• Ja, je leest het al in de titel.. Mijn ouders gaan waarschijnlijk scheiden..
    De reden?
    Ze zijn elkaar zat. Ze zitten constant in de problemen met geld & stuff.
    Mn moeder zegt ook vaak tegen me dat ik niet moet schrikken als ze gaan scheiden, omdat ze dat beiden willen. Maar ze blijven bij elkaar voor ons (de 4 kinderen).
    En nu ben ik eerlijk gezegd bang. Aan de ene kant wil ik echt niet dat ze gaan scheiden, maar aan de andere kant wel want ik ben al die ruzies echt spuugzat! Dus ik denk dat ik na de zomervakantie zonder een compleet gezin leef, want de ruzie is nu echt op het hoogste niveau. Mijn vader is 2 weken weggebleven en ik zag een paar dagen later de scheidingspapieren op tafel liggen. Je wilt niet weten wat ik daar aan heb overgehouden, ik vond het zo erg. Ik heb snikkend bij mijn moeder gehuild, want ik wilde niet dat we een oncompleet gezin werden.

    En waar ik ook mee zit: Stel dat ze gaan scheiden. Mag ik als 13-jarige zelf kiezen bij wie ik wil wonen? Als dat zo is, vind ik dat lastig want ik ben het lievelingetje van mn vader volgens mn moeder, maar ik heb ook een supergoeie band met mijn moeder. En ja, met haar praat ik altijd over vrouwendingen en met mijn vader doe ik dat absoluut niet begrijp je?

    Naja, iemand die me kan helpen met deze rotproblemen? Ik ben het zat om zo te leven..


    you're my favourite part of the day ~

    Samira, je had het al tegen mij gezegd lieverd.
    En weet je, je moet gaan nadenken over de voor- en nadelen voor het geval ze de knoop doorhakken en gaan scheiden. Je moet je gaan richten op je leuke kanten om bij je vader te gaan wonen en hetzelfde geldt voor je moeder. Ze kunnen jou niets kwalijk nemen, jij vroeg nieteens om een scheiding.
    Veel sterkte!
    <3


    -

    aaii,, veel sterkte!!

    maar kan je dan niet als ze scheiden bijvoorbeeld doordeweeks (zo heet dat toch?) bij je vader en in het weekend bij je moeder wonen of andersom? ik weet niet of het zo kan, maar dan kan je bij je vader wonen, en bij je moeder wonen.?


    Nvt

    Ik kan je hiermee niet helpen.
    Ik heb nooit de keuze gehad, de rechter heeft in mijn plaats beslist.

    Klinkt pijnlijk. o;

    Ik heb gekozen voor mijn vader, omdat ik daar beter mee op kan schieten en we echt altijd de grootste lol hebben. Maar met mijn moeder kan ik inderdaad beter over vrouwen dingen praten. Maar omdat ik om de twee weken in het weekend bij haar kom kan dat als nog.

    Een vriend van me is altijd een week bij zijn pa, en dan weer een week bij zijn ma. Gewoon om en om steeds. Kun jij ook doen. ^^

    Veel sterkte.


    Scream for mercy!

    Een oncompleet gezin zul je nooit hebben. Want je vader zal altijd je vader blijven en je moeder je moeder. Ik snap best dat dat heel erg moeilijk is, en dat al die ruzies ook ontzettend kwetsend en pijnlijk zijn.
    Maar misschien, is een scheiding toch de beste oplossing. Dat kunnen alleen je ouders bepalen. Vraag anders een gesprek met ze aan. Met het hele gezin. Dat er duidelijk word doorgesproken hoe en wat straks. Dat niemand voor verassingen staat en dat iedereen van elkaar hoort hoe ze erover denken, dat kan ontzettend veel helpen.
    Heel veel sterkte met alles.


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    Een oncompleet gezin zul je nooit hebben. Want je vader zal altijd je vader blijven en je moeder je moeder. Ik snap best dat dat heel erg moeilijk is, en dat al die ruzies ook ontzettend kwetsend en pijnlijk zijn.
    Maar misschien, is een scheiding toch de beste oplossing. Dat kunnen alleen je ouders bepalen. Vraag anders een gesprek met ze aan. Met het hele gezin. Dat er duidelijk word doorgesproken hoe en wat straks. Dat niemand voor verassingen staat en dat iedereen van elkaar hoort hoe ze erover denken, dat kan ontzettend veel helpen.
    Heel veel sterkte met alles.


    You are free. Free to dream, to love, to laugh and find peace. Free to be you and happy.

    Mijn ouders zeiden ook jaren lang dat ze zouden gaan scheiden, maar ze zijn nogsteeds bij elkaar.. Maar ik weet niet, maar het helpt altijd om meer met je vriendinnen te gaan afspreken, dat deed ik in die tijd ook, mijn ouders hadden ook altijd ruzie enzo, sloegen elkaar, gooide dingen kapot, maar op de een of andere manier zijn ze er toch uit gekomen :/..
    Nouja veel sterkte <3!


    I don't need words to feel those lips.

    Mijn ouders zijn al gescheiden van toen ik twee was, dus ik herinner me er niet veel van. Nu nét is wel mijn papa weer gescheiden met zijn nieuwe nu ex-vrouw. Weet je, je moet niet in paniek slagen, je zal waarscheinlijk wel liever hebben dat ze samen blijven, maar eens ze scheiden zal je de voordelen er ook van inzien. Het valt allemaal best mee. Wacht af en praat ook eens met je ouders wat JIJ er over denkt en niet ZIJ.


    Tanya is de beste.

    Wat rot voor je. Maar als 13 jarige mag je niet zelf kiezen waar je gaat wonen. Dat mag pas als je 15 bent. Misschien moet je met je broers/zussen een feestje geven voor je ouders. Jullie kunnen het dan organiseren zonder dat je ouders het weten. Misschien brengt dat ze weer een beetje bij elkaar. Je hoeft niet te duur te reken voor het feest. Dat deed een vriendin van mij ook toen ze hoorde dat haar ouders het niet meer zo leuk hadden samen. Ze zijn nu weer bij elkaar. (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    sterkte(flower)
    maar het kan tog ook zo zijn dat je dan bv de ene week bij je vader bent en de andere week bij je moeder(als ze niet te ver uit elkaar gaan wonen)
    en anders moet je de voor en nadelen van alles opschrijven like: sgool, vrienden, de buurt enz


    Real love story's never have happy endings, 'cause real love story's never end..

    Ik heb geen idee hoe dat geregeld is, of je zelf mag kiezen of niet. Maar ik denk dat je ouders ook wel zullen begrijpen dat je niet tussen hen kunt kiezen. Als je nu met je ouders gaat praten en voorstelt om de ene week bij je vader te wonen, en de volgende week bij je moeder? Ik neem aan dat je ouders dat wel zullen respecteren. En als je moet kiezen, en je kiest bijvoorbeeld voor je moeder, om bij haar te wonen, of dat wordt naturlijk voor je gekozen, zul je je vader toch ook nog wel zien.


    liberae sunt nostrae cogitationes

    Enchant schreef:
    Klinkt pijnlijk. o;

    Ik heb gekozen voor mijn vader, omdat ik daar beter mee op kan schieten en we echt altijd de grootste lol hebben. Maar met mijn moeder kan ik inderdaad beter over vrouwen dingen praten. Maar omdat ik om de twee weken in het weekend bij haar kom kan dat als nog.

    Een vriend van me is altijd een week bij zijn pa, en dan weer een week bij zijn ma. Gewoon om en om steeds. Kun jij ook doen. ^^

    Veel sterkte.


    Dat is nu net het probleem. Als het aan mijn moeder ligt, mag ik nooit meer bij mijn vader gaan :S. Ik weet zeker dat mijn vader ver weg gaat wonen. OMG wat suckt dit mega erg >.<


    you're my favourite part of the day ~

    Ik weet het niet zeker, maar is in België co-ouderschap niet verplicht tot je 14e ofzo?
    veel sterkte in elk geval! (flower)


    Never run out of reasons to smile...

    Ja als je boven de 12 jaar bent mag je kiezen bij wie je woont.


    I found myself in Wonderland.

    Sterkte ..
    En probeer eens allemaal te praten met elkaar op een rustig moment waar iedereen bij is bv;; Tijdens het avondeten, tv kijken,...


    I found myself in Wonderland.