• * Deze RPG is een remake van Academy in the Cloakwoods door eternalsunshine. Een deel van de teksten en layout is overgenomen. De lore is gebaseerd op Forgotten Realms, de wereld van D&D (5th edition). *


    CLOAKWOOD
    academy
    Start | Speel | Babbel | Lees



    Welkom bij de prestigieuze Cloakwood Academie in de weelderige en betoverende bossen niet ver van Baldur's Gate. Verscholen te midden van de levendige bossen en bloeiende weilanden, staat deze academie, een veilige haven van kennis en kracht voor studenten in tal van disciplines.
          Afgelopen jaar leek de Academie echter meer een plek van onzekerheden te worden en aan de valavond van het nieuwe jaar, is die spanning er nog steeds. Niet iedereen is het eens met het bewind dat de school voert, of de opleidingen die ze aanbiedt. Sommigen op school willen de Cloakwood terugbrengen naar haar origine: een plek voor magie en natuur, tot in haar zuiverste vorm. Ze willen terug naar de natuurlijke orde en daar heeft nieuwe wetenschap of brute gevechtsleer geen plek. 'Beschaving' is niets anders dan onderdrukking van de natuur.
          Zo'n beetje iedereen is zich bewust van de strubbelingen die momenteel onder bepaalde leden van het schoolbestuur plaatsvindt, maar nu beginnen ook studenten kanten te kiezen. Er gaan talloze geruchten de ronde, gaande van een infiltratie van vampiers tot gedwongen omvorming naar de cult van Bhaal. Wat is waar? Wat is een leugen? En vooral: aan welke kant sta jij?

    INFORMATIE & INVULLIJSTJE

    Alle informatie die je nodig hebt, vind je terug in de story die helemaal bovenaan gelinkt is onder 'lees'. Je maakt je rol helemaal zoals je zelf wil. Het enige dat we sowieso echt nodig hebben is: naam, leeftijd, ras, studierichting en hoe lang ze al aan Cloakwood studeren, achtergrond en eventuele geheimen. Zaken die niet in de story staan maar wel canon zijn in de Forgotten Realms/Baldurs Gate-wereld zijn voor het grootste deel toegestaan, zolang je het even in de groep gooit. Ga zo wild als je wil(d).


    ROLLEN

    [1] Ciaran Miaorlriain Charlie Keene (Half-Elf) | 25 | Onderzoeker / Dokter (4) | RSK / Marthe
    [1] Ianthe Harrowhark (Tiefling) | 22 | Onderzoeker / Historicus (4) | Dioneo / Leno
    [4] Izumi Kurohana (Half-Elf) | 22 | Onderzoeker / Spreker (3) | captainlee / Daisy

    [1] Hazlan Callyx (Half-Elf) | 23 | Magiër / Illusion - Necromancy (4) | Mazino / Mexx
    [3] Aine Ceallagh (High-(Moon-)Elf) | Leeftijd | Magiër / Divination - Illusion (3) | captainlee / Daisy
    [1] Aoth Xiao (Tiefling) | 23 | Magiër / Necromancy - Transmutation (2) | Dioneo / Leno
    [4 - t.e.m. 14/9] Jun Pare (Human) | 19 | Magiër (1) | ziggystardust / Sasha
    [4] Loarse (Wood-Elf) | 24 | Magiër / Abjuration - Evocation (3) | Fallenangel_ / Luna

    [pagina - t.e.m. 10/8] Naam personage (Wood-Elf) | Leeftijd | Druïde (leerjaar) | mysaria / Daisy

    [2] Jahlrin Eilsund (Dark-Elf) | 30 | Wapenexpert / Duellist (4) | Kishibe / Xan
    [3] Vesper Helvesz (Dark-elf) | 21 | Wapenexpert / Twee-wapen strijder (3) | ziggystardust / Sasha

    [pagina - t.e.m. datum] Naam personage (ras) | Leeftijd | Studierichting (leerjaar) | Username / Naam


    REGELS

    - Hier wordt niet met dobbelstenen gegooid (tenzij je dat echt wil, ik hou je niet tegen).
    - Don't be a bitch
    - Bespreek gevoelige onderwerpen met je tegenspelers & duid trigger warnings aan boven je post
    - Reservatie blijft 10 dagen staan, daarna wordt die automatisch verwijderd
    - Als je langer dan 45 dagen niet antwoordt, wordt je personage automatisch verwijderd. Ik kom niet smeken.
    - Je kan zowel Engelstalig als Nederlandstalig schrijven, maar spreek misschien even af wat handig is voor je tegenspeler.
    - De laatste die gereageerd heeft in een topic maakt een nieuw en maakt RSK cohost van dat topic.
    - Have fun!

    Many thanks aan eternalsunshine om de originele RPG te starten en aan Mazino voor het helpen uitwerken/vertalen/formatten van alle Forgotten Realms lore.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2024 - 14:03 ]


    help

    Op welk moment van het jaar lijkt jullie het leukst om te beginnen? (: ik vind start van het jaar altijd een beetje saai hahaha; maybe yule?


    help

    Fuck yes yule


    and the spiders from mars

    pleaaase, anything but start of the year is great already. yule would be epicccc.


    darling, you can't let everything seem so dark blue

    woopsie i forgot, ik doe het morgen!


    help

    Omggg iii speeltopic! I got vesperrrrrr


    and the spiders from mars



    Ik doe morgen mijn best om de beginpost eens te updaten en te reageren op relatiedingen waarop ik nog niet gereageerd had. Ik heb echt de beste periode uitgekozen om deze RPG te starten lol

    Iig heb ik Charlie voor wie wil (:

    [ bericht aangepast op 27 aug 2024 - 17:02 ]


    help

    Ik heb Hazlan, met de note dat ik vanaf zaterdag anderhalve week op vakantie ben. Deze week heb ik wel nog genoeg tijd om posts te schrijven ^^

    omgggg midwinter ball, zo leuk!!


    darling, you can't let everything seem so dark blue

    mysaria --> captainlee


    darling, you can't let everything seem so dark blue

    Ik heb Loarse!

    En Yule is echt a dream

    [ bericht aangepast op 29 aug 2024 - 15:09 ]


    Funny thing is, all I ever wanted I already had

    Mazino schreef:
    Ik heb Hazlan, met de note dat ik vanaf zaterdag anderhalve week op vakantie ben. Deze week heb ik wel nog genoeg tijd om posts te schrijven ^^


    Stuur hem maar naar Charlie als je wil ^^


    help

    RSK schreef:
    (...)

    Stuur hem maar naar Charlie als je wil ^^

    Can you post Charlie first? Ik ga vanaf vandaag op vakantie voor anderhalve week, maar ik denk dat ik ondertussen wel een keertje kan posten ^^

    Mazino schreef:
    (...)
    Can you post Charlie first? Ik ga vanaf vandaag op vakantie voor anderhalve week, maar ik denk dat ik ondertussen wel een keertje kan posten ^^


    Zal mijn best doen om dat dan ten laatste maandag te doen! Engels of Nederlands? (:

    [ bericht aangepast op 30 aug 2024 - 11:51 ]


    help

    RSK schreef:
    (...)

    Zal mijn best doen om dat dan ten laatste maandag te doen! Engels of Nederlands? (:

    Doe rustig aan hoor ^^ Lichte voorkeur voor engels, maar nederlands is ook prima.

    Fallenangel_ schreef:
    Ik heb Loarse!

    En Yule is echt a dream


    We hebben nog niet echt relaties afgesproken, maar ik denk dat Ianthe haar wel zou mogen! Dus ik heb Ian voor haar?

    Greenfeld -> Dioneo, btw

    [ bericht aangepast op 31 aug 2024 - 11:10 ]


    kindness is never a burden.