Interessante discussie c: Ik ben zeker fan van sneller postende RPGs gezien ik zelf relatief veel tijd heb om er mee bezig te gaan en de combi van collaborative storytelling en writing toch wel een van m'n grootste hobbies is dus iets waar ik graag tijd in stop.
Ik snap de frustraties met langzaam lopende RPGs heel erg, zeker gezien ik zelf dan wel erg enthousiast ben en tijd heb. Ik snap ook dat mensen soms gewoon een drukke tijd hebben (wat helemaal prima is, zeker als je een heads up geeft), maar dan is het altijd jammer dat je char dan soort van "vast zit" gezien je wel die interactie wil afmaken en niet zomaar weg wil gaan, maar dat gewoon even niet kan. Zeker als je met meerdere andere personages leuke possible encounters gepland of in gedachten hebt die eventueel ook binnen die skip zouden hebben gepast. Wat dat betreft is één RP topic met tijd-skips als progressie eigenlijk een hele langdradige manier van posten. En omdat het zo langdradig is, verliezen mensen sneller interesse in mijn opinie, zeker als er een nieuwe RP start waar ze hun aandacht in kunnen stoppen, waardoor oudere RPs dan weer dood bloeden, which is sad.
Om even een tegenvoorbeeld van een manier van RP'en te geven: Ik heb ooit meegedaan op een andere RP forum waar het hele forum één setting was met sub-fora voor verschillende locaties en topics de scenes tussen verschillende karakters representeerde. Je gaf gewoon per topic aan op "welk moment" het zich afspeelde. Je kon dus prima tegelijk verschillende topics hebben voor jou ene karakter op verschillende locaties op verschillende tijden. Hierdoor kon je veel makkelijker verschillende relaties uitdiepen en ideeën uitwerken. Posts waren daar ook vaak minder lang en je hoefde niet te wachten tot een "goede skip" waarbij jou leuke idee toevallig past, waardoor posten sneller ging. Het had wel veel minder overarching plot en was meer gericht op kleinere "adventures", bezigheden, relaties en persoonlijke ontwikkeling van karakters. Maar dat is moeilijk op Q waar het forum veel breder is opgezet.
Wat betreft relaties: ik merk wel dat als je je best doet voor iets leuks, posten makkelijker wordt, maar het is inderdaad soms vreemd hoe dingen met elkaar linken. Zelf probeer soms wel andere relaties erin te betrekken als ik die al heb, maar dat is heel erg afhankelijk wie er wanneer reageert etc. Het wordt er in ieder geval wel interessanter van als het lukt om dingen met elkaar te linken.
Qua genre trekt crime, murder en drug stuff me minder en ben ik zelf meer van dingen met een fantasy-aspect. Mystery vind ik lastig om te beoordelen omdat het heel erg afhangt hoe erg je karakter er in geïnteresseerd is, hoeveel ruimte er is om iets te ontdekken en dan heb ik het idee dat je al soort van met de RP-starter moet posten om daadwerkelijk info te krijgen/verder te gaan. Maar ook, zolang ik interessante relaties heb, hoef ik niet een super uitgediepte storyline, persoonlijke ontwikkeling en relatie ontwikkeling vind ik erg leuk om te schrijven. Zeker als karakters zelf secrets of mysteries hebben etc.
Oke... Lange post, hopelijk hebben jullie er wat aan ^^"
Do it scared, but do it anyway.