• hey ik zou graag eindelijk een eigen ''fjord'' op mijn 18e willen.
    maar is het zwaar om een paard te verzorgen? en wat komt er allemaal precies bij kijken.
    ik weet et wel een beetje hoor maar ik wil zeker weten dat ik niets vergeet.

    Het is zwaar om een paard te verzorgen ja. Je moet er erg veel tijd aan besteden en op je 18e is dat nog veel moeilijker omdat je dan gaat studeren, misschien op kot gaat enzo en dat je dan minder tijd gaat hebben om ernaar toe te gaan. Onthoud goed dat een paard, als je weken, zelf dagen niet gaat, soms weer wat vervreemd. Niet erg veel natuurlijk, maar hij voelt dat ook hoor. Het is een heuse verantwoordelijkheid.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik heb er geen.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Ik heb een op mijn hoofd. Telt dat ook? (nerd).


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja het is zwaar. :'D
    Stal uitmesten, in de zomer best vaak borstelen.
    Iedere morgen rond 9 uur voederen, en 's avonds ook.
    Als je ergens blijft slapen moet je op tijd terug zijn om eten te geven & zo.
    Maar het is het zeker waard. (:


    You move me ......... Kurt

    Ik heb een pony, hij begint voor m'n ogen te hangen xD
    Maar heb geen knol ^^


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Gene idee, ik heb geen paard, ik heb wel een vlieg. :'D


    A. ikmisje.

    Ik heb een Fjord, maar ze staat samen met zo'n 10 andere Fjorden op een giga wei. Het valt wel mee eigenlijk hoor maar wij verdelen dan ook de taken, maar als het zomer is is echt pas zalig om een paard of pony te hebben. Dan kan je lekker door het bos galloperen en door het water rijden.


    The soul needs autumn.

    Heb geen eigen, wel een verzorgpaardje. Maar ik ken veel mensen die een eigen paard hebben en geloof me, het is zwaar. Je moet het er echt voor over hebben. Je moet er altijd rekening mee houden als je bijvoorbeeld een dagje weg wilt oid.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik niet. :Y)


    Tanya is de beste.

    Ik wil er ook één, maar het is zéér zwaar. Een neef van mijn moeder heeft tien páárden waarmee hij élke dag moet gaan rijden, stallen proper maken, eten geven etc. Dat lijkt niet veel, maar het pakt een hele dag in hoor.

    Ik wil er ook één, maar het is zéér zwaar. Een neef van mijn moeder heeft tien páárden waarmee hij élke dag moet gaan rijden, stallen proper maken, eten geven etc. Dat lijkt niet veel, maar het pakt een hele dag in hoor.

    Mijn paard heeft géén stal, maar ik moet wel de wei proper maken, maar er staan 10 andere in die wei en er zijn in totaal 5 mensen die rijden ofzo en ik heb eigenlijk niet zoveel werk, maarja volgens mij hangt dat allemaal van de organisatie en van persoon tot persoon af.


    The soul needs autumn.

    (...)
    Mijn paard heeft géén stal, maar ik moet wel de wei proper maken, maar er staan 10 andere in die wei en er zijn in totaal 5 mensen die rijden ofzo en ik heb eigenlijk niet zoveel werk, maarja volgens mij hangt dat allemaal van de organisatie en van persoon tot persoon af.


    Hangt er ook vanaf hoe goed je met je paard kan omgaan. Als je denkt: Die is mooi. Maar het is zo'n freakin' lastig ding, dan gaat het veeel werk zijn. Je moet je paard/pony ook de baas kunnen zijn, en dat vraagt ook vrij veel werk.

    (...)

    Hangt er ook vanaf hoe goed je met je paard kan omgaan. Als je denkt: Die is mooi. Maar het is zo'n freakin' lastig ding, dan gaat het veeel werk zijn. Je moet je paard/pony ook de baas kunnen zijn, en dat vraagt ook vrij veel werk.

    Das wel waar, mijn paard wilt mij altijd omverlopen als ik braaf de wei aan het proper maken ben >< Maarja ik rij alleen zonder zadel dus het is wel iets anders dan jij in je gedachten hebt denk ik^^


    The soul needs autumn.

    Ikke wil ook een paard, maar kmag nii van m'n ouders =( Maar voor de rest kan'k dus zeggen dat het best wel veel werk is^^


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Ik heb er 3 [ ik heb 1 pony en 2 paarden ].
    Mijn ouders zorgen er ook mee voor maar het is soms wel lastig . Ik moet er bijvoorbeeld elke dag naartoe gaan en ze verzorgen . Nu een dagje of twee kan geen kwaad natuurlijk . We hebben nu wel brave paarden maar als er 1 lastig doet moeten we toch zien dat ze elke dag gereden zijn . Ik heb ook minder tijd voor mijn vrienden + ik moet soms vroeg uit mijn bed voor naar de jumping te gaan . We moeten ook de zadels en de hoofdstellen onderhouden en het kost veel geld allemaal .