Lieve schatten, ga haar nu niet vertellen hoe dom ze is en dat ze een fout heeft gemaakt.
Om eerlijk te zijn snap ik aan de ene kant wel waarom je het hebt gedaan. Populaire mensen kunnen een grote druk op je uitoefenen puur vanwege hun status. En ik weet precies hoe ze dat doen, ik heb er zelf twee jaar lang bijgelopen.
Daarom kan ik je ook vertellen dat ze wel een grote bek hebben, maar verder niet veel durven. Ze zeggen veel omdat ze weten dat mensen uit angst naar ze luisteren, maar durven het vervolgens niet uit te voeren omdat ze bang zijn voor de gevolgen.
Ik zeg: praat met hem en leg hem rustig alles uit. Ik denk dat hij het dan wel zal snappen en je probeert te helpen. Daarbij is dat meisje je nu al aan het bedreigen en kun je daar alleen al mee naar de leraar stappen, want een leraar is er ook om de vrede onder leerlingen te bewaren. Zelfs als dingen buiten school gebeuren. Ik ben ook ooit in elkaar geslagen door twee klasgenootjes buiten schooltijden en off school ground, maar mijn directeur heeft wel ingegrepen toen hij dat hoorde. En negeer dat meisje verder gewoon.
Bored.