• ...vier ik samen met Renna voor een weekje vakantie, tussenin het einde van mijn stage en het begin van het nieuwe schooljaar *O*

    Halloow allemaal! Daar zijn we weer met een nieuwe editie van de avonturen van Froukje en Loïs, verteld in zeer humoristische reisverslagjes die het hoogtepunt van het jaar vormen voor iedere Q-er en interessante wist-je-datjes waar je toch echt niet zonder kon leven. U vraagt, wij draaien. We zitten ondertussen al op het einde van dag twee, dus we hebben nog wat in te halen. Bereid u voor, want hier zijn we weer hoor :3

    Ondertussen hebben we al wat voorgeschiedenis, dus voor de nieuwkomers een korte samenvatting: twee jaar terug brachten we november (en NaNoWriMo) samen door in een B&B in Zwolle, vorig jaar zaten we in datzelfde tijdslot erg genoeglijk weggestopt in een vakantieparkje net buiten Ede, en nu zitten we lekker in een B&B in Drenthe, en iedere keer hebben we Qreaties heerlijk volgespamd met deze avonturen van Jut en Juul. Benieuwd? Tuurlijk, snappen we. Vorige wist-je-datjes waren onder andere:

    Wist je dat...?
    Froukje heftig agressief wordt van bladblazers?

    #tyfooooooop #frouklaatdiearmekerelznwerkdoen #nowtherearetwoofthem #theyaremultiplying #hiervoormijnrustja


    Wist je dat...?
    Niets je dag zo opfleurt als iets illegaals doen? (A)

    #langewandeling #samenoverhetprikkeldraad #nogevendathekkieover #hupsakee


    Wist je dat...?
    Wanneer iets fysiek niet in een pan past, Froukje er net zo hard op loopt te rammen totdat het wel past?

    #alittleperseverence #alittleuphillclimb


    also: i made f i r e <3
    happy fire gremlin below


    Nu ben ik aan het genieten van mijn nasmeulende vuurtje en het lekkerste avondeten dat ik in maanden heb gehad, onder begeleiding van Mother Taylor Swift. Lo schuift straks helemaal rozig van de douche ook nog even aan, en dan is het tijd om nog even te gaan werken aan onze respectievelijke emotioneel geladen scènes, voor we weer in het wolken-zachte bed ploffen.

    Het is kortom g e w e l d i g hier ❤️


    Wist je dat...?
    Froukje vond dat één netje uien voor zes ( 6 ) dagen niet genoeg zou zijn en er in de winkel onderhandeld is over de hoeveelheid ui die een normaal mens betaamt te consumeren?

    #jamaarlois #meerui=meerbeter #shhhetslinktstraksnogin #janatuurlijkpastditindepan

    ReisverslagNummerEen


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    Wist je dat...?
    Froukje vond dat één netje uien voor zes ( 6 ) dagen niet genoeg zou zijn en er in de winkel onderhandeld is over de hoeveelheid ui die een normaal mens betaamt te consumeren?

    #jamaarlois #meerui=meerbeter #shhhetslinktstraksnogin #janatuurlijkpastditindepan

    ReisverslagNummerEen


    Aanvulling hierop: ze schrijft 'één netje uien' alsof het niet ging om een zak van twee kilo. In eerste instantie wilde ze twee zakken. Vier kilo uien. Voor zes dagen. Alsof mijn darmen dat overleven :'D


    Dramatic

    Liefde is...
    Enge beesten voor elkaar weghalen

    #assaultbylangpootmug #pootjesvanmntittiesaf #badkamertoo #tijdvoordestofzuigerendetrustyslipper #splut

    ReisverslagNummerTwee


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Zo leuk dat jullie hier een traditie van maken (:
    AND I STILL REALLY WANT TO MEET YOU BOTH


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Veel plezier weer! (:
    Hopelijk blijven de bladblazers en straatmuzikanten nu weg. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Frodo schreef:
    Zo leuk dat jullie hier een traditie van maken (:
    AND I STILL REALLY WANT TO MEET YOU BOTH

    YES ME TOO NEW MEETING WHEN??

    Ringwraith schreef:
    Veel plezier weer! (:
    Hopelijk blijven de bladblazers en straatmuzikanten nu weg. ;D

    Thankyouuu!! Hahahahahah ja inderdaad, maar voorlopig is het lekker rustig hier. Onze host kwam gisteren wel even voorbijgesjeest op z'n zitmaaier, maar dat duurde gelukkig niet zo lang (en had veel meer nut dan bladeren van de kant van het grasveld naar de andere kant blazen, aldus Froukje) :'D


    Dramatic

    oh dit was een heerlijk avontuur om online te volgen, dus ik ben hier weer van de partij om mee te genieten.

    Geniet ervan!


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wist je dat...
    Dat als Froukje per ongeluk wakker moet zijn, dat Loïs dat dan per definitie ook moet?

    #gedeeldesmartishalvesmart #komdan #strakssamennappen #dontwannabealllllbyyyymyyyyseeelff

    ReisverslagNummerDrie


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wist je dat...
    Dat als Loïs buiten de zonnestralen zich ziet uitstrekken over de mistige velden, dat Loïs én Froukje (heel jammer dit) dan naar buiten moeten om daar even goed van te genieten? Staan ze dan, met slaapkoppies in hoodies en in een dekentje gewikkeld langs de weg. Dááág tractor!

    #jamaarloishetis13graden #okemaardanwilikwelm'nkruik #bibber #misschieneigenlijktochbesteenvibe #lachenvoorhetvogeltje

    ReisverslagNummerVier

    [ bericht aangepast op 28 aug 2024 - 9:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    Wist je dat...
    Dat als Froukje per ongeluk wakker moet zijn, dat Loïs dat dan per definitie ook moet?

    #gedeeldesmartishalvesmart #komdan #strakssamennappen #dontwannabealllllbyyyymyyyyseeelff

    ReisverslagNummerDrie

    Wist je dat...
    Dat ondanks de heel fijne vakantie, Froukje nog steeds moet werken aan een ellenlang schoolverslag waarin geen musje van het dak gevallen mag zijn zonder dat ze daar úitgebreid op heeft gereflecteerd? Zo leuk, HBO.
    Lo kwam me joinen in de strijd tegen het verslag (dat ondertussen meer dan 10K woorden heeft, dat is toch overdreven??) maar sinds een uur is ze ineens wel verdacht lang verdwenen. Ik ging toen toch maar eens even om het hoekje kijken, en jahoor. Daar lag mevrouw, heerlijk weggekropen onder de warme dekens en weggezakt in het goddelijk zachte matras. Pffff, alsof ik haar om tien voor zeven per ongeluk wakker maakte en daarna expres wakker hield. Ik kom hier voor m'n morele steun, ja. (joehoe)

    #degedeeldesmartistochnietzogedeeldmeer #treurzaam #straksevenwakkerknijpen? #alllllbyyyymyyyyseeelff

    ReisverslagNummerVijf


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Frodo schreef:
    Zo leuk dat jullie hier een traditie van maken (:
    AND I STILL REALLY WANT TO MEET YOU BOTH


    Eensch, dit vrolijkt mij zo op. Heerlijk die chaos en gezelligheid!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    ProngsPotter schreef:
    (...)
    Wist je dat...
    Dat ondanks de heel fijne vakantie, Froukje nog steeds moet werken aan een ellenlang schoolverslag waarin geen musje van het dak gevallen mag zijn zonder dat ze daar úitgebreid op heeft gereflecteerd? Zo leuk, HBO.
    Lo kwam me joinen in de strijd tegen het verslag (dat ondertussen meer dan 10K woorden heeft, dat is toch overdreven??) maar sinds een uur is ze ineens wel verdacht lang verdwenen. Ik ging toen toch maar eens even om het hoekje kijken, en jahoor. Daar lag mevrouw, heerlijk weggekropen onder de warme dekens en weggezakt in het goddelijk zachte matras. Pffff, alsof ik haar om tien voor zeven per ongeluk wakker maakte en daarna expres wakker hield. Ik kom hier voor m'n morele steun, ja. (joehoe)

    #degedeeldesmartistochnietzogedeeldmeer #treurzaam #straksevenwakkerknijpen? #alllllbyyyymyyyyseeelff

    ReisverslagNummerVijf



    Ik voel deze. HBO is zo veel onzinnig reflectiewerk. Gelukkig kan ik goed onzin uitkramen, maar ik had ook gewoon een los portfolio met privé leerdoelen en alles via SMART en STARRT. Dat document was zowat langer dan m'n scriptie zelf... I feel ya girl, I feel ya. #gedeeldesmart


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik voel deze. HBO is zo veel onzinnig reflectiewerk. Gelukkig kan ik goed onzin uitkramen, maar ik had ook gewoon een los portfolio met privé leerdoelen en alles via SMART en STARRT. Dat document was zowat langer dan m'n scriptie zelf... I feel ya girl, I feel ya. #gedeeldesmart


    Ohh ik krijg al rillingen bij alleen de afkorting al, hahaha. Daar hebben wij inderdaad ook mee gewerkt en ik vrees de dag dat het weer op mijn pad komt. En dat het doc eindigt als een compleet boekwerk is ook echt de mood van de dag lol. Zelfs op m'n stage vonden ze het onzin haha
    thanks so much for deze #gedeeldesmart, doet me echt goed XD


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wist je dat...
    Froukje zojuist vrijwillig en op haar initiatief mee ging wandelen? De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
    Het werd vervolgens meer een zoektocht naar paarden om te aaien (twee, minder dan gehoopt), maar hé, buiten is buiten en dat is meer dan ik verwachtte. Toch het aantal stappen van vandaag iets opgekrikt. Nu zitten we binnen af te koelen want de temperatuur was inmiddels ook aardig opgelopen. Helaas hadden we er niet aan gedacht waterijsjes mee te nemen :'D

    #horsieeees #loishierisweinigschaduw #loisikhebhetwarm #ikhebspijtgaanweterug


    ReisverslagNummerZes


    Dramatic

    Wist je dat...
    Onze dag-nachtritmes aardig kunnen verschuiven in een week?

    Iedere schrijver zal het beamen: inspiratie komt en gaat wanneer het wil, dus wanneer de Muzen je vereren met een bezoekje dan is het je geraden dat je luistert en braaf achter je laptopje gaat zitten typen (of in mijn geval je pen oppakt en in een notebook gaat krabbelen). Zo is het nu al kwart over acht en heb ik al een uur lang honger. Maar ja, mijn scène werkte eindelijk mee en ik zat in een goeie flow, dus de honger moest maar even wachten. Voor Froukje hetzelfde, die nu weer voor het eerst in twee uur iets tegen me zegt.

    Onze gemiddelde diner-tijd ligt tussen negen en tien uur 's avonds. Franse tijden dus! De bedtijd is dus ook niet al te vroeg, maar gelukkig kunnen we uitslapen en door de dag heen fijn veel powernaps doen. Niks mis mee, ontbijten om half zeven en vervolgens een uurtje later weer in het wolkenzachte bed kruipen en ergens tegen het middaguur weer wakker worden.

    Maar goed, mijn scène is op een punt waar ik even kan pauzeren en de honger knaagt nu wel dwars door mijn maag heen, dus ik denk dat ik nu maar de sperzieboontjes ga doppen (:

    ReisverslagNummerZeven


    Dramatic

    Wist je dat...
    Na dertig seconden discussiëren, we geen sperziebonen meer eten maar nacho's? :Y)

    #yumyum #froukjeweethetbeter #honger #sjips #veelgroente #meerguacamole

    ReisverslagNummerAcht


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.