• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

Heb je een promotie gehad? Een cute puppy in huis gehaald? Mot met je collega's? Of wil je totaal iets anders kwijt?
    Doe je ding en schrijf het hier van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic:
    professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 31 maart 2026 - 11:02 ]

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Vroege diensten zijn zo naar. Ik ben nog niet wakker..
    En wie weet of ik vandaag wel meer hoor over het project op werk. We shall see..

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

I just learned that my biggest insecurity (my extreme overbite) didn't used to be a thing. My mom just sent me a bunch of pictures from when I was 15ish and my jaw wasn't as far back as it is now in these photos. I have the exact same side profile on those as my younger sibling, indicating that my current face shape is in fact not what I naturally look like? Had a suspicion it might've had to do with stress (my dad pointed out once I held my chin back whenever I was panicking), so I googled it, and yeah this is a thing apparently. C-PTSD literally sank back my fucking jaw. Wtf man I'm talking a full centimeter or so wtf (more reasons to get those braces + jaw surgery I've wanted to have for a while I guess?)

[ bericht aangepast op 8 april 2026 - 9:16 ]

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Catmint schreef:
    (...)

Every time I read something like this hier vraag ik me echt af hoe het kan dat onze generatie zo "fucked up" is en "zo snel" hier aan lijkt te zitten. Wtf wereld? Waarom is het merendeel van Q (of gwn deze generatie) overspannen, burned out, of iets wat in het voorstadium daarvan zit?

Take ur time iig girl, tijd om de agenda wat leger te maken en te houden (is echt vet moeilijk ben ik zelf achter gekomen)

Treurig innit? :'D Denk dat we niet helemaal gemaakt zijn om te leven in een wereld die in de huidige staat verkeert

& thanks <3 Bewustwording is iig een stap I guess, en heb gister bij het project voor de bruiloft van vrienden aangegeven dat het te veel is om in mn eentje te doen dus daar komen nu mensen bij, dat scheelt al wel wat

Dramatic

Catmint schreef:
    (...)

Every time I read something like this hier vraag ik me echt af hoe het kan dat onze generatie zo "fucked up" is en "zo snel" hier aan lijkt te zitten. Wtf wereld? Waarom is het merendeel van Q (of gwn deze generatie) overspannen, burned out, of iets wat in het voorstadium daarvan zit?

Take ur time iig girl, tijd om de agenda wat leger te maken en te houden (is echt vet moeilijk ben ik zelf achter gekomen)

Ik denk dat we op Q ook met veel creatieve zielen zijn en die/wij zijn vaker gevoeliger (oftewel: staan er meer bij stil hoe fucked up snel alles gaat ipv het allemaal gewoon te laten gebeuren). It sucks maar daardoor zijn we ook creatier/empathischer/... you name it. The good comes with the bad <3

"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

Renna schreef:
    (...)
    Treurig innit? :'D Denk dat we niet helemaal gemaakt zijn om te leven in een wereld die in de huidige staat verkeert

& thanks <3 Bewustwording is iig een stap I guess, en heb gister bij het project voor de bruiloft van vrienden aangegeven dat het te veel is om in mn eentje te doen dus daar komen nu mensen bij, dat scheelt al wel wat

Frodo schreef:
    (...)

Ik denk dat we op Q ook met veel creatieve zielen zijn en die/wij zijn vaker gevoeliger (oftewel: staan er meer bij stil hoe fucked up snel alles gaat ipv het allemaal gewoon te laten gebeuren). It sucks maar daardoor zijn we ook creatier/empathischer/... you name it. The good comes with the bad <3

Ik vraag me dus af of het is dat wij er niet voor gemaakt zijn om hier in te leven, of dat wij ons ineens dingen realiseren terwijl voorgaande generaties gewoon door gingen in het gareel. Bijv. dat onze eigen tijd precious en speciaal hoort te zijn i.p.v. alles te spenderen aan werk of huishouden.
    Vind dat bijvoorbeeld wel zichtbaar bij m'n ouders. M'n vader werkt gewoon 40 uur, zit nu met een turn around op het werk (6 dagen per week, 12 uur per dag soms voor 4 maanden ongeveer) en ik vraag me soms af wat die man doet als hobby behalve motorrijden, TV kijken / gamen op de xBox en sleutelen/klussen/tuintje bijhouden. Terwijl m'n moeder veel meer ook onze kant op zit en zich afvraagt waar de tijd heen gaat en haakt, borduurt, kleren maakt, etc.
    En dat wij balans proberen te vinden/tijd weg zien glippen dan in combinatie met bedrijven die steeds meer gaan eisen van mensen om de kosten te drukken. 'Doe nog maar een FTE weg, de 2 FTE's die we dan nog hebben kunnen dat er wel bij doen'.

Creatieve zielen zullen het niet makkelijker maken inderdaad. Het gaat gewoon allemaal echt veel te snel en de rem is kapot lijkt het wel.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Verdorie, ik werk in 2 ploegen. Mijn vriend in 3. We lopen elkaar om de zoveel weken een paar weken mis. Nu hebben we eindelijk dezelfde diensten dat we elkaar gewoon 3 weken achter elkaar zien. MOET HIJ NAAR EEN ANDERE PLOEG.
    Baal hier zo van, nu lopen we elkaar weer gelijk mis en ik vind dat zo vervelend.

Life is a beautiful struggle

Vandaag voor het eerst in maaaaanden weer eens een langere wandeling gemaakt (ong. 8km). Resultaat: ik ben kapot en heb een blaar op mijn kleine teen.
    Maar wel een gemiddelde van 11 minuten per kilometer, dus de snelheid heb ik nog wel. 😊

Nothing is impossible in my own powerful mind.

Rijden op een vijfbaansweg in de Randstad is wat anders dan Groningen 😂😭

Protect the people.

"I cannot think my way out of burnout" I wisely say before then unwisely proceeding to try my hardest at it anyway (yesterday was such a shit day man) (today hasn't been good either) (I'm used to my depression being super bad but this is excrutiating)

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

God ik haat mezelf en mijn oneindige craving voor dopamine. Kinda ruining my bank account right now.
    FUCK.

Caution first, always.

Ik kan gewoon niet geloven dat het echt voorbij is. Constant al die flashbacks naar betere tijden, het is zo fucking oneerlijk

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Toch maar even aan de bel getrokken bij een collega want ik begin het allemaal niet meer te overzien 🙃

Tijd totaal vergeten en uiteindelijk tot na 22 op werk gezeten. Supermarkten natuurlijk dicht, geen idee wat ik moest eten maar half sleepdeprived en hongerig dus langs de overpriced McDonalds gegaan en daar 2x 9 stuks dierenleed besteld (want dat was in verhouding goedkoper dan 1x 20 of 2x 6 en 1x 9 voelde als te weinig).

Kreeg uiteindelijk 2 doosjes met bij elkaar 19 kipnuggets. Een nugget extra dus. Beschouw het maar als mijn Lucky Nugget. Ook al voel ik me super slecht en schuldig. Weet het ook allemaal ff niet meer.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ik wil ook "gewoon" kunnen schrijven. Schrijven wat in m'n hoofd opkomt, zonder belemmert te worden door m'n autistisch trekje 🙃Waarom lukt mij dat toch niet? Verdorie.

“Find what you love and do it for the rest of your life” - Matthew Gubler

soft triggerwarning. depresso.

today is gonn' be such a day, huh?
    i feel like a zombie.
    it's probs me adjusting to the new dose of meds, right. by god, i hope so. i can't keep on going like this.

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

nu pas klaar met werken :')

Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

Tijd voor koffie.