Hoe maak ik een topic?
Een topic maken is in principe heel simpel. Om een nieuw topic te starten klik je op ‘Forum’ in het linkermenu, dat staat vlak boven ‘Actieve Topics’. Vervolgens kies je het subforum waar je topic thuishoort. Gaat het over liefdesverdriet, dan hoort het onder ‘Relatie’ en gaat het over een gerucht rond Tokio Hotel dan hoort het onder ‘Geruchten’. Ben je eenmaal in dit subforum, dan klik je links bovenaan op ‘Nieuw Topic’. Je kiest een passende titel voor je topic die de inhoud duidelijk beschrijft en schrijft wat je te zeggen hebt. Ben je daar klaar mee, klik je op ‘Maak nieuw topic’. Hierna zal je topic in ‘Actieve Topics’ verschijnen en kunnen users er op reageren.
Hoe laat ik een woord verwijzen naar een url?
We kennen allemaal wel de oude manier om links weer te geven door middel van het welbekende url-knopje. Inmiddels is het ook mogelijk om een link als een woord weer te geven. Dat doe je door bij het openen van de code een = achter de url te zetten. Daar achter plaats je weer het webadres van de pagina waarnaar je wilt linken. In de ruimte tussen de opende en sluitende code plaats je het woord dat de link moet weergeven. Het sluiten gaat zoals gewoonlijk. Denk er wel aan om http:// vóór het webadres te zetten. Met enkel www. ervoor pakt Quizlet de link niet.
Men typt dus het onderstaande. Let op, wel zonder de spaties.
Woord als link [ /url]
Waarom krijg ik geen mail meer?
Quizlet heeft regelmatig problemen met Hotmail/Live door het vele gebruik van de mails. Het komt voor dat men ineens geen mails van Quizlet meer ontvangt. Meestal ligt het probleem bij Hotmail en kunnen wij er zelf niet zo één twee drie iets aan doen. We raden onze leden dan ook aan om in dat geval een Gmail adres aan te maken via www.gmail.com, en je mailadres op Quizlet natuurlijk wel te veranderen. Voortaan ontvang je dan alle mail op je Gmail account.
Mijn foto's uploaden niet. Wat kan ik doen?
- Indien het geen .jpg bestand is
Wanneer een foto geen .jpg bestand is, kun je de afbeelding openen in Paint. Klik op 'Opslaan als' en zorg ervoor dat er bij 'Opslaan als', onder 'Bestandsnaam' staat dat je hem wilt opslaan als .jpg (JPEG) bestand. Sla hem op deze manier opnieuw op en Q kan de foto zonder problemen uploaden.
- Indien bovenstaande niet werkt
Mocht het bovenstaande niet lukken, upload de foto dan even naar Hyves, Netlog, VF, Myspace of Tinypic en sla ze vanaf daar opnieuw op. Let er wel op dat je de automatisch verkregen naam behoud.
Hoe ontwerp, verwijder of pas ik een template aan?
Bekijk hier het instructiefilmpje gemaakt door Rick.
Hoe maak ik een afbeelding kleiner voor Quizlet?
Bekijk hier het instructiefilmpje gemaakt door Rick.
Voor overige onderwerpen kun je de help pagina raadplegen.
Mocht je vraag dan nog niet beantwoord zijn, neem dan gerust contact op met iemand van de crew.
[ bericht aangepast op 23 juli 2009 - 23:25 ]
Bored.