• Ik had bijna in het topic over het overlijden van Maggie Smith gereageerd op berichten over de nieuwe serie, maar het leek me gepaster een nieuw topic te openen.

HBO is volop bezig met de voorproductie van een nieuwe Harry Potter serie die het verhaal van de oorspronkelijke zeven boeken opnieuw gaat vertellen met een compleet nieuwe cast. De serie zou zeven seizoenen (een per boek) lopen over een duurtijd van circa tien jaar.

Momenteel is er een open casting bezig voor de golden trio en beginnen de geruchten van de eerste volwassen acteurs binnen te komen.

In dit topic kunnen we onze verwachtingen en meningen delen en nieuwe ontwikkelingen op de voet volgen.

Dit topic kort samengevat:

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

ProngsPotter schreef:
    (...)

Precies dit. Het heeft het bijgevoel van een creatie eindeloos uitmelken tot op de allerlaatste shitdruppel. De 'oude' films zijn nog prima, en hoewel Fantastic Beasts 1 echt prachtig was, gingen de daarop volgende films voor mij weer bergafwaarts. Waarom zoveel tijd en moeite steken in iets wat al een keer mooi op camera is gezet? Ga andere verhalen verfilmen (blush)

that being said, ik heb me als Marauder-fan ofc altijd dood geërgerd aan de representatie van Lily en James als zijnde volwassenen van midden dertig in foto's en in de Spiegel, terwijl ze stierven op 21-jarige leeftijd. dus de kans dat ze daar een verbeterslag in maken? sign me up! de kans dat alle (andere) mentions naar de Marauders zorgvuldig opgefuckt worden? ehhhh some things are better left to the imagination, i'm good with what we have

#vanmijhoeftdievrouwechtnietnogmeergeld #vivalawolfstar #they're*our*charactersnow #getyourfilthyfingersOFF

Louder, for the people in the back!!!!! Ik haat dat met alle reboots/live-actions van tekenfilms. Why? Ik hoef geen live-action van The Lion King, of nog een Cinderella verfilming, geef me nieuwe shit. Er zijn zoveel nieuwe boeken uitgekomen de afgelopen jaren waarvan amper iets verfilmd is, terwijl er zoveel zijn die dat verdienen.

Also, ja dat ding hoeft niet nog meer geld te krijgen, zeker niet door Harry Potter uitmelkerij. En ben ook vet bang voor die Bellatrix x Voldemort shit als dat echt canon is... Ieuw bah, I will pass, thank you very much.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Lol volgens mij ben ik de enige die een HP serie wél awesome zou vinden xD Ik zie het minder als een reboot en meer als een ander medium, maar goed, ben het wel eens dat er weinig originaliteit is deze tijd.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Vroeger had ik dit heel cool gevonden, maar helaas is mijn interesse in alles HP echt totaal verpest door Rowling.
    Ik zou graag in staat kunnen zijn om deze dingen van elkaar te scheiden, de makers en acteurs etc. zijn natuurlijk niet hetzelfde als R, maar het is voor mij onmogelijk. Haar gedrag en alles waar zij inmiddels voor staat raakt mij op persoonlijk vlak heel diep, waardoor ik dingen als dit gewoon niet wil steunen als het betekent dat het haar geld opbrengt (':

Caution first, always. || SEPHIR0TH > Xenoblade

Caverna schreef:
    Lol volgens mij ben ik de enige die een HP serie wél awesome zou vinden xD Ik zie het minder als een reboot en meer als een ander medium, maar goed, ben het wel eens dat er weinig originaliteit is deze tijd.

Ik had graag een prequel ofzo gezien dan zoals velen, dat is vooral mijn issue naast She-who-must-not-be-named. Sorry :') Jaren geleden, toen Rowling nog niet openlijk een probleem was (als in, bekend dat het een *sshole is), had ik dit gaaf gevonden en 100% gebinged. Maar nu, na alle (voor mij dan toch) failures van reboots, is het een nope.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik was eigenlijk niet van plan om te reageren in dit topic, omdat ik dacht 'Als ik niks positiefs te zeggen hebt, kan ik beter niets zeggen' en omdat ik dacht dat iedereen zich dan toch alleen maar kapot zou ergeren aan mij met mijn pessimisme, maar hier ben ik dan toch :Y)

Ik word er niet bepaald warm van. Ik ben iemand die altijd heel graag wil dat alles bij het oude blijft ('preserve what must be preserved';)), en iemand die bijna per definitie niet houdt van reboots, remakes, nieuwe versies of whatever. Vooral als het gaat om iets waar ik echt mee ben opgegroeid en dat eigenlijk nog zo recent gemaakt is. Voor mij zijn de films gewoon hoe het 'moet zijn' (ja, inderdaad wel met hier en daar iets twijfelachtigs) en zou ik me niet kunnen voorstellen dat er andere acteurs te zien gaan zijn in hetzelfde verhaal. De acteurs uit de films zíjn voor mij gewoon de personages. Dus nee, ik zie mezelf niet HBO aanschaffen om de serie te gaan kijken. Maar misschien ben ik wel weer heel bevooroordeeld, met mijn 'angst' voor veranderingen (cat)

[ bericht aangepast op 18 nov 2024 - 12:33 ]

I've looked worse, believe me.

Caverna schreef:

Wel mooi dat jij er nog positief tegenover kan staan tho! :) Wij zijn hier verder alleen maar negative nancy's bwhahaha

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Grappig dat hier een topic over is, want ik had laatst nog een short gezien basically hierover en zou daar meer geïntrigeerd in zijn dan een remake. Er zijn zoveel meer mogelijke ideeën over de grote Harry Potter-wereld, maar nee hoor, ze moeten er een remake van maken. I'll post it here.

[ bericht aangepast op 18 nov 2024 - 23:58 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Ik moet zeggen dat ik meer vrees voor de kwaliteit van films/series die niet gebaseerd zijn op boeken dan die van de originele boeken. Had namelijk het idee dat dát ook was wat er bij Fantastic Beasts mis ging: She Who Must Not Be Named schreef het script, terwijl zij een boekenschrijver is. En dat laatste kan zij knettergoed, zoals uit de originele boekenserie blijkt, maar script schrijven moet je ook aan scriptschrijvers overhouden...

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Honestly vind ik het best flauw dat het topic vooral gaat om het bashen van JK Rowling, waaronder haar benoemen van She-Who-Must-Not-Be-Named. Let's be better than that.
    Het is gemakkelijk dingen uit context te halen van wat er wel of niet gezegd wordt en daar wordt dan vaak verder op gebreid met de haat. Het kost weinig om gemeen te zijn, maar net zo min met vriendelijkheid.
    Ongeacht wat ze wel of niet heeft gezegd of bedoeld, ze heeft me een groot deel van mijn jeugd en fijne herinneringen gegeven en daar ben ik haar dankbaar voor.

Cratos schreef:
    Honestly vind ik het best flauw dat het topic vooral gaat om het bashen van JK Rowling, waaronder haar benoemen van She-Who-Must-Not-Be-Named. Let's be better than that.
    Het is gemakkelijk dingen uit context te halen van wat er wel of niet gezegd wordt en daar wordt dan vaak verder op gebreid met de haat. Het kost weinig om gemeen te zijn, maar net zo min met vriendelijkheid.
    Ongeacht wat ze wel of niet heeft gezegd of bedoeld, ze heeft me een groot deel van mijn jeugd en fijne herinneringen gegeven en daar ben ik haar dankbaar voor.

Als ik zie hoeveel haat Rowling geeft naar een hele gemeenschap, waaronder het goedkeuren van geweld tegen een minderheidsgroep (zie geweld naar non-binaire personen in een concertgebouw door de veiligheidsfirma deze zomer), het massaal sponsoren van groeperingen die actief haatcampagnes opzetten tegen Trans- en genderdiverse personen, online jongeren actief beledigt, zoals hierboven vermeld haar macht en middelen bewust inzet om genderdiverse personen te dehumaniseren, dan vind ik best dat er vraagtekens gezet mogen worden bij haar aandeel in zo'n project.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut tegen de haat en bedreigingen die ze zelf ontvangt, maar ze heeft voor mij echt wel haar krediet verspeeld, ondanks het feit dat haar werk voor mij ook veel betekend heeft en zelfs nog altijd veel betekent.

Daarnaast vind ik niet dat er in dit topic echt gebasht wordt, er wordt voornamelijk uitgelegd waarom we het moeilijk vinden om van het vooruitzicht van deze serie te genieten en dat we haar attitude echt niet oké vinden.

[ bericht aangepast op 19 nov 2024 - 20:26 ]

Cratos schreef:

💯💯

+ Ik vind ook dat er in dit topic gebasht word, nl. door haar naam niet te willen noemen en in te vullen door andere termen. Nu heeft iedereen hun eigen mening en mag die ook zeker hebben (vrijheid van meningsuiting and all that), en tegelijkertijd had ik gehoopt echt over de serie zelf te hebben (Kwam er pas in een ander topic achter dat er een serie van komt. . .). Ik vind het oprecht jammer dat er behoorlijk wat mensen zijn die niets meer met HP te maken willen hebben vanwege J.K. Rowling, terwijl het zo'n jeugdnostalgie is. Dat is best intens.

[ I will always love you ]

@Debbaut As I said, ik vind dat mensen erg gemakkelijk dingen uit context nemen van wat er (daadwerkelijk) gezegd of gedaan wordt. Zeker bij beroemdheden (wie dan ook).
    Dit is niet bedoeld als het verdedigen van enige statements of dergelijke dat ze heeft gemaakt, maar ik ben wel van mening dat iedereen een recht heeft op een eigen mening. De haatcampagne richting JK vind ik belachelijk en het is erg gemakkelijk (vanwege de social media-effect) om daarin met de stroom mee te gaan. Je hoeft niet met elkaar eens te zijn, maar zodra er doodsbedreigingen e.d. naar iemand worden gegooid enkel to have an own voice vraag ik me af hoe volwassen je zelf wel niet bent....

Eigenlijk zou ik het liefst hier niet op verder uitbreiden, gezien het enkel negativiteit is, maar haar She-Who-Must-Not-Be-Named, "dat ding", asshole en Voldemort noemen, zeggen dat ze haar geld in transfobie-dingen stopt, to name a few. I think that's quite bashing tho. Het is gemakkelijker iemand anders te bekritiseren dan jezelf, but you do you, I do me (not saying you said it all, just as saying). I'm just telling what I see (;

Cratos schreef:
    @Debbaut As I said, ik vind dat mensen erg gemakkelijk dingen uit context nemen van wat er (daadwerkelijk) gezegd of gedaan wordt. Zeker bij beroemdheden (wie dan ook).
    Dit is niet bedoeld als het verdedigen van enige statements of dergelijke dat ze heeft gemaakt, maar ik ben wel van mening dat iedereen een recht heeft op een eigen mening. De haatcampagne richting JK vind ik belachelijk en het is erg gemakkelijk (vanwege de social media-effect) om daarin met de stroom mee te gaan. Je hoeft niet met elkaar eens te zijn, maar zodra er doodsbedreigingen e.d. naar iemand worden gegooid enkel to have an own voice vraag ik me af hoe volwassen je zelf wel niet bent....

Eigenlijk zou ik het liefst hier niet op verder uitbreiden, gezien het enkel negativiteit is, maar haar She-Who-Must-Not-Be-Named, "dat ding", asshole en Voldemort noemen, zeggen dat ze haar geld in transfobie-dingen stopt, to name a few. I think that's quite bashing tho. Het is gemakkelijker iemand anders te bekritiseren dan jezelf, but you do you, I do me (not saying you said it all, just as saying). I'm just telling what I see (;

Het probleem is een beetje dat er erg weinig uit context gehaald wordt, gezien ze het zelf gewoon openlijk toegeeft en duiding bij geeft. En akkoord dat iedereen recht heeft op een mening. Maar transmensen zijn geen opinie waar je voor of tegen bent. Het zijn mensen. Mensen die actief geraakt worden, vervolgd worden, vermoord worden, in een depressie belanden. JK Rowling draagt daar zonder gewetenswroeging en zelfs op een trotse manier actief aan bij. Juist door de impact die ze vroeger heeft gehad, is haar stem nu des te destructiever voor trans mensen die ooit naar haar opkeken.

En nogmaals, de specifieke haat naar haar toe, ben ik het absoluut ook niet mee eens, laat ik dat even voorop stellen.

Ik weet dat dit even een heel heftig bericht is, maar ik ken gewoon mensen die zo zwaar geraakt worden door de dehumanisatie van specifiek Transhaat, dus het raakt mij persoonlijk een beetje, ermee dat ik wat in de verdediging ben. Dit is ook niet naar jou persoonlijk, maar ik hoop dat je wel begrijpt waarom de emotie van velen hier zo heftig oplopen als het over iemand als Rowling gaat. Juist omdat we vroeger zoveel aan haar hadden.

[ bericht aangepast op 19 nov 2024 - 22:08 ]

Ik heb erg veel moeite met de uitspraken van en de ideologische opvattingen van J.K. Rowling. Het maakt voor mij niet dat ik niet meer van de boeken, films of lore kan genieten, maar ik zet wel mijn vraagtekens bij meer nieuwe content, die haar uiteindelijk ten goede komt. Overigens ben ik daar zelf ook niet helemaal rechtlijnig in (zie: het feit dat ik Hogwarts Legacy heb gekocht en gespeeld), maar het is wel iets waar ik over nadenk.

Dat gezegd hebbende ben ik oprecht klaar met alle reboots en bewerkingen van boeken. Het voelt ontzettend derivative - laat mensen eens iets nieuws verzinnen.

[ bericht aangepast op 20 nov 2024 - 7:46 ]

Omnia mutantur, nihil interit

Clive schreef:
    Vroeger had ik dit heel cool gevonden, maar helaas is mijn interesse in alles HP echt totaal verpest door Rowling.
    Ik zou graag in staat kunnen zijn om deze dingen van elkaar te scheiden, de makers en acteurs etc. zijn natuurlijk niet hetzelfde als R, maar het is voor mij onmogelijk. Haar gedrag en alles waar zij inmiddels voor staat raakt mij op persoonlijk vlak heel diep, waardoor ik dingen als dit gewoon niet wil steunen als het betekent dat het haar geld opbrengt (':

Door mij was het al verpest door Harry Potter fans aantal jaren geleden. Ik heb de Harry Poter reunion ook niet gezien, omdat ik ook wel klaar ben met Harry Potter en het niet meer leuk vond. Je mag van geluk spreken dat die schrijver niet op de reunion welkom was.