• De stelling van vandaag luidt:
    Hulp bij zelfdoding moet kunnen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Hierbij bedoel ik niet euthenasie, maar het zelf ontnemen van je leven, dus dat iemand je begeleid daarin en hulp geeft.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja, ik vind van wel. Als er écht niets meer tegen gedaan kunt worden en je hebt téveel pijn om nog normaal te kunnen functioneren, dan moet dat gewoon kunnen.


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    Yes, wy would it not ??
    I don't think allot of people have the guts to kill their self.. So this statement is actually nonsense...

    Ja, als je alleen nog maar pijn hebt en je toch dood gaat kan het beter gelijk.


    blame the bully.

    Nee dat is moord, en moord zou nooit legaal mogen zijn.


    BAM!

    schreef:Nee dat is moord, en moord zou nooit legaal mogen zijn.
    Wy is it murder if the person that wants to die ask for it? Expand your thoughts please..

    Hulp bij zelfdoding is dan geen zelfdoding meer
    maarja. ik vind van wel. dude. als iemand toch dood wil, wie ben ik dan om diegene van ze gedachte te veranderen? HAHAHA. klinkt hard. maar serieus. er zjin mensen die hun leven ZO erg haten.. nja. lol. ik kan mezelf hier niet meer uit lullen x'D


    The economy is suffering, let it DIE!

    Omdat moord het doden van een persoon is, en de zieke persoon zou dus door iemand anders gedood worden.
    We gaan toch ook geen geestelijk gehandicapten afknallen omdat ze ziek zijn en nooit beter zullen worden? Waarom deze mensen wel. Wat hebben familieleden e.d. voor recht om bijv iemand die jaren in coma ligt ter dood te veroordelen?


    BAM!

    LotteLampje schreef:
    Hulp bij zelfdoding is dan geen zelfdoding meer
    maarja. ik vind van wel. dude. als iemand toch dood wil, wie ben ik dan om diegene van ze gedachte te veranderen? HAHAHA. klinkt hard. maar serieus. er zjin mensen die hun leven ZO erg haten.. nja. lol. ik kan mezelf hier niet meer uit lullen x'D

    HAHAHAHHAHHA
    Ze bedoelen euthenasie, schatje. :3
    Maar als je hulp wil zeg je het maar hoor. ^^


    blame the bully.

    schreef:
    That was not the question..
    If someone wants to die it is his choice.
    If he wants someone to help him it is his choice.
    I don't see the person that does as a murderer.
    If someone lies in coma the family got the right because they are the one that pays for everything.
    They can't ask the person in question if he wants to live on or not.. And if a coma is to long it takes space in the hospital what could have been used by someone else..

    Oh dus als iemand te veel kost krijg je het recht om iemand van het leven te benemen?
    Mijn moeder onderhoud mij. Zij betaalt de huur. Mijn eten. Als ik te veel ga kosten mag zij dan ook zomaar de plug eruit trekken?
    Jezelf doden -> zelfmoord, iemand anders doden -> moord en daarom ben ik tegen deze stelling


    BAM!

    RandomRhythm schreef:
    Omdat moord het doden van een persoon is, en de zieke persoon zou dus door iemand anders gedood worden.
    We gaan toch ook geen geestelijk gehandicapten afknallen omdat ze ziek zijn en nooit beter zullen worden? Waarom deze mensen wel. Wat hebben familieleden e.d. voor recht om bijv iemand die jaren in coma ligt ter dood te veroordelen?


    Dus jij zou als je ongenezelijk ziek was, je niet meer kon bewegen noch praten, alleen met een raar ooglezer ding, nog steeds willen blijven leven? Als je niks anders meer voelde dan pijn, en smeekte om ze je uit je leiden te verlossen, maar niemand wat deed omdat het zogezegt moord zal zijn? Zou jij daar blij van worden?


    Scream for mercy!

    Willom schreef:
    (...)
    HAHAHAHHAHHA
    Ze bedoelen euthenasie, schatje. :3
    Maar als je hulp wil zeg je het maar hoor. ^^

    HAHAHAHA
    ZET HET ER DAN DUIDELIJK NEER!
    ik zie mezelf al helpen een mes door je hart te duwen hoor, als jij dat toch graag wilt.


    The economy is suffering, let it DIE!

    schreef:RandomRyhmt

    The point is if a person chooses to commit suicide with help of someone it is suicide and not a murder.. The persons Actively chooses for it..
    To let someone in the hospital that is in coma for let's say 5 years is just not done.. There must be a time limit to it.
    If the family suffers because they can't pay the bills, must they still not unplug the person in qustion?

    Enchant schreef:
    (...)

    Dus jij zou als je ongenezelijk ziek was, je niet meer kon bewegen noch praten, alleen met een raar ooglezer ding, nog steeds willen blijven leven? Als je niks anders meer voelde dan pijn, en smeekte om ze je uit je leiden te verlossen, maar niemand wat deed omdat het zogezegt moord zal zijn? Zou jij daar blij van worden?

    .. beetje retorische vraag, zou ik blij worden van oneindige pijn?


    BAM!

    LotteLampje schreef:
    (...)
    HAHAHAHA
    ZET HET ER DAN DUIDELIJK NEER!
    ik zie mezelf al helpen een mes door je hart te duwen hoor, als jij dat toch graag wilt.

    HAHAH XD
    Net alsof je iemand mag doden als je toestemming van diegene hebt.


    blame the bully.