• heey...
    ik wilde graag een boek gaan schrijven maar ik weet niet echt goed hoe ik moet beginnen...heeft iemand wat tips ofzo voor mij??
    al vast bedankt!:D

    xX.

    P.S. ik heb het bij overige gezet omdat ik niet wist waar ik dit nou moest zetten!:$


    Edit;
    het gaat over dit stukje verhaal dat ik nog ga aanpassen&bijwerken&verbeteren!;);


    Blood Is Flowing Out Of My Arms, It's Like Hell

    Tranen stromen over mijn wangen heen. Haar nagels staan al in mijn pols gekrast. Zo stevig heeft ze me vast. Er druppelt bloed uit. Zo over mijn hand heen, over mijn handpalm, naar mijn vingertop en via mijn vingertop naar de grond. De druppel bloed spat in duizenden stukjes uiteen. Zó is het ook met míjn leven. Het spat zomaar uit elkaar. Met een harde ruk aan mijn arm probeer ik me los te trekken. Het helpt níét! Haar handen knijpen mijn polsen álléén maar meer dicht. Mijn polsen zijn in middels al rood aangelopen, en nog weigert ze mijn polsen los te laten...


    [EDIT]: ik heb het stukje wat waarschijnlijk het stukje van de achterkant wordt, is aangepast!;)[/EDIT]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Misschien kan je je favoriete onderwerp nemen en erover gaan brainstormen.

    Jep en daardan gwn over schrijve je gevoel de loop laten gaan ^^


    Your Butt is Mine!

    bedankt voor de reactie's ik heb al een onderwerp in mijn hoofd maar kweet niet in welke vorm ik het moet typen.
    Hijvorm,jijvorm,ikvorm ofzo?

    xX


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik vorm :]

    Ik vind de ik-vorm het mooiste. Ik zou het over aangrijpende dingen doen, zoals mishandeling ofzo. Dat trekt het meeste mensen.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Ik vind de ik-vorm het mooiste. Ik zou het over aangrijpende dingen doen, zoals mishandeling ofzo. Dat trekt het meeste mensen.

    Hmmz, ja, maar ook wel standaard.
    Misschien eens iets wat boeit, mensen trekt, en orgineel is.


    Mew <3

    ik zou het in de ik-vorn schrijven...denk er ook al een paar weken over na om een boek te gaan schriijven...misschien kun je beginnen met hoe het afloopt (in het proloog) en dan in de volgende hoofdstukken vertellen hoe het zo gekomen is...is wel zo spannend...met tussendoor een aantal terugblikken naar gelukkige tijden of zo...of je kunt met een kleine uitleg beginnen...over de situatie waar de hoofdpersoon inzit...zijn/haar gevoelens of zo...hoop dat je aan mijn hele lange reactie iets hebt...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    bedankt!:D maar wat vindt iemand van dat stukje dat er in het paars staat?Is dat een goed stukje voor proloog...of niet zo?en de titel?is die wel goed??

    xX


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    In elk geval goed van te voren bedenken hoe de verhaallijn gaat lopen; zomaar gaan schrijven gaat vaak fout.


    No growth of the heart is ever a waste

    Je moet van te voren wel een goed idee hebben zodat er niet midden in het verhaal ineens dingen bijkomen.. En ik zou het in de ik-vorm schrijven aangezien ik dat het mooiste vind.


    http://ciinderella-.tumblr.com/

    Eum (:
    ALs je echt handige tips wilt (:
    Schrijf in de vorm die jij het best passend vind voor het verhaal, en meestal worden boeken in de verleden tijd geschreven, also zorg dat je je werkwoorden goed vervoegd, is ene must x'd
    En zorg er ook voor dat je je hele verhaal al in je hoofd hebt zo een beetje in grove lijnen, anders kom je vast te zitten en zit je met de gebakken peren :Y)
    Ohja je tekstindeling, daarvoor moet je eens goed een boek bekijken, wanneer je naar de volgende regel moet gaan enzovoooorts (:
    meer tips kan ik je niet geven maar ik wens je wel veel succes ^^
    x

    Oeeh (: nog wat ^^
    Zorg dat je leestekeks goed staan ='D
    Na elk leesteken hoort een spatie te staan ^^
    Dus, zo:
    Hallo, ik ben Chiaarkoekje. Ik ben leuk (:
    en niet zo: Hallo,ik ben Chiaarkoekje.Ik ben leuk.
    En en en, verzorg je taal goed ^^
    (:
    Hoop dat je wat met mn tips bent ¬¬

    @xchiaramore;
    bedankt voor je tips!:D

    xX


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Je kan ook het boekje 'Hoe word ik schrijver of dichter?' door Lonneke van Asseldonk kopen, is 10 euri en daar staan volgens mij ook goede tips is voorzover ik het in de winkel heb kunnen zien
    -gewoonverkrijgbaarbijdeboekwinkelofopBol.com-


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    @xchiaramore;
    bedankt voor je tips!:D

    xX

    Graag gedaan (: