• Allerliefste Q'ertjes,

Na het ontzettende succes en fantastische initiatief van Derks, kwam het idee om ook voor de short-term goals, kleine doelen, weekly targets, enzovoorts een topicje te maken
    (idee van Paracosmoses). En ik vond dat eigenlijk best een goed initiatief!

Dus bij deze!

Dream big, start small!

Of dit nu gaat om de weekly targets die je voor jezelf hebt gezet om je droomdoel te halen en dat je hier je progress wil delen, of dat je gewoon een doel hebt die week, omdat je nu echt eens een keer die ene doos op moet ruimen. Uiteindelijk draagt alles bij aan een goed leven, en zeg nou zelf - wie droomt daar nou niet van?

Dus voel je vrij om het hier te delen, om je progress te delen en om voor elkaar te cheeren en support te geven wanneer nodig!

[ bericht aangepast op 16 juni 2025 - 22:49 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik heb goede progress gemaakt in mijn thesis en bijna al m'n stomme mailtjes gestuurd (wil er eentje nog even laten controleren voordat ik 'm verzend) dus ik ben wel tevreden over deze week ^^

Do it scared, but do it anyway.

Paracosmoses schreef:
    . . .
    Oké, reflection time:
    Week 24
    Boekenkast: bekijken welke boeken meegaan en welke verkocht gaan worden (eventueel boeken inpakken) | Gedeeltelijk, begin is gemaakt
    Complete to–do–lijst maken voor aankomende 3,5 week
    Emails uit mijn inbox afhandelen | Gedeeltelijk, begin is gemaakt, nog maar 2 over om te doen
    Ontslagbrief indienen op het werk
    Ontspanning: Baldur’s Gate spelen

Oeps, niet mega goed (2 begonnen, 2 niet, 1 wel), maar so be it.
    Zometeen maar eens nieuwe doelen opstellen voor de aankomende week!

[ bericht aangepast op 15 juni 2025 - 11:38 ]

Week 25
    • Decluttering: boeken & –kledingkast (eventueel: inpakken & verkopen)
    • Complete to–do–lijst maken voor aankomende 3 weken
    • Meubels op Marktplaats
    • Ontslagbrief indienen op het werk
    • Ontspanning: lezen

Help. Ik moet mijn WIA aanvraag uitwerken. Maar ik heb vannacht verschrikkelijk geslapen. En er is een reden dat ik ziek gemeld ben, al bijna twee jaar - concentratie en cognitieve inspanning is absoluut niet aan mij besteed nu. Ik loop helemaal vast...

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Help. Ik moet mijn WIA aanvraag uitwerken. Maar ik heb vannacht verschrikkelijk geslapen. En er is een reden dat ik ziek gemeld ben, al bijna twee jaar - concentratie en cognitieve inspanning is absoluut niet aan mij besteed nu. Ik loop helemaal vast...

Heb je iemand die je kan helpen? Mijn vriend heeft 1,5 jaar bij het UWV gelopen en ik heb hem met veel administratieve shit geholpen (want het UWV is poep).

Paracosmoses schreef:
    (...)

Heb je iemand die je kan helpen? Mijn vriend heeft 1,5 jaar bij het UWV gelopen en ik heb hem met veel administratieve shit geholpen (want het UWV is poep).

Ik heb twee mensen gevraagd om de teksten te checken maar ik heb ze nog niet geschreven... En ik moet alle documenten bij elkaar verzamelen en kijk daar nu al tegenop. Ik overzie het nu totaal niet 🥲

Caverna schreef:
    (...)

Ik heb twee mensen gevraagd om de teksten te checken maar ik heb ze nog niet geschreven... En ik moet alle documenten bij elkaar verzamelen en kijk daar nu al tegenop. Ik overzie het nu totaal niet 🥲

Wat mijn vriend destijds heeft geholpen is fysieke afvinklijstjes maken van de documenten die hij moest verzamelen en die in een aparte map op de computer zetten, zodat alles bij elkaar stond.
    Document gevonden? Dan even iets anders doen. Gamen. Lezen. TV. Doomscrollen. In een kussen schreeuwen. Wat je ding ook is.
    Of ga met iemand bellen terwijl je de documenten zoekt en vertel letterlijk wat je doet: ‘ik zoek nu dit, dat moet ik hier vinden, hey ik heb het!’ (Of post het op Q. zodat wij je controleurs kunnen zijn.)

Catmint schreef:
    Ik wil deze week - dit weekend eigenlijk - stofzuigen en onkruid verwijderen uit de voortuin. Het is zo hard nodig weer, maar ik blijf het uitstellen... En ik moet vanavond m'n balletkleren wassen, anders is het niet schoon voor morgen :')

Gezien ik ff was vergeten dat ik zaterdag de hele dag weg zou zijn en het zondag vaderdag was moet ik helaas vertellen dat ik niet heb gestofzuigd of onkruid heb verwijderd en dit deze week in de avonden zal moeten doen doordat ik aankomende 2 weekenden ook constant bezig ben of weg ben zelfs.

Doeltjes voor deze week:
    - Stofzuigen
    - Onkruid verwijderen
    - Pruik comiccon fixen - deze moet wel echt ivm comiccon zondag
    - Was opruimen

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Paracosmoses schreef:
    (...)

Wat mijn vriend destijds heeft geholpen is fysieke afvinklijstjes maken van de documenten die hij moest verzamelen en die in een aparte map op de computer zetten, zodat alles bij elkaar stond.
    Document gevonden? Dan even iets anders doen. Gamen. Lezen. TV. Doomscrollen. In een kussen schreeuwen. Wat je ding ook is.
    Of ga met iemand bellen terwijl je de documenten zoekt en vertel letterlijk wat je doet: ‘ik zoek nu dit, dat moet ik hier vinden, hey ik heb het!’ (Of post het op Q. zodat wij je controleurs kunnen zijn.)

Aaah heel chill dit advies, dankjewel! Ik heb nu een lijstje gemaakt van alles wat ik moet verzamelen en ga zo inderdaad starten en dan genoeg pauze tussendoor nemen. Het is inderdaad best intens als je ziek bent 😅🥲 En je wilt geen fouten maken..

Caverna schreef:
    (...)

Aaah heel chill dit advies, dankjewel! Ik heb nu een lijstje gemaakt van alles wat ik moet verzamelen en ga zo inderdaad starten en dan genoeg pauze tussendoor nemen. Het is inderdaad best intens als je ziek bent 😅🥲 En je wilt geen fouten maken..

No problemo, zo leren we alleen maar van elkaar.
    Wat mij persoonlijk helpt bij dit soort dingen (documenten verzamelen voor de hypotheek etc.) is een lijstje maken en deze afvinken als ik het heb gevonden en markeren als ik het heb gecontroleerd, als een soort tweede check voor mezelf. (Lichtelijk dwangmatig maar hey, als het werkt dan werkt het.)

Frodo schreef:
    Als ik mijn presentatie op vrijdag overleef is dat al een heleboel <3

Heyyy I did
    Nu nog mijn volgende 2 examens van donderdag en vrijdag overleven, haha.

Even the smallest can change the course of the future

Elentiya schreef:
    Aah, dit is leuk!
    Mijn doel voor deze week is om mijn laatste module van mijn opleiding af te ronden, zodat ik me de resterende twee weken volledig kan focussen op herhalen, leren en toetsen. ^^

I did it! En dat ondanks alles hier thuis.
    Mijn doel voor deze week is vooral nu even mijn oudste kind helpen en ondersteunen. Daarnaast uiteraard voor mezelf proberen minstens alle toetsen een keer te herhalen en wat door te nemen.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Paracosmoses schreef:
    (...)

No problemo, zo leren we alleen maar van elkaar.
    Wat mij persoonlijk helpt bij dit soort dingen (documenten verzamelen voor de hypotheek etc.) is een lijstje maken en deze afvinken als ik het heb gevonden en markeren als ik het heb gecontroleerd, als een soort tweede check voor mezelf. (Lichtelijk dwangmatig maar hey, als het werkt dan werkt het.)

Haha nou ik ga die controle ook echt nog wel doen hoor, en vraag ook hulp van mensen om me heen! Heb adhd dus zie snel een foutje over het hoofd :')

Another week, another lijst met doelen hahaha

Ik wil deze week:
    Eindelijk even de resterende administratieve zaken voor m’n oma regelen
    • Een excel bestand maken qua budgettering en sparen
    Een vakantie boeken
    Een nieuwe fiets halen

[ bericht aangepast op 20 juni 2025 - 17:03 ]

let the fears you have fall away

Let's go voor accountability:

- Uitzoeken wat het probleem is met mijn prototype en daar oplossingen voor bedenken
    - Elke dag minimaal 3 pomodoro sessies doen aan m'n verslag, het liefst opbouwen over de week naar 6
          - De introductie en requirement hoofdstukken afmaken zodat ze opgestuurd kunnen worden vrijdag
          - Beginnen aan het concept hoofdstuk
    - De wc schoonmaken
    - De was bijwerken
    - Beginnen aan het opruimen/decluttering/inpakken voor verhuizing

[ bericht aangepast op 16 juni 2025 - 11:43 ]

Do it scared, but do it anyway.