• Beste users,

Gisteren ontvingen wij een berichtje van een user over een plotselinge hyperlink middenin haar post in het RPG forum, zonder dat ze die er zelf in had gezet. Ondertussen is het duidelijk geworden dat het geen geïsoleerd geval is, maar dat dit een nieuwe toevoeging is van RJ aan onze site. Verder heeft hij tot nu toe nog altijd verzaakt om op enige manier met ons in gesprek te gaan rondom de lopende problemen.

Het automatisch toevoegen van de hyperlink aan je tekst, gebeurt bij de volgende trigger-woorden:
    - Logo maken
    - Gedicht maken
    - Samenvatting maken
    - Poster maken
    - Muziek maken
    - CV maken
    - Presentatie maken

Wat gebeurt er?
    Bij het plaatsen van een post met de combinatie van bovenstaande woorden, creëert de site nu automatisch een hyperlink. Deze hyperlink verwijst door naar een andere website, tevens gehost door het bedrijf van RJ: SeSo Bytes. Deze website biedt verschillende AI tools aan om een creatie mee te maken, voor wie geen zin heeft om zelf aan de slag te gaan.

Deze nieuwe "functie" is in trouwens strijd met onze huisregels:
    - Het is niet toegestaan om naar sites te refereren waarbij persoonlijk voordeel wordt gehaald.
    - Het is niet toegestaan andere sites te promoten als hiermee aan geldwinst wordt gedaan.

De huisregels kan je hier vinden.

We wisten als crew niet dat RJ met deze functie bezig was; zo wel dan hadden we hem met klem geadviseerd het niet te doen. De feature promoot het vervangen van het menselijke makerschap met AI, en dat staat lijnrecht tegenover de waarden waar we hier voor staan.

We zijn een website en een community voor menselijke creativiteit. Qreaties is er voor de schrijvers, de dichters, de tekenaars, graphic artists en de fotografen. Amateurs soms, maybe. But artists, without question. Op onze site mag jij jóuw creativiteit de vrije loop laten. Niet het aftreksel van het werk van een ander.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

I’m sorry, what?

Ik moest de tekst twee keer lezen en ik heb hier geen woorden voor. Al zegt dat al genoeg.

Zoya schreef:
    (: (: he's online right now, by the way.

RJ, in the unlikely event dat je dit lees, we smeken je: laat ons de site overkopen. Deze plek heeft zo veel sentimentele waarde voor ons, het doet oprecht pijn om te zien dat het zo loopt. Geef ons onze plek terug, alsjeblieft <3

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Q wordt gegijzeld door één of andere megalomane guy die onze creaties voedt aan zijn AI slopmachines … Cant believe I would ever type that

When are we jumping him

Love is the message

Lavellan schreef:
    (...)

Je zou toch haast een bericht in zijn GB of PB droppen....
    Hij is niet meer online maaaaar I just did :') (in GB)

Dag RJ,

Als iemand die ondertussen bijna haar halve leven een account heeft op deze website, vind ik het ronduit schandelijk hoe je omgaat met de site, met ons als users, en met de Qrew. Je weigert contact te leggen met jouw moderators en admins, maar gooit vervolgens een of andere doorkliklink naar jouw eigen AI-site? Pardon?! Dit gebeurt zonder overleg en is direct in strijd met de regels van jouw site.

Ik zeg dit als fan van deze website en alles wat zij ooit is geweest: als je hier niets meer mee wilt doen, laat geïnteresseerden alsjeblieft de boel overnemen. Trek je handen hiervan af. Laat ons, anderen het werk doen waar jij je overduidelijk niet meer mee wilt bemoeien.

Groet,
    een trouwe user

[ bericht aangepast op 31 aug 2026 - 21:33 ]

Let me in, let me in.

Kunnen we alsjeblieft wat meer actie gaan ondernemen? Voor zover ik begrijp, speelt dit inmiddels al lange tijd en ik denk dat we allemaal onze oude, vertrouwde Q graag willen behouden. Ik begrijp daarom heel goed dat er een grote voorkeur is om Q te behouden zoals het is en eerst te proberen om de huidige situatie met RJ op te lossen. Maar op een bepaald moment moeten we ook de huidige realiteit onder ogen zien en niet eindeloos blijven afwachten. Wat mij betreft is dat punt inmiddels wel bereikt. Het is tijd om het lijntje weer in eigen handen te nemen en actief actie te ondernemen naar de alternatieven en mogelijkheden die we voor ons hebben, in plaats van afhankelijk te blijven van de vraag of en wanneer RJ besluit te reageren.

Eerlijk gezegd begin ik zelf behoorlijk geïrriteerd te raken van berichten over acties vanuit RJ die blijkbaar wél worden ondernomen, terwijl er ondertussen zo weinig aandacht lijkt te zijn voor het daadwerkelijk onderhouden en voortbestaan van Q. Zeker wanneer daar tegenover staat dat hij zijn eigen website promoot, vind ik dat moeilijk te rijmen met de situatie waarin Q zich momenteel bevindt. Het geeft mij niet het gevoel dat het voortbestaan en functioneren van Q prioriteit heeft. En dat vind ik ontzettend jammer, juist omdat Q voor zoveel mensen veel meer is dan alleen een website. Hier staat jaren aan creativiteit, verhalen, RPG's, gedichten, herinneringen en een hele community. Ik denk niet dat RJ volledig ziet wat hier door de jaren heen is opgebouwd en hoeveel waarde dat voor de gebruikers heeft. En dat is precies waarom ik vind dat we niet eindeloos moeten blijven wachten tot iemand anders besluit in beweging te komen.

Dit is absoluut niet bedoeld om de inzet van de Qrew teniet te doen—integendeel. Ik zie juist hoeveel moeite jullie hierin steken en hoeveel jullie proberen op te lossen binnen de mogelijkheden die jullie hebben. Mijn frustratie richt zich hierin echt op de situatie rondom RJ en de keuzes en acties die vanuit hem komen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn geduld na de hele teleurstelling rondom Guido inmiddels behoorlijk op is. Ik zou daarom liever zien dat we nu actief alle mogelijke opties gaan onderzoeken, ook als dat betekent dat we uiteindelijk een moeilijke keuze moeten maken. Liever dat we ons voorbereiden op verschillende scenario's terwijl dat nog kan, dan dat we straks noodgedwongen moeten handelen wanneer het misschien al te laat is. Q en de community verdienen wat mij betreft dat we daar nu serieus werk van maken.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Hireth schreef:
    Kunnen we alsjeblieft wat meer actie gaan ondernemen? Voor zover ik begrijp, speelt dit inmiddels al lange tijd en ik denk dat we allemaal onze oude, vertrouwde Q graag willen behouden. Ik begrijp daarom heel goed dat er een grote voorkeur is om Q te behouden zoals het is en eerst te proberen om de huidige situatie met RJ op te lossen. Maar op een bepaald moment moeten we ook de huidige realiteit onder ogen zien en niet eindeloos blijven afwachten. Wat mij betreft is dat punt inmiddels wel bereikt. Het is tijd om het lijntje weer in eigen handen te nemen en actief actie te ondernemen naar de alternatieven en mogelijkheden die we voor ons hebben, in plaats van afhankelijk te blijven van de vraag of en wanneer RJ besluit te reageren.

Eerlijk gezegd begin ik zelf behoorlijk geïrriteerd te raken van berichten over acties vanuit RJ die blijkbaar wél worden ondernomen, terwijl er ondertussen zo weinig aandacht lijkt te zijn voor het daadwerkelijk onderhouden en voortbestaan van Q. Zeker wanneer daar tegenover staat dat hij zijn eigen website promoot, vind ik dat moeilijk te rijmen met de situatie waarin Q zich momenteel bevindt. Het geeft mij niet het gevoel dat het voortbestaan en functioneren van Q prioriteit heeft. En dat vind ik ontzettend jammer, juist omdat Q voor zoveel mensen veel meer is dan alleen een website. Hier staat jaren aan creativiteit, verhalen, RPG's, gedichten, herinneringen en een hele community. Ik denk niet dat RJ volledig ziet wat hier door de jaren heen is opgebouwd en hoeveel waarde dat voor de gebruikers heeft. En dat is precies waarom ik vind dat we niet eindeloos moeten blijven wachten tot iemand anders besluit in beweging te komen.

Dit is absoluut niet bedoeld om de inzet van de Qrew teniet te doen—integendeel. Ik zie juist hoeveel moeite jullie hierin steken en hoeveel jullie proberen op te lossen binnen de mogelijkheden die jullie hebben. Mijn frustratie richt zich hierin echt op de situatie rondom RJ en de keuzes en acties die vanuit hem komen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn geduld na de hele teleurstelling rondom Guido inmiddels behoorlijk op is. Ik zou daarom liever zien dat we nu actief alle mogelijke opties gaan onderzoeken, ook als dat betekent dat we uiteindelijk een moeilijke keuze moeten maken. Liever dat we ons voorbereiden op verschillende scenario's terwijl dat nog kan, dan dat we straks noodgedwongen moeten handelen wanneer het misschien al te laat is. Q en de community verdienen wat mij betreft dat we daar nu serieus werk van maken.

Gesproken!

Ich liebe dich 27.12.23

Hireth schreef:

Wat hoop je met deze comment precies te bereiken? Je zegt dat je niet bedoelt om de inzet van de Qrew teniet te doen, maar komt wel enorm aanvallend over en insinueert dat de Qrew het allemaal maar wat aan het afwachten is, terwijl ze zo ontzettend veel energie steken in noodplannen maken, communiceren met users en pogingen om RJ aan het praten te krijgen. Ze hebben al meermaals aangegeven dat ze al meerdere berichten naar RJ gestuurd hebben (buiten Q om) en dat daar helemaal geen reactie op komt, dus dan zit je gewoon vast.

Ik snap je frustratie, maar die stuur je beter naar RJ zelf dan dat je het op een plek dropt waar de Qrew gewoon maar hun best doet om transparant te blijven over wat de situatie langs hun kant is. Je mag best oproepen tot actie, maar denk dan misschien ook even na over wat die actie kan zijn. Ik ben er vrij zeker van dat de Qrew er al aan gedacht heeft.

help

@Hireth; bekijk het volgende topic van half augustus: Toekomst van Qreaties: Plan Zero - Geef je contactinformatie door

Daar staat alvast het een en ander uitgelegd over wat we als crew nu aan het doen zijn rondom RJ en hoe we alvast maatregelen aan het nemen zijn om rekening te houden met een mogelijke, noodgedwongen overstap. Momenteel zijn we werkzaam binnen ons plan B, simultaan met het voorwerk voor planC. We zijn echt net zo gefrustreerd als jullie over de manier waarop het nu gaat, als niet meer 😅 Er wordt al actief actie ondernomen naar de alternatieven en mogelijkheden die we voor ons hebben. Er zijn al kritieke back-ups gemaakt, er is herhaaldelijk juridisch advies ingewonnen, we hebben een ICT'er achter de hand, we zoeken naar contact met RJ op elke mogelijke manier die we maar kunnen verzinnen--want hoe rot ook, zonder RJ die ons de rechten van de site doorverkoopt, kunnen we hier op Q zelf helemaal niks.

We zijn dus zeker niet alleen maar "eindeloos aan het afwachten" tot iemand anders besluit in beweging te komen. We zijn al máánden (jaren tbh) aan het roeien met alle riemen die we hebben, terwijl we midden in burn-outs zitten, op huwelijksreis behoren te zijn, etc. We zijn er al zo lang serieus werk van aan het maken.

i know u said ur frustration was directed at RJ and not at us, but idk man i still felt like you maybe didn't know how much we're already doing and how many insane hours we've already put into getting this fucking dude to work with us, pleasepleaseplease direct your anger solely at RJ, because we're doing everything we can. and it kinda really sucks to hear someone say that we're only sitting on our hands and merrily waiting for RJ to get his head out of his ass :c

[ bericht aangepast op 1 sep 2026 - 15:29 ]

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Zijn er ook andere gegevens bekend van RJ? Wellicht is er zelfs mogelijkheid om hem ergens een review te geven? Just saying.... (krul)

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Gibbs schreef:
    Zijn er ook andere gegevens bekend van RJ? Wellicht is er zelfs mogelijkheid om hem ergens een review te geven? Just saying.... (krul)

zat al te zoeken op zijn linkedin hahaha

--

Gibbs schreef:

Volgens mij kun je hem wel een bericht sturen via LinkedIn

What if he's written 'mine' on my upper thigh, only in my mind?

Gibbs schreef:

45 weken geleden had hij wel interesse in een appartement op Curaçao volgens Facebook 🤔

Maar goed, dat kan allemaal wel, maar Q even netjes beheren kan meneer niet.

Dat zuigt.

(Naam verwijderd wegens privacy. <3)

[ bericht aangepast door een moderator op 1 sep 2026 - 18:09 ]

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Deze gast is dus moedwillig het modteam aan het negeren.

(Foto verwijderd wegens privacy. <3)

[ bericht aangepast door een moderator op 1 sep 2026 - 18:07 ]

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:

Deze gast is dus moedwillig het modteam aan het negeren.

(Foto verwijderd wegens privacy. <3)

On Facebook he's got a picture of his wedding day. Do we think his wife knows that he is ignoring a damn lot of people? 👀

[ bericht aangepast door een moderator op 1 sep 2026 - 18:08 ]

Ondanks dat we boos op hem zijn, is het volgens mij niet verstandig om zijn eventuele naam en foto hier neer te zetten *hides*

[ bericht aangepast op 1 sep 2026 - 17:39 ]

Phainon schreef:
    Ondanks dat we boos op hem zijn, is het volgens mij niet verstandig om zijn eventuele naam en foto hier neer te zetten *hides*

Play stupid games, win stupid prices. :Y)

(Dat is over RJ, niet over jou 🤣)