• Ik wil graag een spiegelreflexcamera kopen, maar ik heb dus zero verstand van die dingen en ik vroeg me af of jullie mij een paar suggesties kunnen geven van wat nou een goed merk/model is etc.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wasda


    I recycle my thoughts.

    Nikon.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Hoeveel geld ben je bereid om er aan uit te geven? Ik wil er ook heel graag één, maar die krengen zijn ongelooflijk duur, als in ruim 300 tot 800 euro.


    Bored.

    Canon, Nikon beste keuzes.
    Maar ga maar sparen jij, die dingen zijn peperduur!
    En voor een goede, ben je zo'n 400 eurotjes kwijt.
    Edit: een echte goede? Tel maar zo gauw 1000/2000 euro. http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflex_camera


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Een spiegelreflexcamera of kortweg een spiegelreflex, is een fotocamera die voorzien is van een bijzonder zoekersysteem dat optimaal richten en instellen van de camera mogelijk maakt. In de stralengang tussen lens (objectief) en film (of sensor) is daartoe een spiegel aangebracht, normaliter onder een hoek van 45 graden, die het beeld op een instelglas laat vallen dat gewoonlijk gematteerd is en meestal matglas wordt genoemd. Normaal is dat de spiegel het licht naar boven kaatst (afwijkend: Olympus Pen F en FT. Deze halfkleinbeeldcamera’s hadden een staand filmformaat en de spiegel kaatste het beeld naar rechts.)


    Ja maar even van Wikipedia gehaald. Ik weet zelf ook niet precies wat het inhoud, maar zo heet de camera die ik wil. (cat)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik wou er ook maar is te duur :x


    We can only learn to love by loving.

    Cristine schreef:
    Hoeveel geld ben je bereid om er aan uit te geven? Ik wil er ook heel graag één, maar die krengen zijn ongelooflijk duur, als in ruim 300 tot 800 euro.


    Zijn ze er niet van tussen de 200 en 300? - Ik meende dat mijn vader een paar van tussen de 200 & 300 had gezien -.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik moet en zal de Canon EOS 500D krijgen. Dat moet! (cat)


    Bored.

    Goedkoopste is €199. Maar of die ook geweldig is?
    Word vervolgd...


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Cristine schreef:
    Ik moet en zal de Canon EOS 500D krijgen. Dat moet! (cat)

    Is die niet iets van 280 euro?
    Onee, sorry. Dat was een andere die ik bedoel die erop lijkt qua uiterlijk.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Happysnail schreef:
    (...)

    Zijn ze er niet van tussen de 200 en 300? - Ik meende dat mijn vader een paar van tussen de 200 & 300 had gezien -.

    Dan zijn het meestal oude modellen die in de aanbieding gaan omdat er een nieuw model aan komt. Als je een spiegelreflex neemt ga dan wel voor een Canon of een Nikon. Die werken het fijnst.
    -mening-


    Bored.

    But wait: Kun je met zo'n camera dingen zoals weersfenomenen of echt dichtbij close-ups (zoals een insekt op een plant) fotograferen?


    No growth of the heart is ever a waste

    Begin alvast te sparen. :X

    Geef mij maar een polaroid fotorolletje.


    I recycle my thoughts.

    Happysnail schreef:
    (...)
    Is die niet iets van 280 euro?

    De allernieuwste? Ahm nee. Die ik wil, de allernieuwste dus, kost 849 euro.


    Bored.