• Ik snap het niet meer. De een zegt dat een nieuwe week op maandag begint en de ander op zondag, maar wat is het nou eigenlijk?


    You move me ......... Kurt

    Ik vind stiekem dat het op maandag begint
    want zondag was de 7de dag, Rust dag xD ^^


    Your Butt is Mine!

    Met dat dilemma loop ik al jaren rond.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Maandag vind ik.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Zondag.


    Niet geschoten is altijd mis..

    maandag duhh xD
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Ik stem voor maandag x3


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Ik vind dat hij op maandag begint. Maar christenen zeggen op zondag, omdat dat idd de rust dag is.


    No growth of the heart is ever a waste

    Zondag.

    leugenaar:O xD gnahah
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Sommigen zeggen zondag, maar ik vind maandag omdat school dan weer begint ofzo..

    Xx


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Maandag. ;D


    It even took me by surprise

    Volgens de bijbel (geen idee althans volgens de gelovigen.) op zondag. maar voor de andere eigenlijk op maandag.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Maandag. Maar normaal gezien (strikt gelovig) dan is het de zondag.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Een week is in de huidige tijdrekening een periode van zeven dagen. Als eerste dag van de week geldt in de christelijke en islamitische kalender de zondag, in andere systemen (zoals ISO 8601 en NEN 2772) de maandag.




    Veel plezier met lezen :Y)
    De status van de zondag als rustdag (de Dag des Heren) was oorspronkelijk die van de zaterdag. Wie van de oorspronkelijke stand van zaken uitgaat, zal de zondag de eerste dag vinden, en daarmee de maandag de tweede. Agenda's vermelden de maandag doorgaans als eerste dag, vooral ook om het weekeinde samen te kunnen vatten aan het einde. Ook volgens ISO 8601 is maandag de eerste dag van de week.


    Niet geschoten is altijd mis..

    maandag,


    Gilles (ll)

    Maandag x'D


    never say goodbye.