• Ik had bijna in het topic over het overlijden van Maggie Smith gereageerd op berichten over de nieuwe serie, maar het leek me gepaster een nieuw topic te openen.

HBO is volop bezig met de voorproductie van een nieuwe Harry Potter serie die het verhaal van de oorspronkelijke zeven boeken opnieuw gaat vertellen met een compleet nieuwe cast. De serie zou zeven seizoenen (een per boek) lopen over een duurtijd van circa tien jaar.

Momenteel is er een open casting bezig voor de golden trio en beginnen de geruchten van de eerste volwassen acteurs binnen te komen.

In dit topic kunnen we onze verwachtingen en meningen delen en nieuwe ontwikkelingen op de voet volgen.

Dit topic kort samengevat:

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Debbaut schreef:
    (...)

Het probleem is een beetje dat er erg weinig uit context gehaald wordt, gezien ze het zelf gewoon openlijk toegeeft en duiding bij geeft. En akkoord dat iedereen recht heeft op een mening. Maar transmensen zijn geen opinie waar je voor of tegen bent. Het zijn mensen. Mensen die actief geraakt worden, vervolgd worden, vermoord worden, in een depressie belanden. JK Rowling draagt daar zonder gewetenswroeging en zelfs op een trotse manier actief aan bij. Juist door de impact die ze vroeger heeft gehad, is haar stem nu des te destructiever voor trans mensen die ooit naar haar opkeken.

En nogmaals, de specifieke haat naar haar toe, ben ik het absoluut ook niet mee eens, laat ik dat even voorop stellen.

Ik weet dat dit even een heel heftig bericht is, maar ik ken gewoon mensen die zo zwaar geraakt worden door de dehumanisatie van specifiek Transhaat, dus het raakt mij persoonlijk een beetje, ermee dat ik wat in de verdediging ben. Dit is ook niet naar jou persoonlijk, maar ik hoop dat je wel begrijpt waarom de emotie van velen hier zo heftig oplopen als het over iemand als Rowling gaat. Juist omdat we vroeger zoveel aan haar hadden.

Ik wil je echt even bedanken voor je berichten in dit topic. Je verwoordt het probleem perfect.

Caution first, always.