• Hey hallo!

De laatste tijd merk ik dat ik steeds meer zin heb in een ouderwets gezellige RPG met genoeg personages om gezellig samen relaties uit te denken.
    Ik merk de laatste tijd dat met name het RPG forum een beetje stil aan het vallen is, en dat vind ik persoonlijk erg zonde.

Mijn vraag is daarom: aan wat voor soort RPG is er behoefte? Qua genre, gebaseerd op bestaande (boeken)series/films, en de omgeving. Zoals bijvoorbeeld een school.
    Het lijkt mij namelijk superleuk weer een lekker actief RPG forum te zien!

How far is far

Of misschien hebben mensen meer zin in ORPG's? In dat geval: is het een idee om een aparte sectie voor dat op te richten?

Also, bij mij gaat fantasy en medieval settings er altijd wel in. Mystery e.d. kan, mits het een goed plot heeft. Er zijn vroeger een boel goede RPG's geweest die ik graag terug wil zien, maar helaas.

[ heaven knows ]

ThestraI schreef:
    Of misschien hebben mensen meer zin in ORPG's? In dat geval: is het een idee om een aparte sectie voor dat op te richten?

Also, bij mij gaat fantasy en medieval settings er altijd wel in. Mystery e.d. kan, mits het een goed plot heeft. Er zijn vroeger een boel goede RPG's geweest die ik graag terug wil zien, maar helaas.

Ik sluit me aan bij de aangegeven genres hier. Ik hou met stipt op 1 van fantasy en medieval, maar ga ook goed op (murder) mystery of meer slice of life gerelateerd. Mijn voorkeur gaat ook uit naar wat oudere leeftijden van personages, dus meer 25+.

Op dit moment zit ik meer in ORPG dan RPG, maar dat neemt niet weg dat ik graag wat meer RPGs zie. Een aparte sectie voor ORPG lijkt me dan ook wel een leuk idee!

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Ik schrijf vooral ORPG (niet hier op deze site), maar ook af en toe een RPG (hier). Ik sluit me eigenlijk aan bij Thestral en Syaoran. Ik ben dol op RPGs die een beetje in de geest zijn van dingen als Pretty Little Liars, Desperate Housewives, murder mysteries, slice of life... en inderdaad oudere personages. Ik vind het zelf ook altijd erg leuk als een RPG lekker dynamisch is - posts hoeven niet per se extreem lang te zijn, zolang je maar verder kan (en het liefst een beetje snel). Bij veel RPGs vind ik het vaak lastig dat je zo een half jaar over één setting doet, en dan is er vaak weinig gebeurd.

Omnia mutantur, nihil interit

Ook ik ben momenteel meer van de ORPG's dan de RPG's, al sluit dat zeker niet uit dat ik géén RPG's meer wil schrijven c: Maar wat oneindig boven mij zegt, het is fijn als het een beetje loopt^^ Ik heb (helaas) bij meerdere RPG's gemerkt dat deze snel doodbloeden, of posts heel lang uitblijven waardoor bij mij de motivatie een beetje verdween... Het is een beetje lastig omdat het wel interessant voor je chars is als er meer diepgang is en ze zich daardoor kunnen ontwikkelen, maar tegelijkertijd kan dat ook té lang duren. Al zou ik ook niet even 1 2 3 daar een oplossing voor hebben, al is dat misschien net even voor later.

Anyway ik sluit me dan weer niet aan bij wat Thestral, Syaoran en oneindig zeggen (haha sorry)! Mijn interesse zou meer uitgaan naar drugskartels/maffia, high school / universiteitsdrama's, moord, familiedrama of Harry Potter. Dus meer een beetje in de 'gewone' wereld, om het zo even te noemen, en dan gebeurt er iets en is er lekker veel drama c:

Reeses schreef:
    Ook ik ben momenteel meer van de ORPG's dan de RPG's, al sluit dat zeker niet uit dat ik géén RPG's meer wil schrijven c: Maar wat oneindig boven mij zegt, het is fijn als het een beetje loopt^^ Ik heb (helaas) bij meerdere RPG's gemerkt dat deze snel doodbloeden, of posts heel lang uitblijven waardoor bij mij de motivatie een beetje verdween... Het is een beetje lastig omdat het wel interessant voor je chars is als er meer diepgang is en ze zich daardoor kunnen ontwikkelen, maar tegelijkertijd kan dat ook té lang duren. Al zou ik ook niet even 1 2 3 daar een oplossing voor hebben, al is dat misschien net even voor later.

Anyway ik sluit me dan weer niet aan bij wat Thestral, Syaoran en oneindig zeggen (haha sorry)! Mijn interesse zou meer uitgaan naar drugskartels/maffia, high school / universiteitsdrama's, moord, familiedrama of Harry Potter. Dus meer een beetje in de 'gewone' wereld, om het zo even te noemen, en dan gebeurt er iets en is er lekker veel drama c:

+1000000000

Light it up.

Reeses schreef:

I mean, count me in hoor, hehe 😏
    Ik heb schoolsettings wel ietsje minder graag, maar dat is sterk afhankelijk van de leeftijd van de personages ook. ^^

opvallend eigenlijk dat veel mensen in zijn voor meer RPG's maar RPG's echt een slechte levensduur hebben hier

Light it up.

Fendyr schreef:
    opvallend eigenlijk dat veel mensen in zijn voor meer RPG's maar RPG's echt een slechte levensduur hebben hier

Ja, geen idee wat het is ook. Aan het enthousiasme en de hype zal het niet liggen want die is er vaak wel, en door drukte kan posten natuurlijk wel wat langer duren waardoor het wat trager kan lopen..

Fendyr schreef:

Dit. Iedereen wacht natuurlijk op elkaar en in een gezamenlijke RPG hoor je meer rekening met elkaar te houden en diens personages dan in een ORPG, waar er gewoon meer vrijheid en ruimte bestaat om te experimenteren met bepaalde dingen. Daarnaast blijft het leven doorgaan, dus door drukte, privé leven, etc. zal het in een RPG minder snel gaan - zeker als je in een groepje schrijft. Een ORPG pauzeert dan ook even, maar persoonlijk voel ik daar wel meer ruimte om te brainstormen of personages/verhaal uit te diepen.

Overigens wil ik aan mijn eerste bericht nog wel even toevoegen dat ik zeker in ben voor een setting in de "gewone wereld", zoals crime-gerelateerde plots bijvoorbeeld, maar ik vind het leuker als er een vorm van spanning in zit om me geboeid te houden. Als dat niet zo is, verliest het mijn interesse snel.

[ heaven knows ]

Ik vind de balans tussen hoeveel vrijheid en ruimte je hebt om bepaalde scènes in RPG uit te schrijven ook lastig. Ik heb in die zin wel een soort van ervaren dat ik uit RPGs doorgaans simpelweg minder diepgang haal dan uit ORPGs.

ik vind het persoonlijk in rpg's ook vaak lastiger om met iedereen goede relaties uit te diepen, omdat ik vaka het gevoel heb dat er binnen de rpg verschillende orpg's bestaan en dat is dan ook weer jammer (maar ook heel menselijk)

Light it up.

Fendyr schreef:
    ik vind het persoonlijk in rpg's ook vaak lastiger om met iedereen goede relaties uit te diepen, omdat ik vaka het gevoel heb dat er binnen de rpg verschillende orpg's bestaan en dat is dan ook weer jammer (maar ook heel menselijk)

Zo ervaar ik dat ook — en merk dat (hoewel er relatielijstjes e.d. worden geplaatst) er niet echt een duidelijk overzicht kan komen op betrekking met alle personages. Wat ik hiermee bedoel, is dat een personage allerlei verschillende relaties heeft, maar hoe gaat degene om met de vriend van haar broer bijvoorbeeld? Je hebt geen doordachte mogelijkheid om alles juist op elkaar af te stemmen, en dat mis ik wel. Zeker omdat ik (na het bespreken van relaties) erachter kom hoe bepaalde personages met elkaar omgaan waardoor dat van mij dan niet meer klopt. En o.a. wegens dat vind ik het lastig personages echt uit te diepen.

(Ik heb het idee dat dit nogal onsamenhangend overkomt. . . maar punt is eigenlijk dat ik het ermee eens ben, haha. 😅)

[ heaven knows ]

ThestraI schreef:
    (...)
    Zo ervaar ik dat ook — en merk dat (hoewel er relatielijstjes e.d. worden geplaatst) er niet echt een duidelijk overzicht kan komen op betrekking met alle personages. Wat ik hiermee bedoel, is dat een personage allerlei verschillende relaties heeft, maar hoe gaat degene om met de vriend van haar broer bijvoorbeeld? Je hebt geen doordachte mogelijkheid om alles juist op elkaar af te stemmen, en dat mis ik wel. Zeker omdat ik (na het bespreken van relaties) erachter kom hoe bepaalde personages met elkaar omgaan waardoor dat van mij dan niet meer klopt. En o.a. wegens dat vind ik het lastig personages echt uit te diepen.

(Ik heb het idee dat dit nogal onsamenhangend overkomt. . . maar punt is eigenlijk dat ik het ermee eens ben, haha. 😅)

basically moet je dus een rpg hebben waarin nog niemand elkaar kent 😂

Light it up.

oneindig schreef:
    Ik vind de balans tussen hoeveel vrijheid en ruimte je hebt om bepaalde scènes in RPG uit te schrijven ook lastig. Ik heb in die zin wel een soort van ervaren dat ik uit RPGs doorgaans simpelweg minder diepgang haal dan uit ORPGs.

Je kunt de scènes daar ook beter uitwerken, door laten lopen tot het klaar is en dan skippen naar volgend moment — passend bij wat je zelf nodig vind (of naar waar toe je wil).
    Dat bied ook meer character development en groei van de onderlinge relatie.

Ik snap je wel, Thestral! Persoonlijk denk ik dat het daar juist boeiend wordt in een RPG. In mijn ervaring heb je meer in RPG minder mogelijkheid voor plot dan in ORPG, en steun je meer op relaties en moet ontwikkeling daar uit voortkomen. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat relaties tussen personages in een vacuüm lijken te bestaan; kan soms natuurlijk, maar je kan het ook als drijvende kracht inzetten. Wat doet het met een vriendschap als een van de personages een conflict heeft met een ander belangrijk personage?

Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is om zoiets in kaart te brengen.