• Lieve allemaal,

Het is een enige tijd geleden dat er bemiddelaarsverkiezingen zijn geweest (om precies te zijn 8 jaar geleden, toen ik zelf ben verkozen). Na wat overleg met de moderators, feedback uit de enquête en mijn eigen plan om over anderhalf jaar met mijn bemiddelaarspensioen te gaan, bij deze nieuwe bemiddelaarsverkiezingen!

Mocht het je leuk lijken om de nieuwe bemiddelaar van Quizlet te worden, lees dan onderstaande informatie goed door!

Hoe gaan deze verkiezingen?
    Ik zoek twee/drie nieuwe bemiddelaars. Je kunt je opgeven voor de verkiezingen door een motivatiebrief in te sturen. Deze wordt gedeeld met de andere users. De verkiezing zal namelijk hier op het forum zijn. Bemiddelaars worden namelijk niet gekozen door de Crew, maar door de users op Quizlet. Users zijn vrij om kandidaten vragen te stellen. Deze vragen mogen variëren van persoonlijke vragen (leeftijd, studie, bemiddelaarservaring) tot vragen die gaan over de manier waarop deze persoon bemiddelingszaken zou aanpakken. Er zijn drie weken voor het stellen van vragen. Na deze drie weken mag iedereen een stem uitbrengen op de kandidaat waarvan hij/zij vindt dat het de beste aanvulling voor het team is. De twee/drie kandidaten met de meeste stemmen zullen bemiddelaar worden.
          Mocht het nu zo zijn dat ik veel inzendingen krijg, zullen we deze verkiezingen verdelen in twee rondes. Degenen met de meeste stemmen in beide rondes krijgen een groene naam.

Disclaimer: Aangezien de site niet zo levendig meer is als acht jaar geleden, kijk ik vooral naar het aantal inzendingen hoeveel bemiddelaars het uiteindelijk worden en/of een tweede ronde nodig is. Dat kan ik helaas van tevoren niet met jullie delen. 8 jaar geleden hadden we nog 27 inzendingen, hoeveel het er nu zijn durf ik niet te voorspellen. Ik ben in ieder geval op zoek naar minstens 2 bemiddelaars.

Wat wordt er van je verwacht als bemiddelaar?
    Ik ga even heel eerlijk tegen jullie zijn. Als bemiddelaar zijn er periodes waar in je heel druk bezig bent en periodes waarin er niets te doen is. Je moet als kandidaat dus vooral piekmomenten kunnen opvangen.

Positie in de crew
    Als bemiddelaar werk je veel samen met het moderators, maar je maakt geen deel uit van het moderatorteam. De bemiddelaars staan hier los van. Dit houdt in dat bemiddelaars mod-topics in kunnen zien, dat je erop kan reageren, maar dat we niet de taken van een moderator uitvoeren.
          Jouw taak als bemiddelaar is erop toezien dat de moderators onpartijdig blijven en je hebt een adviserende rol. Jij bent de brug tussen moderators en de users van Quizlet.

Functie van de bemiddelaars
    Bemiddelen

Onze voornaamste taak is natuurlijk het bemiddelen bij ruzie, indien beide partijen hiermee instemmen. Deze aanvragen tot bemiddeling kunnen op verschillende manieren bij ons binnenkomen, door een melding bij de moderators of als een van de partijen er zelf om vraagt.
          Als beide partijen instemmen met bemiddeling, dan is het de taak van de bemiddelaar hen te helpen met het uitpraten van hun ruzie. We verplaatsen het gesprek naar de prive-berichten, helpen de ruziemakers met het opstellen van berichten en versturen die vervolgens. Belangrijk hierbij is dat je neutraal blijft, beide partijen aanhoort en vooral het gesprek laat plaatsvinden. Wij lossen de ruzies niet op, maar wij helpen de partijen wel om samen tot een oplossing te komen. Natuurlijk is het hierbij belangrijk dat beide partijen hierbij mee instemmen. Als een van de twee niet wil, dan houdt het helaas op. Bemiddeling is vrijblijvend en vind los van inmenging van de moderators plaats.
          Natuurlijk kan het ook voorkomen dat er een conflict is tussen users en het moderatorteam of een van de moderatoren afzonderlijk. Aangezien de users niet op het modforum kunnen komen en het gehele moderatorteam als geheel verantwoordelijk is voor hun beslissingen kan het erg lastig zijn om direct te communiceren tussen de twee partijen. Wij zullen in dit geval optreden als de vertegenwoordiger van de user.

Luisterend oor

Een bemiddelaar is er niet enkel om een ruzie te begeleiden, maar kan zich ook opstellen als een aanspreekpunt. Dit is voornamelijk belangrijk binnen de crew. Soms voelt een moderator zich niet goed bij de eindconclusie van een zaak of bij de behandeling van een zaak. Het komt dan voor dat de moderator in kwestie haar hart even bij ons lucht. In dit geval is de bemiddelaar dus voornamelijk een luisterend oor.
          Maar een bemiddelaar kan ook een luisterend oor zijn voor users. Mochten er triggerende berichten staan in het LJH- topic (bijvoorbeeld) kan het zijn dat een bemiddelaar even een berichtje stuurt om te zien hoe het met diegene gaat. Let daarbij wel op dat wij geen professionele hulp zijn, maar puur even een luisterend oor bieden.

Indien jij denkt dat je de geschikte kandidaat bent voor deze functie, dan kan je inschrijven door op de link hier onder te klikken. Denk goed na over hoe je je formulier invult, want je krijgt maar één kans om er een in te dienen!

Het inschrijvingsformulier

Inschrijven kan t/m Zaterdag 23 mei

P.s: Er komen komend jaar ook nog moderatorverkiezingen.

[ topic verplaatst door een moderator ]

It's never gonna happen, Guys.

Bemiddelaar zijn is niet iets voor mij. Maar ik wens alle deelnemers heel veel succes!(:

We will not be quiet, Stonewall was a riot!