• Ja, ik wil graag 2 tamme, donkere ratjes. Ik denk niet dat het van mijn ouders mag, maar ik wil ze al zo vet lang ö Ik zal zelf het eten wel kopen, de bak verschonen en gezelschap geven. Dus eigenlijk wil ik stiekem die ratjes. Maar hoeveel kost een tam ratje eigenlijk? Van het voedsel weet ik het al, maar over de ratjes kan ik het niet vinden.


    Candycorekid.

    Ik zou het niet weten en ik wil het ook niet weten. Ik ben als de dooooooooooooooooood voor ratten en muizen. :o


    Tanya is de beste.

    I've got noooo idea.
    Vraag anders KirstenSnaps eens, die weet dat wel. :Y)

    @Imperd
    Ratjes zijn loyale gezelschapsdieren. (Als ze tam zijn.)
    @Prodigy
    Ik zal het eens vragen, danke :Y)


    Candycorekid.

    Ik heb trouwens geen haast hoor (:


    Candycorekid.

    Ik heb zoo geen idee ö Maar ik wil er ook al vet lang. Jammer genoeg mag ik niet van mijn ouders --' Mijn moeder is als de dood voor knaagdieren. Laat je me toch even de prijs weten? ^^ [Ik dacht dat ze in de zoomarkt iets van een €8 kostten, maar eigenlijk ben ik het niet meer zeker]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    @Imperd
    Ratjes zijn loyale gezelschapsdieren. (Als ze tam zijn.)
    @Prodigy
    Ik zal het eens vragen, danke :Y)

    Loyaal of niet loyaal. Ze zijn eng.


    Tanya is de beste.

    Ik wil ze het liefste van een rattery halen, want op de mark worden ze meestal puur gefokt voor het geld, en met 2 á 3 weken al verkocht. Dat is slecht voor ze, omdat ze dan nog moedermelk willen. [Heeft dat net op een rattensite gelezen (: ]


    Candycorekid.

    Tamme ratjes kunnen tussen de 5-40 euro kosten. Ligt eraan wat voor ras/soort/grootte/winkel. Ik zou ze neit stiekem houden als ik jou was.

    1. je ruikt het.
    2. het is neit eerlijk een kooi onder je bed weg te proppen, want ook die beestjes hebben zonlicht/daglicht nodig.
    3. Als je ze niet goed verzorgd ga je het op ten duur heel goed ruiken, dus ik zou als ik jou was eerst informeren.
    4. Als ze ziek worden, kost het je heel veel geld [als je naar de dierenarts gaat], want kleine dieren, zijn vaker gecompliceerder als je kijkt naar dosering van medicijnen en operaties.

    x.

    Ik wil gewoon een ratje die me een beetje gezelschap houd, en waarvan ik gewoon kan houden (:
    Kijk van mijn kat hou ik ook ofzo, alleen die is heel afstandelijk, en die geeft alleen maar kopjes als ze eten of snoepjes wil >.<


    UPDATE
    Het ras maakt me dus niet uit, het enige wat ik wil is een donker ratje die gezellig is =]


    Candycorekid.

    I dunno, maar vroeger had ik ook tamme ratjes. :Y)
    Die waren kei lief en kei schattig, en die hadden zo'n draaimolentje en die zaten daar altijd in [/ja het waren echt ratten hoor ö]. :'D

    Ik wil gewoon een ratje die me een beetje gezelschap houd, en waarvan ik gewoon kan houden (:
    Kijk van mijn kat hou ik ook ofzo, alleen die is heel afstandelijk, en die geeft alleen maar kopjes als ze eten of snoepjes wil >.<


    UPDATE
    Het ras maakt me dus niet uit, het enige wat ik wil is een donker ratje die gezellig is =]

    Nu wil ik niet moeilijk doen, maar gaat je kat die rat dan niet opeten? (nerd)


    Tanya is de beste.

    @Unfold
    Ja dát soort ratjes wil ik dus ook =D
    Gezellige, grappige beestjes waar je je aan kan hechten =D


    Candycorekid.

    (...)
    Nu wil ik niet moeilijk doen, maar gaat je kat die rat dan niet opeten? (nerd)

    Ik heb een kamer met een deur (:P) en mijn kat komt zo snel niet binnen, en ze is vet te lui om ergens achteraan te gaan n-n


    Candycorekid.

    (...)
    Nu wil ik niet moeilijk doen, maar gaat je kat die rat dan niet opeten? (nerd)

    HAHAHAHAHA :'D

    De mijne koste per rat 5 euro :)


    Ik proefde meer dan eens verlangen