• Helleuw ~

    Gisteren ben ik dus naar het concert van Green Day gegaan in het Sportpaleis in Antwerpen en ik moet er toch even iets over kwijt. Ik ga dus een verslagje maken zodat jullie mee kunnen genieten :Y)

    Nou, gisteren zijn we pas om vier uur kunnen vertrekken omdat we op een schoolfeest nog moesten helpen. Met als gevolg dat er al een hele menigte voor ons stond toen we aankwamen bij het Sportpaleis. We zijn toen daar achter gaan staan en hebben daar nog ongeveer anderhalf uur moeten wachten voor we binnen mochten. En toen opeens reed er een -echt een hele grote- witte limousine voorbij en bleef die staan op het voetpad, recht over waar ik en mijn moeder stonden. Ja, mijn moeder ging mee anders mocht ik niet + she loves Green Day. Nou, de ramen waren geblindeerd en mijn moeder en ik grappen van; 'Ha, daar zit ons groepje nu hé. Ons te bekijken.' Bleek dat uiteindelijk nog eens te kloppen ook nog ;D De mensen die daar werkten lieten ook aan de andere kant van de menigte een filmpje afspelen - tekenfilms en zo - en soms flitste daar een foto tussen van Green Day en dan begon heel de menigte wild te worden ;D

    Nou, anderhalf uur later begon iedereen voor ons hyper te doen, dus wij mee hyper doen want de deuren mochten open - eindelijk. En het werd een groot geduw, begint daar een man van de security heel hard te schreeuwen dat je niet mag duwen - met als gevolg dat onze kant later binnen mocht dan de andere. Maar we hebben ons door de mensen gewrongen en zijn langs de andere kant binnen kunnen gaan. Binnen moesten we ons kaartje laten checken of het wel echt was en ik meteen bang - Dat heb je als je kaarten overkoopt ;x - maar ze waren real dus we konden doorgaan. Gelukkig maar. Na even trapjes af en op te lopen kwamen we in de zaal van het Sportpaleis en ik vond 't best nog wel meevallen van grootte. Het is toch wel groot - het grootste van België dacht ik?- maar ik had 'm groter verwacht.

    Nu, mijn moeder en ik liepen nog even door want het middenplein - het grijze vlak - was in stukken verdeeld en gelukkig stonden wij in het eerste vak. Wel ergens vanachter tegen de achterste dranghekken, maar daar hadden we vrijwillig voor gekozen omdat ik anders totaal niets zou kunnen zien. En toen was het nog ongeveer veertig minuten wachten op het voorprogramma. Dus we hebben ons nog maar even neergezet en een drankje gaan halen.

    En toen, na die veertig minuten kwam het voorprogramma op; Prima Donna en ik moet toegeven dat ze echt wel goed waren. Voor mensen die ze willen zien; Prima Donna's myspace. Toen we recht gingen staan kwamen we erachter dat er twee huge jongens voor mijn stonden. Leuk, ik kon niets zien. Mijn moeder in het Frans vragen - ja het waren Franstalige - of ze opzij konden gaan, mocht ik tussen hun gaan staan zodat ze zeker niet meer voor mij konden gaan staan. Echt leuk ;3 De zanger van Prima Donna is het publiek in gedoken -halfnaakt- en is er door gerend alsof hij op hol geslagen was ;D

    Om acht uur eindigden ze en was het nog een half uur wachten op Green Day. Wouden we ons nog even neerzetten, zien we dat onze bekers omgestoten zijn door de security die de dranghekken dichter en dichter schoven zodat we net sardientjes in een blik leken. Nou lekker dan. Even later vonden een paar mensen het heel erg leuk om mee in het eerste vak te komen staan - terwijl ze eerst ergens anders stonden. En dat was freaking irritant want dan had ik nog minder ruimte + kon ik nog minder zien. Een half uur later was het eindelijk zo ver; Green Day kwam op.

    Ik heb van het eerst stuk bar weinig gezien omdat die twee grote Fransen weer voor me stonden en ik niet over hun heen kon kijken. Maar ik heb daarna wel kunnen zien door tussen de hoofden heen te kijken en wat zag ik; Billie Joe Armstrong met een blond koppie. Serieus, hij had zijn haar terug blond ;o Ik prefereer zwart, maar het stond 'm nog wel leuk. Ze hebben zowel nieuwe als oude liedjes gespeeld en op een gegeven moment vroeg Billie Joe om een vrijwilliger. 'A hot young thing.' om het maar even te quoten. En hij koos er een zeven jarig jongetje uit. En die zeven jarige knaap mocht door de micro iets zeggen dus hij; 'Dag. Dag allemaal!' Echt zo schattig! Begon Billie Joe helemaal van; 'Get out of here. This is a rock concert, this isn't school. And stop drinking beer, i know you do.' Gelukkig dat dat knaapje nog geen Engels kon ;D Billie Joe deed ook altijd wedstrijdjes. Dan zong hij voor, bijvoorbeeld 'Eooohooo!' en dan keek hij naar links, moest de linkerkant dat doen. Onze kant, de rechterkant, heeft gewonnen want wij konden meezingen met zo'n opera liedjes gedoe. Eerste speelde hij dan de eerste noten op zijn gitaar en dan moesten wij aansluiten. En dan keek hij altijd schijnheilig naar de linkerkant omdat onze kant gewoon de beste was ;D

    Er zijn nog een aantal mensen op het podium gemogen, ik jammer genoeg niet ;o Er heeft zelfs een meisje een zoen van Billie Joe gekregen -jealous- Maar okay, op een gegeven moment had hij opeens een politiepet en zo'n grote boa sjaal met allemaal verschillende kleuren van veren op aan. Tré Cool [de drummer dus] had een rode BH + onderbroek en een witte trouwhoed opgedaan en Mike Drint had kattenoortjes opgezet met zo'n nerdbril erbij. Eh.. Billie Joe heeft tussen bijna elk liedje 'Antwerpen!' geroepen en hij heeft ook een paar keer 'Dankjewel' gezegd, wat wel schattig was als je bedenkt dat hij uit Amerika komt ;D En toen vroeg hij; 'Who wants a t-shirt?' Al de arme gingen omhoog, begon hij met zo'n soort kanon dat je met de hand moet bedienen T-shirts weg te schieten. Hij had ook nog een waterpistool bij én een tuinslang en iemand uit het publiek mocht dat waterpistool bedienen terwijl hij doodleuk ons nat zat te maken met die tuinslang. En opeens kwam Tré vanachter de drum en begon hij te zingen - echt kapot gaan. En toen zei Billie Joe; 'Ladies and gentleman; Katy Parry on the drums!' Heel die zaal ging eraan. Bij Holiday riep heel die zaal de stukjes van; 'Hey!' of 'Amen' zo damn hard mee dat het bleef weergalmen. Ik moet zeggen; Green Day zijn geboren entertainers. En ze zijn nog eens fantastisch goed live.

    En toen kwamen we aan het laatste liedje aan - echt jammer. En er kwamen allemaal kleine witten en blauwe papiertjes uit zo'n kanon - net zoals bij 'An deiner seite' van ToHo- en ik zat helemaal onder de papiertjes. Nou, Billie Joe zei toch dat dat het laatste liedje was, niet dus. American Idiot was nog niet gespeeld en dat vond ik raar. Guess what; Nog geen vijf minuten later stonden ze al weer op het podium American Idiot te zingen. En op; "The representative from California has the floor" zong hij in plaats van 'California' 'The representative from Belgium has the floor' Alleen al op de manier hoe hij dat zei echt zo eerst van; 'Oh, sht!' en dan die zin. Ik stond ondertussen voor zo'n grote Fransman en er had een kale man gezien dat ik echt aan het kijken was, heel wanhopig, omdat ik niets zag en hij zette me voor hem. Nog dichter naar het podium toe en toen kon ik terug goed zien. Na nog een paar liedjes begon Billie Joe zeker twintig keer door de micro 'Thank you thank you thank you' te roepen en kushandjes te werpen. Maar het was nog niet gedaan.

    Even later was er een spot geworpen op de micro die niet heel ver van mij stond en kwam Billie Joe nog op met zijn akoestische gitaar. En hij begon een akoestische versie van 'Wake me up when september ends' te spelen. Het was prachtig. Daarna ging hij af en gingen de lichten terug aan.

    Er was wel iets raars aan het concert, vond ik. Op een paar nummers begonnen er zo'n weirdos te moshen, echt niet normaal. En ik stond er bijna middenin, gelukkig heeft die kale die me voorliet ze weggeduwd.

    Kort samengevat; Green Day was het beste concert waar ik ooit al naartoe ben gegaan en ook al heb ik niet echt heel veel gezien, ik heb er van genoten. Echt; Words cannot describe. Het was onvergetelijk, fantastisch, onbeschrijfbaar goed en de pijn aan mijn voeten + benen meer dan waard.

    Chapeau voor de mensen die dit allemaal hebben gelezen hoor! En foto's komen er nog, + ook filmpjes alleen op mijn Netlog misschien Hyves.

    xoxo'

    [ bericht aangepast op 18 okt 2009 - 11:45 ]

    OMG ._. [/jaloers]
    IK WIEL OOK EEN T-SHIRT. AND OMG HOEZO BLOND HAAR? Zwart staat hem veeeeel beter =3 Jij hebt gewoon DE billie gezien ;3 -valt flauw-


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Omg, ik ben zooo jaloers. :| Daar had ik ook willn staan! (nerd)


    007

    Gaaf! Ik luister niet naar Green Day, geen idee waarom want volgens mij zijn ze goed! Maar goed, leuk dat je het fijn hebt gehad!^^


    -

    Leuk:9~


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    IK BEN ZO JALOERS!
    IK WILDE OOK NAAR GREEN DAAAAY! En ik mocht nog eens ook. ><
    Enkel wilde niemand mee (huil)


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Anyway, fijn dat je het leuk hebt gehad ^^
    En die kans heb je niet zovaak in je leven om hun live te zien! xd


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Halcyon schreef:
    IK BEN ZO JALOERS!
    IK WILDE OOK NAAR GREEN DAAAAY! En ik mocht nog eens ook. ><
    Enkel wilde niemand mee (huil)


    ik wou wel mee. :9~


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    HET WAS FUCKING AWESOME!!!!! <3.
    ps: It's my birthday today! ;D


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Sehnsucht schreef:
    HET WAS FUCKING AWESOME!!!!! <3.
    ps: It's my birthday today! ;D

    Gefeliciteerd! ^^
    @Nerdless,, kom je daar nu pas mee af. ö


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Een paar jongens uit m'n dorp zijn er ook heen geweest.


    "I shut my eyes in order to see.'

    euhmygod jaloeeers o;
    Echt vet dat je ze live hebt gezien :9~:9~
    +Je stond nog best dichtbij? o;
    anyway, echt heeul cool :9~


    There are several things that I have been doing wrong.

    En je zegt verslagje? Zeg gerust verslag. :Y) En meid van in mn klas is ook geweest en ik ga dur ook eens vragen hoe het was. (: Maar het was vast leuk hé, aan je verslag te zien ;D En dat is vervelend dat je zo laat pas kon vertrekken :| ik ga nog later moeten vertrekken als ik naar atl ga :/ meuh.

    Therapy schreef:
    En je zegt verslagje? Zeg gerust verslag. :Y) En meid van in mn klas is ook geweest en ik ga dur ook eens vragen hoe het was. (: Maar het was vast leuk hé, aan je verslag te zien ;D En dat is vervelend dat je zo laat pas kon vertrekken :| ik ga nog later moeten vertrekken als ik naar atl ga :/ meuh.

    ik meteen als ik van school kom - mijn mamie komt me dan halen dus dat is wel handig. maar een ex-leerkracht van mij zegt dat je in AB maar pas rond 7 uur kan aankomen, dan heb je nog goede plaatsen.

    Gvd, ik wou daar ook zijn. ;o


    We'll never be as young as we are tonight

    Conspiracy schreef:
    (...)
    ik meteen als ik van school kom - mijn mamie komt me dan halen dus dat is wel handig. maar een ex-leerkracht van mij zegt dat je in AB maar pas rond 7 uur kan aankomen, dan heb je nog goede plaatsen.

    Ja, ik heb gedaan met school om 16.30 de maandag ;D en goed dat je dan nog goei plaatsen hebt. mijn leerkracht geschiedenis + cultuur en gedrag zegt dat de AB de beste geluidskwaliteit heeft van heel belgie. ;D

    [ bericht aangepast op 18 okt 2009 - 15:44 ]