• De stelling van vandaag luidt:
    Alle mensen moeten bij hun geboorte een chip ingeplant krijgen zodat misdadigers makkelijker gevonden moeten kunnen worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Voor en tegen, eigenlijk. Stel dat je onschuldig bent, en je slaat op de vlucht. Dan kunnen ze je zo vinden met die chip, terwijl je onschuldig bent! Maar eigenlijk is het ook wel handig, voor als je vermist bent. En wat ik net lees; De misdadigers zouden inderdaad wel iets uitvinden om dat ding onschadelijk te maken.


    You move me ......... Kurt

    beter alleen dna afstaan bij je geboorte.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Ik ben tegen btw, schending van privacy.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Waarom is het normaal bij een hond en niet bij een mens? Als een mens vermist is, kan het zo toch beter gevonden worden?


    Ik begrijp het wel. Het zou schending van privacy zijn. Als jij in het geheim een vriendje hebt en je spreekt met hem af is er zo te zien met wie je bent (want die heeft ook een chip).
    En bij dieren is het net iets anders. Hun hebben niet zo'n samenleving als wij hebben. Dieren doen al alles in het openbaar, wij niet. Dieren worden min of meer beschouwd als 'je eigendom' en mensen niet. Natuurlijk niet zo letterlijk, maar je kunt het doorverkopen e.d., en mensen niet.
    Kortom, bij dieren is het toch anders dan bij mensen.

    Dus mijn mening: nee, ik vind van niet.


    To live would be an awfully big adventure

    kunne mensen daar in de toekomst geen misbruik van maken xd ja je weeet maar nooit..


    ...

    Tegen, ik wil geen chip in mijn lichaam hoor. x-x
    Trouwens, ze zullen echt wel middelen vinden zodat die chip niet meer werkt.
    En misschien kan die chip voor problemen binnen in je lichaam zorgen ofzo. >-<

    Tegen.
    Zo'n chip zou je er dan waarschijnlijk ook weer uit kunnen halen als je dat echt wil als misdadiger en ik zie het niet zitten om mezelf of later misschien m'n kind een chip in te laten bouwen; We zijn geen robots!


    hoi, jij bent leuk.

    ik weet niet ><, zoiets doen ze bij dieren, toch niet bij mensen..


    -

    Een chip ? Nee, man; Tegen.


    A. ikmisje.

    Voor, omdat dat handiger zou zijn.
    Maar ergens vind ik het wel een gek idee dat je dan met zo'n chip in je hoofd zit. O.O


    Let the Night embrace you

    Wie wil er nu in hemelsnaam een chip in z'n hoofd hebben?!
    Nope, niet akkoord.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Misschien wel voor. Maar dan eerder: als ze al eens in de cel gezete hebben, dat ze dán een chip krijgen want nu iedereen bij z'n geboorte een chip geven :/

    Tegen, wat gaat de volgende stap zijn dan? Straks worden we nog halve robots >.<


    Live for something or die for nothing

    Tegen, ik vind zoiets niet kunnen, da's trouwens afnemen van je vrijheid.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    iew, nee bedankt. Ik zou me zo gestalkt voelen. ô.o


    None but ourselves can free our minds.