ACADEMY
of Arcane Arts
informatiestory rollentopic praattopic
map cloakwoods
Storyline Welkom bij de prestigieuze Academy van Arcane Kunsten in het weelderige en betoverende bossen ver van Baldur's Gate. Verscholen te midden van de levendige bossen en bloeiende weilanden, staat deze academie als een veilige haven van kennis en kracht voor warlocks, druids en scribes. Studenten in hun laatste twee jaar aan de Academie bevinden zich voor de meest uitdagende beproevingen tot nu toe. Onder het bewind van een Shadow Druid genaamd Imogen, die sinds vorig jaar schoolhoofd is, is de Academie een plek onzekerheid geworden. De Schaduw Druïden zijn een factie van druïden die hun toewijding aan de natuur tot extremen voeren. Ze geloven dat beschaving inherent slecht is en dat het hun taak is om de natuur te beschermen door steden en dorpen te vernietigen. De greep van hoofdmeesteres Imogen verstevigt met elke voorbijgaande dag, waarbij ze een reeks dodelijke tests orkestreert die zijn ontworpen om de zwakken en onwilligen eruit te halen. Sinds de overname van Imogen is de cultuur van de Shadow Druids steeds meer de norm. Gebruik van extreme vormen van magie worden aangemoedigd, walmen van het gerookte cloaksleaf hangt voordurend in de schoolen structuur vervaagt. Steden, huwelijken en vooral de zogenaamde 'beschaafden' worden afgekeurd. Imogen lijkt erop gebrand de Academy te gebruiken om beschaving ten onder te brengen. Bovendien doen er geruchten de ronde over een oud bloedoffer, waarbij gefluisterd wordt dat dit ritueel het dodelijke gevolg is van het niet succesvol afronden van dit jaar en het behalen van alle tests. |
De Academy ligt in het Cloakwood, een diep bos ten zuiden van Baldur's Gate. Cloakwood staat bekend om zijn grote verscheidenheid aan beesten, monsters en kwaadaardige feeën, waardoor de meeste mensen het bos vermeden. Deze wezens omvatten reuzenspinnen, kampfults, quicklings, satyrs, stirges en andere zeldzame wezens. Doordat het bos niet veelvuldig door buitenstaanders wordt bezocht is het de uitgewezen plek voor de Academy waar jonge geesten worden opgeleidt in magische kunsten. Jaarlagen Studenten beginnen grofweg aan hun studie op Academy wanneer zij achttien jaar zijn en zullen afstuderen wanneer zij tweeëntwintig zijn. Jaar 1 18 - 19 basis opleiding Jaar 2 19 - 20 keuze specialisatie Jaar 3 20 - 21 verdere specialisatie en partyvorming Jaar 4 21 - 22 afstudeerjaar Schoolregels Zoals elke school heeft de Academy ook regels waar de studenten zich aan moeten houden. Al worden die regels steeds vager. Voor nu geldt vooralsnog: Warlocks Warlocks onderscheiden zich door hun uitgebreide kennis van arcanemagie, die ze verwerven door rigoureuze studie en het beheersen van oude boeken en toverboeken. Warlocks moeten vertrouwen op hun intellect, discipline en educatie om spreuken te leren en te gebruiken. Ze duiken in oude teksten, waarbij ze nauwgezet magische formules overnemen en memoriseren. Algemeen: spreukgebruik het kunnen leren van spreuken uit spreukenboeken het brouwen van toverdranken rituelen Specialisatie: necromancy shaduwmagie supernatural (visioenen, handlezen, spirits zien) Druids Druids zijn nauw verbonden is met de natuur en de elementen. Ze hebben een diepe connectie met de aarde, planten, dieren en elementen zoals water, lucht en vuur. Druïden ontlenen hun magische krachten aan de natuurlijke wereld. Ze gebruiken hun connectie met de elementen om spreuken te gebruiken die gerelateerd zijn aan natuurlijke fenomenen, zoals het controleren van het weer, genezing, het oproepen van planten en dieren, en het beïnvloeden van het terrein. Algemeen: beperkt spreukgebruik plantenkennis connectie met de natuur Specialsiatie: warging wildform naturetongue {het kunnen spreken met bomen, planten en dieren) Scribes Een scribe is een gespecialiseerde persoon die verantwoordelijk is voor het schrijven, onthouden en vastleggen van belangrijke informatie. Ze beheren de bibliotheken van het land en adviseren heersers bij het nemen van beslissingen. Scribes worden gekenmerkt door hun spreukgebruik, fotografisch geheugen en bovennatuurlijke intelligentie. Ze hebben vaak specialisaties in vakgebieden zoals geschiedenis, religie en wiskunde. Iedere scribe wordt ondersteund door zijn/haar kat en een uilen. Algemeen: beperkt spreukgebruik fotografisch geheugen bovennatuurlijke intelligentie Specialsiatie: warfare history medicine |
|
Personages kunnen een warlock, druid of scribe zijn. De races die worden toegelaten tot de Academy zijn mensen, elfen, drows en forestlings. Gelieve nog even af te wachten met het afspreken van relaties zodat iedereen hier tegelijk mee kan starten. Humans Het meest voorkomende ras. Mensen staan bekend om hun volharding, creativiteit en eindeloze capaciteit voor groei. Elves Met een etherische uitstraling en lange levensduur zijn elfen thuis in de kracht van de natuur, gedijend in zowel het licht als het donker. Elven hebben puntige oren. Huidskleuren varieëren van menselijke huisdkleuren (high elves) tot groentinten (wood elves). Drows Drow zijn een subras van elfen, ze zijn vaak afgebeeld als donker en kwaadaardig van aard, in tegenstelling tot hun meer bekende tegenhangers, de oppervlakte-elfen. Ze leven meestal ondergronds in duistere rijken zoals de Underdark en staan bekend om hun vaardigheid in magie, hun meedogenloze maatschappij en hun bedrevenheid in het gebruik van vergif en listige technieken in gevechten. Hun samenleving wordt vaak geleid door machtige priesters die de duistere godin Lolth aanbidden (het aanbidden van Loth is ten strengste verboden op de Academie). Forestlings Met hun dierachtige kenmerken zijn forestlings een minderheid in de wereld, behalve in de bossen. Forestlings vallen op door hun dierachtige uiterlijkheden, zoals hoorns, webbed fingers etc. Vleugels komen voor, maar gevleugelden worden als baby geclipped, waardoor gebruik van vleugels onmogelijk is. Huidkleuren variëren sterk, van menselijke huidskleuren tot paars en roze tinten. Vaak zijn forestlings druids, maar dat hoeft niet perse. Invullijstje |
Warlock - Asterin Mairi| Jaar 3| Drow | Warlock| Shadowmagic | djerq| artreides - Aemon Blackthorn| Jaar 4| Human| Warlock | the Sight drow - Aoth Dongyu Xiao| Jaar 2| Forestling| Warlock | Shadowmagic greenfeld Druid - Nimue Artison| Jaar 3| Woodelf | Druid | Naturetongue | Savannah La Rain |artreides - Leiff Navin| Jaar 3| High Elf| Druid| Naturetongue | Samara Weaving | drow - - Zarxes| Jaar 4| Forestling| Druid| Wildform| silverwalker Scribe - Elion Avenell| Jaar 4| Human| Scribe | History| George Mckay | artreides - Vesper Archembeau| Jaar 3| Drow| Scribe | Warfare | Halston Sage| drow - Hjalmar Vaernes| Jaar 3| Human | Scribe | History | Emil Andersson | satoru - Ianthe Harrowhark| Jaar 4| Forsteling| Scribe | (Political) History| greenfeld - Melusine Dealan-dè| Jaar 4| High-Elf| Scribe | History| vici1 Dorms & Parties Regels van de RPG Het woordenminimum is 100 woorden. Deze rpg is geïnspireerd op Baldur's Gate 3, maar staat daar wel los van. Niet alles zal overeen komen. Het is niet nodig om het spel te hebben gespeeld. De huisregels van Quizlet en daarbij in het bijzonder het RPG-forum gelden uiteraard ook hier. 16+ is toegestaan, maar gelieve hier wel voor te waarschuwen zodat anderen het kunnen mijden als zij het liever niet lezen. Bespreek gevoelige onderwerpen op voorhand met je schrijfpartner. Als drow niet online is, maakt de laatste die reageert een nieuw topic. Maximaal 3 characters per schrijver. Als ik 21 dagen niets van je hoor, stuur ik je een reminder PB. Als je 45 dagen niets post, wordt je char opgeofferd in een blood sacrifice. Reserveringen blijven 10 dagen staan. |
[ bericht aangepast op 13 juni 2024 - 9:43 ]
and the spiders from mars