• Als ze geen woorden kennen.

    dat vroeg een vriendin van me af.

    en ik denk dus in gebarentaal maar ze geloofd me niet ;l

    wat denken jullie ?


    We can only learn to love by loving.

    Ik denk gewoon in woorden, want ze kunnen ook lezen, toch? En ze kunnen schrijven. Maar dat weet ik echt niet zeker (':


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik heb geen idee ö


    I don't need words to feel those lips.

    da's eigenlijk wel een goeie :|


    BAM!

    Felicitous schreef:
    Ik denk gewoon in woorden, want ze kunnen ook lezen, toch? En ze kunnen schrijven. Maar dat weet ik echt niet zeker (':

    Wat zij zegt :'D


    - hoi ;D

    Dat zul je aan de doven moeten "vragen".

    [ bericht aangepast op 18 sep 2009 - 16:29 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    ik denk dat ze ook hun gedachten horen


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Goeie vraag.
    Ik weet het niet ^^


    Never run out of reasons to smile...

    Je moet toch niet kunnen horen om te denken? (:

    Ze horen hun eigen gedachten, want als je in jezelf denkt, praat je eigenlijk niet, maar dat dénk je, niet ? ;D


    None but ourselves can free our minds.

    Ik weet het niet?


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Doven kunnen echt wel lezen en schrijven, ze hebben gewoon de mogelijkheid niet om te spreken. Dus ze kunnen wel degelijk in woorden denken.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2009 - 17:01 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tranquillity schreef:
    Doven kunnen echt wel lezen en schrijven, ze hebben gewoon de mogelijkheid niet om te spreken. Dus ze kunnen wel degelijk in woorden denken.

    Ja inderdaad. Alhoewel er wel doven zijn die wel kunnen praten en sommigen kunnen ook nog een beetje horen -bestaan ook speciale hoorapparaten voor doven
    -heeft boek gelezen over een dove jongen :'D-

    Vroeger zat ik in een school met dove kinderen daar moesten we dan soms over leren..ze horen wel een beetje maar niet veel;)


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Conspiracy schreef:
    (...)
    Ja inderdaad. Alhoewel er wel doven zijn die wel kunnen praten en sommigen kunnen ook nog een beetje horen -bestaan ook speciale hoorapparaten voor doven
    -heeft boek gelezen over een dove jongen :'D-

    Oh ja, zijn het niet doven die wel kunnen spreken, maar stom doven niet horen en niet kunnen spreken?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Oh ja, zijn het niet doven die wel kunnen spreken, maar stom doven niet horen en niet kunnen spreken?

    Ja kan :'D Maar het zijn zo verschillende "types" om het zo maar te zeggen, van doven; Zo heb je er die nog een beetje kunnen horen en die wel nog kunnen spreken, maar zo heb je er ook die helemaal doof zijn en niet meer kunnen spreken omdat ze hun zelf niet hóren.
    @Nicol; ik denk dat je je antwoord op je vraag hebt? Ze kennen natuurlijk wel woorden, ze kunnen ze alleen niet uitspreken omdat ze hun zelf niet horen en daardoor het praten zeg maar verleren. Maar ze kunnen wel schrijven en lezen dus ook denken.