• Ja, je leest het al in de titel.. Mijn ouders gaan waarschijnlijk scheiden..
    De reden?
    Ze zijn elkaar zat. Ze zitten constant in de problemen met geld & stuff.
    Mn moeder zegt ook vaak tegen me dat ik niet moet schrikken als ze gaan scheiden, omdat ze dat beiden willen. Maar ze blijven bij elkaar voor ons (de 4 kinderen).
    En nu ben ik eerlijk gezegd bang. Aan de ene kant wil ik echt niet dat ze gaan scheiden, maar aan de andere kant wel want ik ben al die ruzies echt spuugzat! Dus ik denk dat ik na de zomervakantie zonder een compleet gezin leef, want de ruzie is nu echt op het hoogste niveau. Mijn vader is 2 weken weggebleven en ik zag een paar dagen later de scheidingspapieren op tafel liggen. Je wilt niet weten wat ik daar aan heb overgehouden, ik vond het zo erg. Ik heb snikkend bij mijn moeder gehuild, want ik wilde niet dat we een oncompleet gezin werden.

    En waar ik ook mee zit: Stel dat ze gaan scheiden. Mag ik als 13-jarige zelf kiezen bij wie ik wil wonen? Als dat zo is, vind ik dat lastig want ik ben het lievelingetje van mn vader volgens mn moeder, maar ik heb ook een supergoeie band met mijn moeder. En ja, met haar praat ik altijd over vrouwendingen en met mijn vader doe ik dat absoluut niet begrijp je?

    Naja, iemand die me kan helpen met deze rotproblemen? Ik ben het zat om zo te leven..


    you're my favourite part of the day ~

    Het klinkt alsof het beter is dat ze gaan scheiden. Die ruzies scheuren een gezin zowiezo al uit elkaar, niemand word vrolijk van constant ruzie. Mijn ouders zijn uiteindelijk gescheiden doordat mijn vader een alcohollist was en ze hadden ook altijd ruzie *er vlogen regelmatig borden en kopjes door het huis xO*

    En het kiezen: Vanaf je twaalfde mag je zelf kiezen bij wie je gaat wonen en wals je ouders bijvoorbeeld in dezelfde stad blijven wonen, kan je er altijd voor kiezen het zo te doen, dat je bijvoorbeeld de ene week bij je vader woont en de andere bij je moeder. Dat heeft een vriendin van mij ook gedaan en zij vind dat eigenlijk heel fijn, omdat ze met beide ouders een hele goede band heeft.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Owhja, er is zowiezo altijd een omgangsregeling. Je moet dan om de zoveel tijd naar je vader of moeder. Die tijd mag je zowiezo zelf bepalen, dit kunnen je ouders niet verbieden, want dat is tegen de wet en komt de politie er aan te pas. Je moeder kan er dus niet voor zorgen dat je je vader niet meer ziet of kan bezoeken.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Je kan ook een weekend om de twee weken naar de andere gaan. Zo heeft m'n bf dat gedaan.


    everything you imagined, and more...

    ik vind dat je je ouders moeten laten scheiden , als ze het zo graag willen vindt ik wat egoïstisch dat ze samen zouden moeten blijven voor hun kinderen

    een scheiding is niet zo slecht als velen denken


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    in nederland mag je kiezen vanaf je 12de :O

    met mijn ouders gaat het precies zo.. als ik en mijn broertjes er niet waren, waren ze allang uit elkaar :/


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    mijn ouders zijn ook gescheiden vanf ik 5 was ofso.
    Nu is het week/week , maar als ze bij jou ver van elkaar wonen is dat natuurlijk wat moeilijker. want bij mij wonen ze 2 straten van elkaar.
    ik zou het zelfs raar vinden als ze terug samen komen.
    je kan er niets aan doen doen dat ze scheiden denk ik en miss. is het beter dat ze dat doen voor er erge dingen gebeuren ofso. (erger dan een scheiding, bedoel ik )
    Veel Sterkte.


    We are only a moment.

    Ik snap wat je bedoelt. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was. Volgens mijn moeder ging mijn vader vreemd met een andere vrouw, terwijl mijn vader zegt dat hij pas met Mieke was na de scheiding. Ik heb een enorme rottijd gehad, vooral omdat wij toen ook nog eens naar een ander land zijn verhuisd. Dezer dagen geeft mijn moeder mijn vader nog steeds de schuld van onze problemen. Ze maakt hem zwart, en ik moet zeggen dat ik hem nooit zal vergeven wat hij gedaan heeft, maar hij is en blijft mijn vader. Ik hou van hem.
    Jij hebt nog geluk, ik mag niet kiezen bij wie ik ga wonen. De rechter heeft besloten dat ik en mijn broertje bij onze moeder moeten blijven. Ik zou gaan wonen bij de ouder waar ik me op dit moment het beste bij voel, maar ik zou zeker niet de band met je andere ouder laten varen. Gewoon vaak genoeg op bezoek gaan en zorgen dat je op de een of andere manier genoeg contact houd.
    Veel succes!


    rules don't stop me

    Geloof me, het is beter als je ouders gaan scheiden als ze niet meer van elkaar houden hoor. Want bij mij hebben ze ook altijd ruzie en dat is echt niet leuk om dat altijd aan te horen. En je kan toch halftijds by je mama en papa gaan wonen ? ;d


    None but ourselves can free our minds.

    als je 13 bent mag je idd kiezen bij wie je wil wonen -mag al vanaf 12-. maar je moet wel weten, dat je NOOIT, maar dan ook echt NOOIT tussen je ouders moet kiezen.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Mistake schreef:
    Ja als je boven de 12 jaar bent mag je kiezen bij wie je woont.

    Was dat niet 14 jaar pas?


    Mode kan je kopen, styl moet je hebben!

    THxTom4immer schreef:
    (...)

    Dat is nu net het probleem. Als het aan mijn moeder ligt, mag ik nooit meer bij mijn vader gaan :S. Ik weet zeker dat mijn vader ver weg gaat wonen. OMG wat suckt dit mega erg >.<


    Samira, och arme! Ö
    Maar kun je niet bij je vader wonen en dan soms bij je moeder komen voor enkele dagen? =)
    Veel sterkte lieford. X


    You'll never dream alone. <3

    Je mag t vanaf je 12e niet helemaal zelf kiezen, maar je mag wel tegen de rechter zeggen wat je het liefste wilt en dan neemt die dat mee in zijn beslissing. Zo was het ook bij een vriendin van mij.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Bij mij gaat het week op week af; al 9 jaar.
    Het blijft moeilijk, hoe de situatie ook eindigt.
    Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte (flower)

    Laat je ouders maar om je vechten nu. Maar vertel hen niets over je keuze. Denk er héél goed over na en eenmaal voor de rechter zeg je bij wie je het liefst wilt wonen.