Hysteria -Japanse horror, damned eng, haha- A perfect getaway -Meer spannend dan eng, eigenlijk- Snakes on a Plane -onwijs weird, haha- Dreamcatcher Orphan -alhoewel ik die alles behalve eng vind-
- a nightmare on elm street
- paranormal activity
- dead silence
- the grudge
- the ring
- REC
- Hellraiser
- Halloween
- IT
- Scream
en nog een paar andere
“If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James
Horrors vind ik vaak nogal kwalitatief laag, maar diegene die ik toch nog goed vind qua inhoud, regie en cast zijn de volgende:
- The Texas Chainsaw Massacre
- The Hills have eyes
- House of Wax (*)
- Friday the 13th
- SAW (allemaal)
- The Crazies (*)
- The Exorcist
- The Strangers
- The Uninvited (*)
- The Mist (*)
- 1408 (*)
- The Blair Witch Project
- The Amityville Horror (*)
- Funny Games (*)
De films met een (*) achter vind ik qua bloed- en spanningsgehalte lager liggen dan bij de andere.
If we had not a soul, music would have created it.
Chucky heet eigenlijk Child's Play er zijn 3 Child's play films uitgebracht en daarna nog 2 die Bride of Chucky heten daar krijgt Chuky een vriendin een in seed of chuky krijgt hij nageslacht alleen is niet bekend of het een meisje of jongen is want het heeft geen geslachts delen
I Will Always Love You Stephen R.I.P <3 I Love You †
Saw
Haunting in Conncectiut
The Shinning
Cujo
IT
Christine
Case 39
Rec
The human centipire.
Black Dead (moet ik nog zien, maar het klonk spannend)
Childeren of the Corn
The Childeren
My Bloody Valentine
The Grudge
The Ring
The messengers
The Mummy (staat horror maar ik vind van niet)
The Last House on The Left
Shuttle
Psycho
Mirrors
Jaws (vind ik geen horror maar stond erbij)
Carrie
Halloween
From Hell (die is gewoon een beetje goor)
De lift
Friday the 13th: A New Beginning
Alien³
Scream
Trucks (vond ik humor maar staat er als horror)
The Haunting
Don't be afraid of the Dark
Spiders
Ghost Ship
Wrong Turn
Hannibal
I am Legend
The mist
The Reaping
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (staat officeel onder Horror waarschijnlijk door het bloed, hij is niet zo eng)
Carriers
Drag me To Hell (die vond ik echt geweldig)
Sint
kunnen jullie me helpen
ik zoek een film maar weet niet hoe ie heet
het gaat over een blonde vrouw die in een weg retaurant werkt er gebeurd niks, totdat er een jong jonge verschijnt in een auto met een surfplank bovenop hij krijgt eten en ze kletsen wat dan verschijnen er nog 3 mannen met surfplanken de jonge verstopt zich en zegt dat de 3 mannen hem niet mogen zien anders vermoorden ze hem
uiteindelijk gaat het over een cd die daar verstopt zit bij de gootsteen in de wc
weet iemand hoe die heet ik vind hem geweldig maar heb hem maar een x gezien en toen nooit meer en ben de titel kwijt