• Hoi allen, ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig in wat voor sectoren alle actieve Q'ers werken! We zijn allemaal een beetje creatief, maar doe je daar ook iets mee in je baan? Of ben je juist een stay-at-home mom/dad, of student? En misschien hebben we wel dezelfde achtergrond, maar doen we toch ander werk (of juist hetzelfde). Dus kom maar op; wat doet iedereen in het dagelijks leven?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik heb zeker wel de ambitie om boeken uit te geven als ik wat meer focus, tijd en motivatie zou kunnen hebben om iets af te schrijven :') Is wel echt mijn droom en iedere keer als ik Natas iets uit zie geven of andere indie writers die ik volg een nieuw boek zie promoten, ben ik toch slightly jaloers dat ik dat nog niet heb gedaan.

    Op zich helpt mijn werk me af en toe wel eens in verhalen, maar het werkt me ook tegen overigens. Engineering helpt om dingen realistischer te maken als je meer richting sci-fi bezig bent of met games iets wil doen en ik weet bijvoorbeeld hoeveel tijd er in een development project kan zitten en wat voor papierwinkel daarbij hoort - aan de andere kant loop je ook keihard tegen de muur aan als je creatief wil zijn en je fantasie wil gebruiken, omdat logica je gewoon terugfluit en je weet dat het niet kan technisch gezien. Maakt het soms wel eens lastig. Ben bijvoorbeeld in m'n lopende verhaal bezig op het punt dat de male MC zijn eerste verbeterproject voorgeschoteld krijgt en het liefst zou ik hem laten doen wat hij wil, maar ik weet dat er gewoon een stapel papier en voorbereiding en afronding bij hoort - ook in mijn setting, zeker als het aan de persoon ligt die hem opleidt.


    Eeey, je bent nog jong hè :Y)
    I mean toen ik 25 was, was mijn debuut ook nog niet uit hoor. ;p
    En zodra er eenmaal een boek uit is, floepen ze er steeds sneller uit hehe


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)

    Eeey, je bent nog jong hè :Y)
    I mean toen ik 25 was, was mijn debuut ook nog niet uit hoor. ;p
    En zodra er eenmaal een boek uit is, floepen ze er steeds sneller uit hehe


    Toch knaagt het wel een beetje hoor inmiddels en zou ik gewoon graag meer tijd eraan kunnen besteden :') Weet dat ik nog tijd genoeg heb, maar toch zou ik graag wat meer ermee willen doen. Maar ja, werk, andere hobby's, verplichtingen, plannen/sociaal leven en huishouden komen beetje roet in het eten gooien af en toe.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Toch knaagt het wel een beetje hoor inmiddels en zou ik gewoon graag meer tijd eraan kunnen besteden :') Weet dat ik nog tijd genoeg heb, maar toch zou ik graag wat meer ermee willen doen. Maar ja, werk, andere hobby's, verplichtingen, plannen/sociaal leven en huishouden komen beetje roet in het eten gooien af en toe.


    Herkenbaar hoor. Ik ben 28, maar als kind wilde ik al heel graag een boek uitgeven. Dus dan voelt het toch alsof je bijna al 20 jaar te laat bent, hoe idioot dat ook is :') Maar ook je hobby's, verplichtingen, je sociale leven en je huishouden zijn belangrijk en je kunt niet alles in één keer...


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Caverna schreef:
    (...)

    Herkenbaar hoor. Ik ben 28, maar als kind wilde ik al heel graag een boek uitgeven. Dus dan voelt het toch alsof je bijna al 20 jaar te laat bent, hoe idioot dat ook is :') Maar ook je hobby's, verplichtingen, je sociale leven en je huishouden zijn belangrijk en je kunt niet alles in één keer...


    Zo voelt het echt inderdaad. Beetje jammer dat je niet alles in één keer kan helaas, zou wel eens fijn zijn. Maar ooit komen we er wel, toch?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik ben de schoonmaak ingegaan.

    Niet precies wat ik wilde, want wil de graag de ict in. Maar mijn faalangst en onzekerheid stonden in de weg. Dus voor nu om gewoon mijn rekeningen te betalen zit ik in de schoonmaak. Ik zie later wel of ik terug de ict in ga of een switch maak naar vrachtwagen/buschauffeur. n.n

    Heel leuk om te zien wat iedereen doet!

    Ik ben afgestudeerd als burgerlijk ingenieur en werk als tender engineer in de offshore wereld.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Catmint schreef:
    (...)

    Zo voelt het echt inderdaad. Beetje jammer dat je niet alles in één keer kan helaas, zou wel eens fijn zijn. Maar ooit komen we er wel, toch?


    Jup. Belangrijkste is om niet te streng te zijn op onszelf :')


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain