• Weet iemand hoe dat werkt? o_x
    Ik snap dat niet en ik moet dat kennen tegen maandag. ><

    Dat is makkelie! Dat is zowat het enige onderwep van wiskunde dat ik snap.
    Je moet eerst alle getallen op goede volgorde zeggen, van klein naar groot. Dan neem je de mediaan. Dan moet je zo'n lijn tekenen met het kleinste en het grootste punt. Dan moet je die punten die je op volgorde hebt gezet verdelen in 2 delen (vanaf de mediaan). En dan neem je van die twee delen weer de mediaan, en dan teken je die als van die rode blokken in die lijn :'D

    [Julie voelt zich slim]


    the world comes to life.

    Eh ja.. min of meer.
    Je hebt een aantal cijfers, reken daar de mediaan van uit (zet getallen eerst op volgorde). Dan kom je dus neer op 2 helften. Haal uit elke helft weer de mediaan. Dan heb je dus onder en bovengrens van je balk. Vervolgens heb je nog 25 % van elke helft die daarbuiten valt. Trek die aan de onder en bovenkant door tot het minimale en maximale aantal.
    Voorbeeld.
    Bovenstaand voorbeeld heeft de middengrens, de middengrens van de twee helften en de in totaal 50 % van de twee helften die buiten het balkje vallen ^^
    In dit geval is het weergegeven in een assenstelsel maar ik neem aan dat jij een getallenlijn moet maken.


    No growth of the heart is ever a waste

    WTF?

    OMG X'D
    DAT SNAP IK X'D


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    HET IS BEST MAKKELIJK ALS JE HET KUNT(huil)


    rules don't stop me

    je moet eerst alle cijfers die je hebt in de goeie volgorde zetten, van klein naar groot.
    dan moet je tellen hoeveel cijfers het zijn, en de mediaan zoeken. als het een oneven getal is, is het het getal in het midden. als het even is moet je die 2 getalletjes in het midden bij elkaar optellen en dan gedeeld door 2.
    en dan moet je die getallen links en rechts van de mediaan in een eerlijke groep verdelen. en dan moet je daar volgens mij ook weer de mediaan van zoeken en dan kun je 'm zo tekenen. :9~
    mygod, dit snap je niet.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Oh and one more thing: De mediaan reken je uit door het middelste getal te nemen van de chronologische rij.
    Je hebt bijv. 100 getallen. 100 : 2 = 50. Je neemt dan het 50ste en 51ste getal (want het 50ste geval is niet precies in het midden, vandaar) en deel het door 2. Dat wordt je mediaan. Is je getallenrij oneven, bijv. 5, neem dan het 3e getal.


    No growth of the heart is ever a waste

    want alle delen van de boxplot zijn 25%
    en dus vier delen.
    en dan moet je een streepje tekenen. en daar het hoogste getal en het laagste getal aan de uiteinden schrijven :o


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Jools schreef:
    HET IS BEST MAKKELIJK ALS JE HET KUNT(huil)

    Haha, dat is bij de meeste dingen zo ^^
    -Hoopt nog steeds vurig dat ze die verrekte ollie voor mekaar kan krijgen-


    No growth of the heart is ever a waste

    ik heb er net examen van gehad ;D ik snap het , als je uitleg wilt ik kan het uitleggen :p
    das zo toch met mediaan en Ika en zo he xD ?


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    ik heb er net examen van gehad ;D ik snap het , als je uitleg wilt ik kan het uitleggen :p
    das zo toch met mediaan en Ika en zo he xD ?

    Joaa, mr het is al goed :') ik krijg al privéles van Naoom lol ;D

    ParodyOnLife schreef:
    (...)
    Joaa, mr het is al goed :') ik krijg al privéles van Naoom lol ;D
    lol =D ik hoop dat je het dan kunt xD anders wil ik wel mijn nota's inscannen ofzo ;D


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    (...)lol =D ik hoop dat je het dan kunt xD anders wil ik wel mijn nota's inscannen ofzo ;D

    Eigenlijk zou dat wel heel handig zijn! Ik raak niet aan de mijne uit :X

    Dat is het enige wat ik ooit heb gesnapt van Wiskunde, statistiek. Ik zou je dus wel willen helpen, maar ik zie dat je al hulp/bijles krijgt/kreeg. :'D


    Tanya is de beste.

    ik haat die statistiek ==' zo iets van foutenmarge en al berekene Ö dat was echt een ramp op mijn examen xD maar ik had echt NIKS opgelet bij die lesse en moest het dus allemaal voor de eerste keer leze om half elf ofzo x'D
    mr die boxplotten is wel tamelijk makkelijk :D lang leve een rekenmachine die een boxplot voor jou tekent xD


    Read this upside down: 370HSSV 0773H