• ...om op pianoles te gaan.
    Ik ben eigenlijk helemaal niet muzikaal, maar het lijkt me wel leuk (A)
    Hebben jullie redenen waarom ik het wel, of juist niet moet doen?

    Ik vrees dat je dan ook noten zult moeten leren en dat is echt pokkesaai :/ Ik wilde gitaar spelen maar door die stomme notenleer is het gewoon niet leuk meer.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Maar gelukkig, de noten voor de piano/keyboard leer je echt heel snel en die zijn opzich niet moeilijk (:
    Wat een mazzel dat jij op pianoles mag. - jaloers -
    Gewoon doen, zou ik zeggen. Als het niks is kun je er toch altijd mee stoppen? :Y)


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Je moet het doen, dan kan je keimooie liedjes op de piano spelen. :Y)

    Dat wil ik ook al 2 jaar lang. Maar iedereen zegt dat het saai is. Na een jaar word het pas leuk zei mijn moeder :| En inderdaad, je moet die noten gaan leren.


    I live for the applause, you will die for it.

    Philadelphia schreef:
    Ik vrees dat je dan ook noten zult moeten leren en dat is echt pokkesaai :/ Ik wilde gitaar spelen maar door die stomme notenleer is het gewoon niet leuk meer.

    Als dat het enige is, durf ik het wel aan :Y)

    Jersey schreef:
    Maar gelukkig, de noten voor de piano/keyboard leer je echt heel snel en die zijn opzich niet moeilijk (:
    Wat een mazzel dat jij op pianoles mag. - jaloers -
    Gewoon doen, zou ik zeggen. Als het niks is kun je er toch altijd mee stoppen? :Y)

    Eh, m'n ouders weten het eigenlijk nog niet :X

    het is leuk als je het kan, maar om te leren vond ik er zelf niet echt veel aan, ik heb het daarom ook maar en half jaar gedaan omdat ik het gewoon niet leuk vond x'D maar ik had ook een hele stomme leraar...
    alleen het noten leren is wel naar...


    Never forget the things that make you smile

    Ik wil pianoles én gitaarles, maar met die noten erbij vind ik 't weer niet leuk. Alhoewel ik nog nooit noten heb moeten leren lijkt 't mij best wel saai, en ik zit ook al zo'n 2 jaar te zeggen dat ik piano & gitaar wil leren spelen maar er komt nooit iets van bij mij -zucht-

    Conspiracy schreef:
    Ik wil pianoles én gitaarles, maar met die noten erbij vind ik 't weer niet leuk. Alhoewel ik nog nooit noten heb moeten leren lijkt 't mij best wel saai, en ik zit ook al zo'n 2 jaar te zeggen dat ik piano & gitaar wil leren spelen maar er komt nooit iets van bij mij -zucht-

    Ik wil het ook al wel een tijdje en gitaar leek me ook wel leuk ^^ Toch lijkt me piano wel leuker, alleen verder dan die beslissing kom ik ook niet ><

    Als je het kunt, dan moet je er trots op zijn. Dat zegt mijn vader, en guess what. I'm proud of it. Dus waarom niet? Maar, de notenleer die je eerst zal moeten volgen is alles behalve leuk. Geloof me. Ik was gebuisd over Theorie en notenleer. Behalve voor zang en blokfluit. En nu, kan ik niets van notenleer, heb ik het extreem moeilijk voor het ritme. Maar, ik kan het wel. (:

    Dus, als je het echt graag wilt, doen. ;D
    Als je geen zin in notenleer hebt, probeer het op jezelf? Enkel de basis moet je kennen en dat kun je vinden op YouTube. ;x


    You'll never dream alone. <3

    Breakfast schreef:
    Als je het kunt, dan moet je er trots op zijn. Dat zegt mijn vader, en guess what. I'm proud of it. Dus waarom niet? Maar, de notenleer die je eerst zal moeten volgen is alles behalve leuk. Geloof me. Ik was gebuisd over Theorie en notenleer. Behalve voor zang en blokfluit. En nu, kan ik niets van notenleer, heb ik het extreem moeilijk voor het ritme. Maar, ik kan het wel. (:

    Dus, als je het echt graag wilt, doen. ;D
    Als je geen zin in notenleer hebt, probeer het op jezelf? Enkel de basis moet je kennen en dat kun je vinden op YouTube. ;x

    Goed idee, ik kijk wel op YouTube =)
    Ik kan het allicht proberen om die noten te leren, als het echt niet lukt dan stop ik er gewoon mee. En die ritmes kunnen ook nog wel moeilijk gaan worden ><

    Philadelphia schreef:
    Ik vrees dat je dan ook noten zult moeten leren en dat is echt pokkesaai :/ Ik wilde gitaar spelen maar door die stomme notenleer is het gewoon niet leuk meer.

    Je kan ook muziek spelen zonder noten te leren. Dat ga ik binnenkort trouwens doen.

    Suppressed schreef:
    (...)
    Je kan ook muziek spelen zonder noten te leren. Dat ga ik binnenkort trouwens doen.

    Is dat dan niet veel lastiger? Dan zie je een blad vol noten voor je en dan weet je helemaal niet wat je moet spelen (dat heb ik nu tenminste :X)

    Doe het. Doe het! Ik heb het ook gedaan, maar ik kon al noten lezen. Ik vind het leuk. Ik zou wel leren om noten te lezen. Je moet al een heel muzikaal gehoor hebben om zonder noten en puur op gehoor te kunnen spelen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het zal wel nodig zijn om noten te leren lezen, want ik ben echt niet muzikaal (A)
    Nu moet ik alleen m'n ouders nog overtuigen...