Halbrand schreef:
(...)
Zo deden we het vroeger op Stardoll ook lol; dan maakten we een club en dan waren er verschillende topics voor verschillende locaties. Wat ik alleen zou missen, is het Q format. Ik vind formatten via bbcode oprecht leuk en ook iets wat Q rpg zo specifiek maakte. Het lijkt me op zich wel mogelijk om met één topic te werken en gewoon aan te duiden wanneer en waar je post plaatsvindt. Volgens mij heb ik zoiets ook al gezien op Q maar ik ben even de naam van die RPG (was een MSV maar whatev) vergeten :'). Daar stond steeds de dag van de week aangeduid.
Ik werk altijd graag met geruchten rond personages (dat heb ik overgenomen van bepaalde Tumblr RPG's; die zet je dan gewoon bij je rol om een algemeen idee over reputatie te scheppen) en geheimen die dan door de TS gebruikt worden om de verhaallijn vorm te geven (soms letterlijk als gossip girl-achtige entiteit haha).
Ik denk ook zeker dat Q op zich een ander RPG systeem kan gebruiken. Het zou me fijn lijken om zelf een subforum te kunnen maken voor bepaalde RPGs; dan hoeven de subfora voor rollentopics, praattopics en speeltopics ook niet meer.
Q formatting enzo is inderdaad erg leuk om te doen, maar ook wel iets dat je dan per rol één keer doet en daarna altijd de voorgaande kopieert. Dus hoewel ik het wel zou missen omdat het er altijd leuk uitziet, zou ik dat er wel voor over hebben als dat betekend dat er dan minder extreem traag gepost wordt.
Eén topic met aanduidingen van locatie/tijd lijkt me for some reason minder overzichtelijk, maar misschien ook omdat ik zelf heel lang met het sub-forum systeem gespeeld heb en dat gewoon logisch voelt. En in één topic is het nog steeds lastig om side-conversaties te houden als je main langzaam loopt of je een cool nieuw idee hebt al is het systeem in Fabula met messages die je ondertussen kunt sturen wel een leuke combi tussen één gesprek per keer, maar wel een beetje side-relaties ontwikkelen (hoewel ik daar nog steeds teveel leuke ideeën heb voor andere interacties die ik allemaal tegelijk wil uitspelen, maar dat terzijde).
Custom sub-fora op Q zou inderdaad wel veel oplossen, maar dat lijkt me erg lastig integreren en extra werk voor mods als je elke nieuwe RP moet aanvragen voor een sub-forum, want geen idee of het een goed idee is als iedereen zomaar sub-fora kan aanmaken enzo. Maar then again, hier heb ik ook weer te weinig verstand van om echt objectief iets over te zeggen.
Geruchten is inderdaad wel een goed idee! Misschien überhaupt meer focussen op wat andere chars zouden zien en merken aan je char in rollenposts.
Do it scared, but do it anyway.