Cid schreef:
Lowkey heb ik afgelopen zondag mijn vliegtickets geboekt Echt beyond excited, ik ga in November 3 weken, midden in de Japanse herfst *O*
Nog genoeg tijd om mijn reis te plannen en extra te sparen. Hopelijk ga ik de rode bladeren zien!
Nogmaals heel erg bedankt iedereen. Jullie berichten confirmden eigenlijk wel dat mijn gevoel hooooogstwaarschijnlijk gewoon juist is en ik het meer naar mijn zin ga hebben als ik in mijn eentje ga (de eerste keer iig).
Oohhh wat gaaf zeg!
Alvast suuupppper veel plezier! Japan lijkt me zo'n gaaf land (staat al jaren op mijn bucketlist haha), dus super gaaf dat je zegt, 'fack it, ik ga het gewoon doen'!
On a side note.
Ik heb zelf 2 keer 'solo' gereisd, hoewel niet echt lang. De eerste keer was in 2019, toen ging ik met een groepsreis naar Sri Lanka, waarbij ik de laatste 4 dagen op de Malediven had geboekt, en de rest van mijn groep niet. Dus was ik daar alleen. Dat was (in eerste instantie) niet zo'n leuke ervaring, ik vond het vreselijk om alleen te zijn, vond totaal geen rust en wilde alleen maar terug naar mijn groep - of naar huis. Uiteindelijk kreeg ik aansluiting met een groep mensen, en toen was het goed. Toen had ik de rust en kon ik genieten (:
Mijn tweede stukje 'solo' was vorig jaar, in 2023. Toen heb ik 3 weken met een vriendin door Australië gereisd, en toen zij verder ging (naar Tasmanië), ben ik nog anderhalve week alleen in Melbourne en Sydney geweest. Onlangs dat ik het mega eng vond, omdat mijn eerdere ervaring nogal dubbel was. Maar ik ben ervoor gegaan (en ja, dus ook 22 uur alleen in een vliegtuig zitten, en op de terugweg zelfs 26 uur haha). En ik heb zó geen spijt gehad! Het was alles... Mooi, gaaf, eenzaam, vrij, huilen, lachen, mooie momenten, jezelf leren kennen... Alles. Zo heb ik ontdekt dat ik helemaal niet van hostels hou haha (I need my privacy), en ik ontmoette op die manier weinig mensen. Wat voor mij werkte, was dagtours boeken, en op die manier met mensen aan de praat raken. En tips voor zo lang vliegen; neem genoeg mee om jezelf te vermaken, potcasts, muziek, spelletjes, boeken etc. Op lange vluchten kun je (afhankelijk van de airline) ook vaak films kijken. Af en toe opstaan om je benen te strekken (doe dat ook echt, anders zijn je voeten en benen niet blij met je).
Overigens. Nog geen half jaar nadat ik terug kwam uit Australië, leerde ik iemand kennen, en heb ik nu een relatie mee. Super leuk natuurlijk, maar ook alleen maar een bevestiging van dat je dingen gewoon moet DOEN! Als ik die reis toen niet gemaakt had, zou ik dat nu niet meer zo snel doen. Ik zal zeker nog eens met mijn vriendin op vakantie gaan, maar ik zal niet meer zo snel zeggen, ik ga ook nog een stukje alleen reizen, als mijn vriend thuis zit haha.
Oh and... Whenever it's november, let us know how it is/was!
Inspiration can hit you any time