adidas-luipaard-hoodie (120 euro)


    voor alle dingen die ik wil kopen moet ik zo'n 430 euro hebben.
    per week heb ik dus:
    10 euro zakgeld
    ongeveer 15 euro aan sigaretten.
    en zeg als ik word aangenomen, zo een 2 euro per uur, 3 dagen in de week zo'n 11 uur werken (denk ik) en dat is zo een 22 euro per week.

    dus in totaal heb ik per week; 25 euro per week. (tot nu toe, als ik word aangenomen 47 euro).

    nou geloof me, ik woon zowat IN de stad en ik ben er elke dag met vriendinnen, binnen 2 dagen is die 25 euro op.

    heeft iemand een tip voor my om goed te kunnen sparen
    & was het dom om een laptop te nemen en beter het geld te nemen (de laptop is meer waard) ?
    & is het dom om alles uit teg gaan geven aan makeup (wat myn hgrootste hobby is) ?


    ik ben overal te zien, maar nergens verkrijgbaar!

    JoJudicious schreef:
    Ten eerste word je dus al 'verwend' door je ouders dat zij je sigaretten kopen. Ten tweede vind ik het een beetje onzinnig om het aan allemaal make-up uit te geven. Nee, aan dúre make-up. Goedkope make-up kan net zo goed zijn als dure. Ga ergens kijken voor namaak van het dure, want die zijn net zo goed. Dus daar zul je dan al wat op besparen. Ten derde vind ik dat je dan wel erg weinig gaat verdienen. Ga eventueel in de kasbouw werken, want daar verdien je veel geld. En tenslotte, denk na voordat je wat koopt. Je hóeft niet altijd wat te kopen als je met je vriendinnen de stad ingaat. Ik woon ook praktisch in de stad, maar ik hou mijn geld wel in me zak. Koop alleen wat hoognodig is. En het was niet dom om die laptop te nemen, want daar heb je op lange termijn wat aan. Dus nee, geen domme aankoop.
    -einde van preek- o.o

    Helemaal mee eens.


    hoi, jij bent leuk.

    2.50 is het minimum loon van iemand die 14 is. Als ik jou was zal ik bij een hoogvliet soliciteren, dan krijg je op je 14e 3.04.

    En ja, je moet prioriteiten stellen. Het klinkt heel stom, maar als je ongesteld ben moet niet gaan winkelen. Je hebt dan heel veel zin om iets te kopen en zo krijg je miskopen.

    En om te sparen, zet iedere week vijf euro weg. Dan heb je aan het einde van de maand 20 euro over en als je even blijft sparen heb je best veel geld hoor.

    x


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Thankyou'all. (LL)


    ik ben overal te zien, maar nergens verkrijgbaar!

    Ik heb daar wel eens last van, dan heb ik geen geld, maar dan heb ik heel veel nodig. En als ik wel geld heb, heb ik juist helemaal niks meer nodig.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    JoJudicious schreef:
    Ten eerste word je dus al 'verwend' door je ouders dat zij je sigaretten kopen. Ten tweede vind ik het een beetje onzinnig om het aan allemaal make-up uit te geven. Nee, aan dúre make-up. Goedkope make-up kan net zo goed zijn als dure. Ga ergens kijken voor namaak van het dure, want die zijn net zo goed. Dus daar zul je dan al wat op besparen. Ten derde vind ik dat je dan wel erg weinig gaat verdienen. Ga eventueel in de kasbouw werken, want daar verdien je veel geld. En tenslotte, denk na voordat je wat koopt. Je hóeft niet altijd wat te kopen als je met je vriendinnen de stad ingaat. Ik woon ook praktisch in de stad, maar ik hou mijn geld wel in me zak. Koop alleen wat hoognodig is. En het was niet dom om die laptop te nemen, want daar heb je op lange termijn wat aan. Dus nee, geen domme aankoop.
    -einde van preek- o.o


    - hoi ;D

    Als je minder rook kan je dat geld mee sparen?!

    Decoy schreef:
    Koop een spaarpot en deel elke week die 10 euro. Vijf euro om te sparen en vijf om uit tegeven?


    Hee, een spaarpot kopen kost ook geld he . :9~


    Grapje .


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    10 euro per week is anders best wel veel hoor ;o


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    ik krijg 7.50 per week. en soms als mijn broertje iets nieuws krijgt of geld. krijg ik het ook haha. lekker makkelijk..


    Love is the movement <3

    ItsYouAndMe schreef:
    10 euro zakgeld per week???ik krijg maar 20 per maand!Zo weinig geld hen je dus niet hoor...gewoon sparen

    Join the club :')


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    die professionele make-up borstels van 250 euro zijn sterk overdreven, vnd ik.
    Ik heb er professionele want die heb ik voor school nodig, &die werken uitstekend, &ik heb er lang zoveel geld niet aan uitgegeven.


    A. ikmisje.

    ik zou een deel van het geld direct apart leggen zodat ik dat al zeker ni kan gebruiken desnoods op de bank want als ge spaart dan krijgde da een procent bovenop en das bij mij toch redelijk veel en als ge de stad in ga bv ma 10euro meenemen zodat je alleen die 10euro op kan gebruiken x