• Hello, ik moet dus weer 'n boek lezen voor schooltje en ik weet begot niet welk. Hebben jullie geen aanraders? (:
    Geen Twilight en shit, die las ik al :'D


    Ik heb intussene een boek en ik ben doodsbang van een hoofdrolspeler, srsly.. he creeps me out =[ Naoom, red me, ik heb angst

    Voor ik doodga is mooi.
    die wil ik al heel lang leze,maar in de bib is die altijd weg als ik m wil gaan hale

    'afscheidsbrief' van Bobje Goudsmit heb ik net terug gebracht naar de bieb. Ik vind het een erg mooi boek. :]
    Op een hele aparte manier geschreven, je zit echt in t verhaal.

    Blauwdruk; de geschiedenis van een gekloond meisje. -Charlotte Kerner

    Iris Sellin, de gekloonde dochter van concertpianiste Iris Sellin, probeert na de dood van haar moeder (of tweelingzuster?) te ontdekken wie ze nu werkelijk is. Een reproductie van Iris? Een blauwdruk? Ze reconstrueert haar eigen totstandkoming vanaf het eerste begin op bijzondere wijze: deels nuchter en zo objectief mogelijk, deels vanuit haar eigen gevoel en vertwijfeling. Haar zieke moeder heeft zich laten klonen om haar levenswerk door haar kloonkind te laten voltooien. De verhaalstructuur, episodes, afwisselend in de derde en de eerste persoon verteld, benadrukt deze tweespalt. Het kader waarin het verhaal geplaatst is (de epiloog brengt een fictieve toekomst tot leven), versterkt het realiteitsgehalte. De lezer krijgt in dit goed gedocumenteerde boek een indringend beeld van een gekloond mens met alle ethische vragen die deze scheppingsvorm oproept. Een boeiend verhaal dat de lezer vanaf het begin onontkoombaar meesleept en aan het denken zet. Bekroond met de Deutsche Jugendliteratur Preis. Vanaf ca. 14 jaar.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het verhaal gaat dat de koning Sjahriaar door zijn vrouw bedrogen was. Om herhaling te voorkomen besluit hij voortaan elke avond een nieuwe maagd te huwen en haar de volgende ochtend ter dood te brengen. Na enige tijd huwt hij de dochter van zijn grootvizier: Sjahrazad (meestal geschreven als Scheherazade).

    Om aan de executie te ontkomen vertelt zij hem in de huwelijksnacht een verhaal dat nog niet af is. Om te weten hoe het afloopt spaart hij haar. De volgende nacht komt het vervolg, maar ook dat verhaal is niet af. De koning gunt haar nog een nacht. Dit houdt Scheherazade 1001 nachten vol en elke nacht wordt afgesloten met een onvoltooid verhaal. Ondertussen schenkt zij hem enkele kinderen. Wanneer de verhalen uiteindelijk ten einde zijn, is de koning zo van haar gaan houden, dat hij haar gratie schenkt en ze zijn definitieve vrouw mag worden.

    1001 Nachten


    Niet geschoten is altijd mis..

    Golven, geen idee wie het geschreven heeft maar het is wel een mooi boek (nerd)

    Mijn zoute zoen & Het rattenjong & De geur van melisse zijn mijn leivelingsboeken.


    A. ikmisje.

    Je moet dansen op mijn graf - Aidan Chambers
    Hoe kluts ik een muts - Nina Killham
    Emma en de slangenkoppen - Rosa Bromet
    De clan van de wolvin - Maite Carranza<-heel leuk
    De winter van de draak - Elizabeth A.Lynn (H)
    Alleen op de wereld - Hector Malot
    De offersteen - Bert Wiersema


    Herinner gisteren, fantaseer morgen, en leef vandaag

    Er komt een vrouw bij de dokter


    -

    Bonustrack van Robin Benway


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    echte mannen eten geen kaas 8-)
    het is egt een super mooi boek vind ik


    /

    Voro ik doodga is zeker moooi ja. Ik heb net die ´Zielen´ van Stephenie Meyer gelezen. Maar ik snapte er niets van, dusja. Maar ik weet niet echt een boek. Ik ben zelf ook een boek aan het zoeken :'D


    I can't see the future with tears in my eyes

    Voor ik doodga is mooi.

    die heb ik ook gelezen, die is prachtig!


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Bonustrack van Robin Benway

    die is zó vet. (nerd)
    dur staan dan zo stukjes songtekst bij elk nieuw hoofdstuk.
    melike. (nerd)


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    'afscheidsbrief' van Bobje Goudsmit heb ik net terug gebracht naar de bieb. Ik vind het een erg mooi boek. :]
    Op een hele aparte manier geschreven, je zit echt in t verhaal.

    Dat boek is idd zoo mooi, heb zitte huilen toen k het las. Je leeft er ect in mee. <3'


    PINKPOP WAS SUPER=D

    Laat me - kate Cann is gaaf :'D


    If You Don't Dance You hate Your Parents.