• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Ik denk dat ik deze keer wel mee wil doen, zolang het geen Froukje editie wordt hahaha

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    Ik denk dat ik deze keer wel mee wil doen, zolang het geen Froukje editie wordt hahaha

Ik zweer plechtig dat het geen Froukje editie wordt ✌️

Ik join uiteraard weer

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Het hangt er een beetje vanaf wanneer. Ik heb het eigenlijk liever pas ergens in oktober ofzo. :P

Every villain is a hero in his own mind.

Ik wil ook tenminste een keer meedoen met een normale versie, dus count me in.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ringwraith schreef:
    Het hangt er een beetje vanaf wanneer. Ik heb het eigenlijk liever pas ergens in oktober ofzo. :P

Dat kunnen we uiteraard overleggen. Ik denk dat er meer met met werk beginnen weer en even bij moeten komen van Froukjes ronde.
    dus het duurt sowieso wel ff de volgende ronde denk ik.

Ik sla voor nu denk ik over. Ik wil eerst even aanzien hoe m'n nieuwe werk gaat zijn.
    Beginnen we niet te vroeg en is het werk niet te vermoeiend, kan ik wie weet toch joinen.

Also, thanks aan de mensen die me succes wensten!

Porphyrogenitos schreef:
    Ik sla voor nu denk ik over. Ik wil eerst even aanzien hoe m'n nieuwe werk gaat zijn.
    Beginnen we niet te vroeg en is het werk niet te vermoeiend, kan ik wie weet toch joinen.

Mocht het pas in oktober zijn zoals Natas oppert zal ik je dan ff berichtje sturen?

Porphyrogenitos schreef:

Bij deze nog, succes!!!

Ik vind oktober op zich geen slecht idee, heb zelf alleen weekend van 4 oktober dat ik niet veel online kan zijn i.v.m. Romantasy fair, maar ergens in oktober is misschien wel prettig. Dan kan de vorige versie eventjes bezinken bij iedereen XD

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Slughorn schreef:
    (...)

Mocht het pas in oktober zijn zoals Natas oppert zal ik je dan ff berichtje sturen?

Lief, maar hoeft niet! Ik hou wel een oogje op het topic ^^.

Porphyrogenitos schreef:

Ik weet niet meer of ik je al succes had gewenst want na dit hele gedoe stroomt mijn hoofd echt over, maar anders: succes! (:

Every villain is a hero in his own mind.

Ik doe graag weer mee!

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Misschien dan een idee om het weekend van 4 oktober de rolverdeling te doen? En dan na dat weekend starten met de discussie?

Caverna schreef:
    Misschien dan een idee om het weekend van 4 oktober de rolverdeling te doen? En dan na dat weekend starten met de discussie?

Ik heb zelf dan liever een weekend later. Want dat weekend vier ik de verjaardag van mijn zoontje (‘:
    (Al kunnen we best 1e weekend van de maand aanhouden)
    Dus of: 3 t/m 5 rolverdeling en dan 6 t/m 12 dag fase

Mijn voorkeur: 10 t/m 12 rolverdeling en dan 13 t/m 19 oktober de dag fase.

[ bericht aangepast op 8 sep 2025 - 8:08 ]

Slughorn schreef:
    (...)

Ik heb zelf dan liever een weekend later. Want dat weekend vier ik de verjaardag van mijn zoontje (‘:
    (Al kunnen we best 1e weekend van de maand aanhouden)
    Dus of: 3 t/m 5 rolverdeling en dan 6 t/m 12 dag fase

Mijn voorkeur: 10 t/m 12 rolverdeling en dan 13 t/m 19 oktober de dag fase.

Voor mij ook prima (: