Vlamingen wijken gewoon meer af van de schrijftaal dan Nederlanders. Maar ik vind Nederlanders wel grappig. Vooral die 'r'. En eerlijk gezegd: Nederlanders komen meestal duizend keer vrolijker over dan Vlamingen. Maar in Vlaanderen hebben ze dan weer lekkerder eten. Alles heeft zo z'n voordelen...
In mijn klas zit er een meisje die in Nederland gewoont heeft, maar dat hoor je niet, maar ik ken er nog eentje en daar hoor je het wel bij!
Maar ik stoor me er niet aan!
Want volgens een vriendin zou ik zelf Nederlands praten! Ik kan zo'n beetje alle dialecten in België
Nederlanders praten fake Belgisch, 'sch' op een gaymanier.
Nee want belgie was eerst frans en toen had Nederland jullie veroverd. Dus jullie spreken fake nederlands EN kunnen niet op tegen een land dat 2 keer zo klein is Of tenminste dat dacht ik toch
(...) Nee want belgie was eerst frans en toen had Nederland jullie veroverd. Dus jullie spreken fake nederlands EN kunnen niet op tegen een land dat 2 keer zo klein is Of tenminste dat dacht ik toch
Nederlanders grbruiken soms andere en rare woorden dan belgen.
bv.:friet=patat
wij zeggen ook meer gij,zijt,sebiet,...
en nederlanders meer: jij,doei,...
en ik denk ook dat wij meer dialect gebruiken dan nl.
(...) Nee want belgie was eerst frans en toen had Nederland jullie veroverd. Dus jullie spreken fake nederlands EN kunnen niet op tegen een land dat 2 keer zo klein is Of tenminste dat dacht ik toch