Cratos schreef:
@Debbaut As I said, ik vind dat mensen erg gemakkelijk dingen uit context nemen van wat er (daadwerkelijk) gezegd of gedaan wordt. Zeker bij beroemdheden (wie dan ook).
Dit is niet bedoeld als het verdedigen van enige statements of dergelijke dat ze heeft gemaakt, maar ik ben wel van mening dat iedereen een recht heeft op een eigen mening. De haatcampagne richting JK vind ik belachelijk en het is erg gemakkelijk (vanwege de social media-effect) om daarin met de stroom mee te gaan. Je hoeft niet met elkaar eens te zijn, maar zodra er doodsbedreigingen e.d. naar iemand worden gegooid enkel to have an own voice vraag ik me af hoe volwassen je zelf wel niet bent....
Eigenlijk zou ik het liefst hier niet op verder uitbreiden, gezien het enkel negativiteit is, maar haar She-Who-Must-Not-Be-Named, "dat ding", asshole en Voldemort noemen, zeggen dat ze haar geld in transfobie-dingen stopt, to name a few. I think that's quite bashing tho. Het is gemakkelijker iemand anders te bekritiseren dan jezelf, but you do you, I do me (not saying you said it all, just as saying). I'm just telling what I see (;
Ik denk/hoop dat iedereen het er hier mee eens is dat doodsbedreigingen bijzonder triest zijn en dat dat nóóit goed te praten is. En te heftige scheldnamen vind ik niet oké, maar zelf vond ik de 'She-who-must-not-be-named' wel grappig, als referentie naar haar eigen verhaal. Gezien bepaalde uitspraken kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze zich er veel van aan zou trekken - ze gooit zelf regelmatig olie op het vuur met tweets en uitspraken, wetende dat ze daarmee een heleboel mensen raakt. Waar het begon met een
relatief onschuldige opmerking (over het 'mensen die menstrueren' noemen dat ze gewoon vrouwen bedoelen), is ze inmiddels een stuk meer uitgesproken geworden. En het is echt wel opvallend dat ze na haar uitspraken een boek schrijft over een mannelijke moordenaar die zich verkleedt als vrouw.
Ik weet dat ze al deze uitspraken, tweets en dingen uit ter verdediging van vrouwen, dus er zit misschien ook nog wel een soort nobele reden achter. Maar feit is dat ze discussies op gang brengt, dat ze een bepaalde groep mensen in de samenleving niet erkent en dat dat de acceptatie van transgenders tegenwerkt. En dat vind ik persoonlijk erg kwalijk. En ik begrijp goed dat dat voor velen een reden is om geen nieuwe content, waarmee zij geld verdient, te bekijken/aanschaffen. En daarmee is het ook een relevant voor de onderwerp van dit topic (;
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain