• Hoi hoi!

    Ik had een (vaag) ideetje over een RPG die draait rond een team in opleiding bij de FBI of CIA, of misschien nog beter: een elitegroep die niet echt bestaat, zodat we er ons eigen ding van kunnen maken...

    Qua plotlijn dacht ik aan een noodgeval waardoor de beste rekruten in opleiding plots ook een team moeten vormen om ingeschakeld te worden. Het noodgeval in kwestie zou iets kunnen zijn in de trend van een geheime instelling die afgebrand is en waaruit zeer gevaarlijke criminelen en individuen zijn ontsnapt, eventueel met een paranormaal begaafd kantje.

    Ik denk niet dat ik het vager kon beschrijven, dus zoek ik niet enkel mensen die geïnteresseerd zijn in het meedoen, maar ook iemand (of iemanden) die wat wil helpen met het uitwerken en opstarten hiervan. Ik sta zeker open om elke kant uit te gaan!

    [ bericht aangepast op 1 juni 2024 - 22:15 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Volgens mij kan je nu ook co-auteurs in topics aanduiden, toch? Of had ik dat gedroomd? (Not trying to be snarky, asking a genuine question)
    Misschien is dat een idee? Dat één of twee medespelers kunnen meehelpen om de begintopics bij te houden en nieuwe te openen?
    Stuur gerust door wat je al hebt, ik neem graag een kijkje voor je.

    Fijn dat je dat op voorhand aangeeft.
    Soms is het inderdaad moeilijk Q te openen als het privé even wat minder gaat, wetend dat er berichten staan te wachten.
    Voel je daar zeker nooit schuldig over, welzijn komt op de eerste plaats.

    Om te schrijven gaat mijn voorkeur wel uit naar Q, als ik eerlijk ben. Ik, persoonlijk, vind groepsgesprekken sowieso vaak al overweldigend, laat staan om posts bij te houden en terug te zoeken.
    Qua voorbereiding en overleg is een discordgroep misschien inderdaad handiger, al mis ik enorm hoe we vroeger meerdere praattopics per rpg vol kregen. Het is maar waar anderen hun voorkeur aan geven.
    Dit zijn mijn two cents, maar als de meerderheid discord kiest dan is dat maar zo.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Raiju schreef:
    (...)

    Ik vind zelf Q altijd wel lekker overzichtelijk en chill, maar ik heb nog nooit op discord geRPt (behalve ttrpg in voice) dus ik weet het niet zo goed. Ligt er ook aan wat voor soort/lengte posts je verwacht denk ik?


    Ik ben er ook nog tamelijk nieuw in, hoor. Vorig jaar heb ik er wel aan mee gedaan, en het had zeker zijn voordelen, omdat het communiceren net iets vlotter ging. Qua lengte van posts maakte het niet zo'n verschil, maar zoals Valkyria al aangeeft, is het wel een stuk minder overzichtelijk. Plus, je kan hier meer klooien met de lay-out, haha.


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Valkyria schreef:
    Volgens mij kan je nu ook co-auteurs in topics aanduiden, toch? Of had ik dat gedroomd? (Not trying to be snarky, asking a genuine question)
    Misschien is dat een idee? Dat één of twee medespelers kunnen meehelpen om de begintopics bij te houden en nieuwe te openen?
    Stuur gerust door wat je al hebt, ik neem graag een kijkje voor je.

    Fijn dat je dat op voorhand aangeeft.
    Soms is het inderdaad moeilijk Q te openen als het privé even wat minder gaat, wetend dat er berichten staan te wachten.
    Voel je daar zeker nooit schuldig over, welzijn komt op de eerste plaats.

    Om te schrijven gaat mijn voorkeur wel uit naar Q, als ik eerlijk ben. Ik, persoonlijk, vind groepsgesprekken sowieso vaak al overweldigend, laat staan om posts bij te houden en terug te zoeken.
    Qua voorbereiding en overleg is een discordgroep misschien inderdaad handiger, al mis ik enorm hoe we vroeger meerdere praattopics per rpg vol kregen. Het is maar waar anderen hun voorkeur aan geven.
    Dit zijn mijn two cents, maar als de meerderheid discord kiest dan is dat maar zo.


    Ja, dat kan zeker! Ik zoek dan ook inderdaad 1 à 2 co-auteurs ^^
    Anders stuur ik je zo een privéberichtje.

    Dankjewel! Dat geldt natuurlijk ook van mij uit naar anderen toe. I don't judge. Of dat probeer ik toch.

    Dat snap ik helemaal! Je doet me er aan denken dat er geen regel bestaat dat je niet eerst een praattopic kan openen, voor je het rollentopic hebt. Het gebeurt niet vaak, maar eigenlijk is dat ook een handige. Thanks!


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Frisk schreef:
    (...)

    Ik ben er ook nog tamelijk nieuw in, hoor. Vorig jaar heb ik er wel aan mee gedaan, en het had zeker zijn voordelen, omdat het communiceren net iets vlotter ging. Qua lengte van posts maakte het niet zo'n verschil, maar zoals Valkyria al aangeeft, is het wel een stuk minder overzichtelijk. Plus, je kan hier meer klooien met de lay-out, haha.

    Het overleggen kan ik inkomen. Maar discord voor lange stukken tekst lijkt mij in ieder geval niet chill, van die RPs waar je met max 100 woorden direct op elkaar reageert zou best kunnen. Al lijkt het me sowieso lastig om goed door te hebben wie waar is met wie als iedereen chat-style door elkaar heen post of om dingen terug te vinden ofzo. Dan zou ik het willen gaan afzonderen op "locatie" ofzo om iets aan overzicht te houden, maar dat is misschien minder chill op een grotere discord.

    Raiju schreef:
    (...)
    Het overleggen kan ik inkomen. Maar discord voor lange stukken tekst lijkt mij in ieder geval niet chill, van die RPs waar je met max 100 woorden direct op elkaar reageert zou best kunnen. Al lijkt het me sowieso lastig om goed door te hebben wie waar is met wie als iedereen chat-style door elkaar heen post of om dingen terug te vinden ofzo. Dan zou ik het willen gaan afzonderen op "locatie" ofzo om iets aan overzicht te houden, maar dat is misschien minder chill op een grotere discord.


    Je kunt op discord wel een extra 'draadje' maken waar je dan evt op locatie verder zou kunnen gaan met degene die dan op dat moment ook daar zijn. Verder kun je chatgewijs je naam veranderen naar die van je char middels een tupperbox en tag die je daarvoor gebruikt zodat je weet vanuit welke personage welk chat bericht komt. In die zin creëer je dan wat overzichtelijkheid, maar feit blijft wel dat als je volledig overzicht wil op alles een forum het fijnste blijft.

    Voor mij is het om het even, ik heb iig ervaring met beide. Qua communicatie en overleg ben ik wel iets meer voorstander van Discord. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Jennifer (Athalar) heeft al een Google Docs (sorry voor de verschillende kanalen, haha) aangemaakt met wat we bedacht hebben voor deze RPG. Er staat ondertussen ook een infodump van mezelf in. Niets ligt al vast en ik hoor heel graag jullie suggesties aan!

    De link naar de Google Docs:
    Klik!


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Oeee dit klinkt leuk


    What if he's written 'mine' on my upper thigh, only in my mind?

    Oh, ik vind dit een heel leuk idee en zou best mee willen doen als het hier op Q opgestart zou worden! 😊

    Met meedenken zou ik sws wel mee willen helpen als dat nog nodig is!


    You could rattle the stars.

    Er is, hier op Q, een overleg praattopic geopend:
    https://qreaties.nl/topic/190565-rpg-spot-special-forces-praattopic-1/


    Mijn brein breint zoals het breint.