• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 5 dec 2025 - 22:25 ]

Mijn brein breint zoals het breint.

Catmint schreef:
    Random question, hebben mensen hier goede ideeën voor brunch gerechten/hapjes voor tijdens d&d? Wij gaan zondag vroeger d&d spelen dan normaal en een soort brunch erbij doen, maar ik heb geen idee wat ik kan/wil maken gezien het ook wel een beetje handig te eten moet zijn (ivm d&d) en ik wil ook niet om 6 uur uit m'n bed moeten de zondag om alles voor te bereiden.

Mijn groep luncht altijd samen voor we dnd spelen. Niet heel spannend, meestal gewoon met een aantal stokbroden en verschillende smeersels, maar (kant & klare) pannenkoeken doen het ook altijd goed. En wafels en kaneelbroodjes kun je ook vrij makkelijk zelf maken <3

Tijdens het spelen zorgen we dat we altijd wat verschillende snacks hebben die makkelijk voor iedereen te pakken zijn; fruit, m&ms, pepernoten, dat soort dingen. Af en toe worden er koekjes gebakken of arretjescake gemaakt etc. maar meestal houden we het simpel.

En vragen of er specifieke cravings/dieetwensen zijn! Als iedereen dingen meeneemt is dat meestal niet nodig, maar als wij hosten dan vragen we altijd even of we specifieke dingen in huis moeten halen (werkt ook uitstekend als reminder als je party soms kan vergeten dat ze dnd gepland hadden)

Misschien niet heel spannend allemaal voor een brunch, maar zo houden we tijd over om het spel zelf voor te bereiden (en uit te slapen) xD

[ bericht aangepast op 8 dec 2025 - 14:46 ]

Mati en sheva yelu. This action will have no echo.

Samanthablaze schreef:
    (...)

Mijn groep luncht altijd samen voor we dnd spelen. Niet heel spannend, meestal gewoon met een aantal stokbroden en verschillende smeersels, maar (kant & klare) pannenkoeken doen het ook altijd goed. En wafels <3

Tijdens het spelen zorgen we dat we altijd wat verschillende snacks hebben die makkelijk voor iedereen te pakken zijn; fruit, m&ms, pepernoten, dat soort dingen. Af en toe worden er koekjes gebakken of arretjescake gemaakt etc. maar meestal houden we het simpel.

En vragen of er specifieke cravings/dieetwensen zijn! Als iedereen dingen meeneemt is dat meestal niet nodig, maar als wij hosten dan vragen we altijd even of we specifieke dingen in huis moeten halen (werkt ook uitstekend als reminder als je party soms kan vergeten dat ze dnd gepland hadden)

Misschien niet heel spannend allemaal voor een brunch, maar zo houden we tijd over om het spel zelf voor te bereiden (en uit te slapen) xD

Gelukkig spelen wij altijd irl met deze groep dus de diets en allergies zijn inmiddels bekend haha. En wij hosten ook altijd, gezien m'n vriend de DM is, maar iedereen neemt altijd eten mee. Het is 9/10 keer meer eten dan d&d spelen :') En degene die de sessie altijd vergat is inmiddels ook lichtelijk uit de groep verdwenen op die manier (long story, zie spoiler in case interested):
    Said person, let's call him M, is de man van een van de spelers en een ex-collega van m'n vriend. Heel vaak hebben we sessies moeten verzetten i.v.m. zijn werk. Ook last minute cancellations, omdat hij dan ineens weer moest gaan werken. En ja, werk is belangrijk, tot je akkoord gaat met op zaterdag werken terwijl je d&d hebt en het niet nodig is om te werken. Aka sessie vergeten. Afgezien daarvan was hij ook vrij ehm asociaal. He checked all the wrong -isms every session (sexism, racism, etc.). Nu praat zijn vrouw dus niet meer met hem (divorce incoming) en is het dus gebeurd dat zij wel bij sessie was, hij er niet was, en zij bij terugkomst de vraag kreeg waar ze vandaan kwam en ze zei 'd&d?' en je de krekels kon horen. En dat was 3 sessies geleden, en sindsdien hebben we hem niet meer gezien of gehoord. Geen excuses naar de DM of een 'hey wanneer is de volgende sessie', nothing. Sooooo yeah, wij hebben hem niet per se ge-ghost, maar we zijn wel gestopt met moeite doen hem erbij te krijgen gezien de rest van de spelers het wel kon onthouden altijd.

@the rest: tnx voor de ideetjes! Mochten er nog mensen zijn die dingen hebben, roep maar, heb nog niks beslist iig nu.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Blerg.. niet de beste dag op werk. Ondanks het ietsje kunnen uitslapen.
    Het werk zelf gimg niet super tragisch, maar het zorgen maken over hoe ik overkom, laat dingen juist slechter gaan. This is stupid.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ik ben één van mijn collega's momenteel ontzettend zat. Houd op met deze jarenlange vendetta, houd op met mij er in te betrekken en houd op met je passief-agressieve gedrag naar haar toe omdat het de hele sfeer verziekt.

Kom niet eerst bij mij aan om te vragen hoe je diplomatiek moet handelen en heb niet de mond vol van sociale veiligheid en hoe slecht dat bij ons is geregeld als je vervolgens zelf de hele boel opblaast in één overleg.

(het zit me hoog)

Omnia mutantur, nihil interit

He lives! He has a backstory!

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Oké maar ik heb dit niet voor niets 6x laten checken en het U👹W👹V verzekerde me ervan dat ik er níét op achteruit zou gaan, hebben me berekeningen laten zien en alles.

Oké, contract ondertekend, ervan uitgaande dat alles akkoord is.

Krijg ik nu bericht dat m'n uitkering tóch wel wordt verlaagd en oh ja, mijn ex-werkgever kan ook nog eventjes bezwaar maken omdat zij blijkbaar ook een belang hebben bij de berekening van de uitkering.

Kan die pokkeorganisatie niet even stoppen met desinformeren.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    Oké maar ik heb dit niet voor niets 6x laten checken en het U👹W👹V verzekerde me ervan dat ik er níét op achteruit zou gaan, hebben me berekeningen laten zien en alles.

Oké, contract ondertekend, ervan uitgaande dat alles akkoord is.

Krijg ik nu bericht dat m'n uitkering tóch wel wordt verlaagd en oh ja, mijn ex-werkgever kan ook nog eventjes bezwaar maken omdat zij blijkbaar ook een belang hebben bij de berekening van de uitkering.

Kan die pokkeorganisatie niet even stoppen met desinformeren.

Zeker in bezwaar gaan, heb je dingen zwart op wit?

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

SPECS schreef:
    (...)

Zeker in bezwaar gaan, heb je dingen zwart op wit?

Vandaag na het telefoongesprek kreeg ik 2 digitale brieven van 6 en 9 pagina's die deels dezelfde informatie betreffen, maar heel anders zijn dan alles wat ik vóór 1 december had gecheckt. Maar ja, dan wordt het waarschijnlijk gegooid op 'ja aan de proefberekening kunnen geen rechten worden ontleend' en van uitspraken tijdens de telefoongesprekken heb ik natuurlijk geen bewijs :/

En dan is er nog een aanvraag waar ze nog over moeten besluiten (kan tot 26 februari 2026, maar ze kunnen dus ook 5 weken vertraagd zijn) en er zijn fouten gemaakt bij de berekening van m'n uitkering en dat kan tot eind 2027 duren 🥸🥸🥸 krijg een punthoofd van die organisatie

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    (...)

Vandaag na het telefoongesprek kreeg ik 2 digitale brieven van 6 en 9 pagina's die deels dezelfde informatie betreffen, maar heel anders zijn dan alles wat ik vóór 1 december had gecheckt. Maar ja, dan wordt het waarschijnlijk gegooid op 'ja aan de proefberekening kunnen geen rechten worden ontleend' en van uitspraken tijdens de telefoongesprekken heb ik natuurlijk geen bewijs :/

En dan is er nog een aanvraag waar ze nog over moeten besluiten (kan tot 26 februari 2026, maar ze kunnen dus ook 5 weken vertraagd zijn) en er zijn fouten gemaakt bij de berekening van m'n uitkering en dat kan tot eind 2027 duren 🥸🥸🥸 krijg een punthoofd van die organisatie

Je kunt anders altijd bezwaar maken en vragen naar de 'maatwerkplaats', want dit kan jou ontzettend in de problemen brengen. Dit is niet oké, zeker nadat je het zo vaak hebt gecheckt. En ja, zo geweldig is het allemaal niet.

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

SPECS schreef:
    (...)

Je kunt anders altijd bezwaar maken en vragen naar de 'maatwerkplaats', want dit kan jou ontzettend in de problemen brengen. Dit is niet oké, zeker nadat je het zo vaak hebt gecheckt. En ja, zo geweldig is het allemaal niet.

Thanks! Die kende ik nog niet, ff gegoogled en dat klinkt top.

Heb sowieso het idee dat iedereen maar wat doet, werd vanochtend door iemand uit Arnhem gebeld, heb normaal contact met iemand in m'n eigen woonplaats en het team dat een besluit over de doelgroepverklaring neemt zit in Alkmaar. Lekker verspreid allemaal ook.

Ben ook bang dat ze álsnog gaan vorderen en ik giga bedragen moet gaan terugbetalen, want de uitkering wijzigt nu in een voorschot. Gelukkig checken ze elke 3 maanden of alles nog klopt – vraag me af hoe ze dat gaan doen met alle achterstanden die ze sowieso al hebben...

Great, now I'm annoyed.

En dan kreeg ik van iedereen te horen, inclusief hijzelf, dat ik zeker genoeg moest gaan wandelen en dat ik er goed over moest nadenken of ik het aankon, blablabla. Gaat meneer nu zelf niet wandelen, ook al heeft hij gezegd dat hij het ging doen. That... gets me fucking angry, en ik moet het slikken om de vrede te bewaren.

Edit: hij is gaan wandelen :Y)

[ bericht aangepast op 8 dec 2025 - 22:58 ]

Mijn brein breint zoals het breint.

Ik voel me onbehandelbaar

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

2 nachten weer slecht geslapen door hartkloppingen... En nu heel hard proberen om niet in paniek te raken want de laatste keer dat ik slaapproblemen had duurde dit een heel jaar (en dat is gestopt in mei dit jaar 🥹🥹).

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

I hate it here I hate it here I hate it here
    Pleaaaaaaaaase laat die sollicitatie van volgende week goed verlopen zodat ik eindelijk weg kan.

Even the smallest can change the course of the future

Frodo schreef:
    I hate it here I hate it here I hate it here
    Pleaaaaaaaaase laat die sollicitatie van volgende week goed verlopen zodat ik eindelijk weg kan.

Fingers crooosssedddd!!!!

---

Ik heb geen zin in vandaaaaag. Eerst van 9.30 tot 12 audit, wat ik nog nooit heb gedaan, en vanaf 13u nog brandweeroefening ook ;-; I'd like to go home pls

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen