• Volgens mij zijn er meerdere Q'ers die formule 1 kijken, en daarbij hoort natuurlijk een formule 1 topic 🏎️🏎️🏎️

Wie zijn jullie favoriete drivers en/of teams?
    En wat zijn jullie voorspellingen voor het 2024 seizoen?

Welke driver wordt world champion in 2024?
    Welk team wint het constructeur championship in 2024?
    Wie wordt de grootste flop?
    Wat is je wilde voorspelling voor 2024?
    Welke drivers verlaten eind dit seizoen 2024?

darling, you can't let everything seem so dark blue

maar wel, yay lewis 🤍✨

and the spiders from mars

eternalsunshine schreef:
    Ik moet even bijkomen van deze drama race.

Ja man oprecht hahaha. Het was… something.

eternalsunshine schreef:

ben nog niet eerder zo over de zeik geweest voor het grootste deel van de race

--

Ik ga deze race sowieso terug kijken als ik thuis kom, want what happened allemaal man 😂😭

love me until I love myself

eternalsunshine schreef:

Maar echt. Hoe verneuk je teamspirit 101, geschreven door McLaren. Eerst Oscar's race opofferen om Lando eerst te pitten, team orders om te wisselen die Lando eigenlijk niet uit wil voeren om dan in de laatste rondes toch te switchen. Oscar's eerste overwinning had zoveel mooier moeten zijn, heb echt medelijden met die jongen nu.

En ineens is Max naar Mercedes ook niet meer zo'n rare kronkel als ik het zo een beetje aanhoorde/zag... Toch gek dat de Max-regel wordt geschrapt waarbij de geruchten waren dat het was om Antonelli te laten debuteren, en deze heeft vervolgens nog niet gereden en is nog niet aangekondigd door Merc. Wachten ze op Sainz' keuze? Of zijn er toch gesprekken met Max?

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

dead died deceased
    aaaaaaaaaah nsnsnnss

Soo cute

ndndndnd love een Charles win
    maaaar i dont like this redbull trend 📉

Oké, ik beschouw mezelf een beetje als F1-hater, want ik snap gewoon niet wat er leuk is aan kijken naar autootjes die op asfalt rondscheuren.

"Maar wat doe je dan in dit topic?" zul je je nu afvragen.
    Nou, ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar waarom mensen F1 zo leuk vinden.

Dus bij dezen mijn (oprecht geïnteresseerde) vraag:
    Wat maakt de F1 zo leuk? Waarom kijk je er zo graag naar? Hoe ben je begonnen met F1 kijken, heb je dat moeten 'leren' (zoals sommige mensen moeten leren om koffie te drinken voor ze het lusten) of ging dat eigenlijk automatisch?

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    Oké, ik beschouw mezelf een beetje als F1-hater, want ik snap gewoon niet wat er leuk is aan kijken naar autootjes die op asfalt rondscheuren.

"Maar wat doe je dan in dit topic?" zul je je nu afvragen.
    Nou, ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar waarom mensen F1 zo leuk vinden.

Dus bij dezen mijn (oprecht geïnteresseerde) vraag:
    Wat maakt de F1 zo leuk? Waarom kijk je er zo graag naar? Hoe ben je begonnen met F1 kijken, heb je dat moeten 'leren' (zoals sommige mensen moeten leren om koffie te drinken voor ze het lusten) of ging dat eigenlijk automatisch?

Ik keek het vroeger wel eens mee met mijn vader en toen vond ik het niet altijd leuk en was ik vooral irritant voor m'n vader. Ik ben het meer beginnen volgen toen onze landgenoot (en deels mijn naamgenoot) begon te racen en ik mijn vriend leerde kennen. In eerste instantie was het kijken naar Max die zijn best deed voor Nederland, want wow, een Nederlander in zo'n auto.
    Toen kwam ineens de corona op de proppen en was er niks te beleven. Wij "leefden" toen voor F1, het was zo'n hoogtepuntje in het weekend, omdat iedere week hetzelfde was. Je zat thuis, achter je computer school of werk te doen, en in het weekend bleef je thuis, want je kon niks ondernemen. De F1 was toen zo'n dingetje waardoor het voelde alsof je toch iets aan het doen was buitenshuis.

Inmiddels ben ik naar de GP van Zandvoort geweest dit jaar en sheesh, wat een sfeer daar. Ik hou niet van de nieuwe Nederlandse muziek, maar het is zo gezellig en iedereen gedraagt zich als een malloot en staat te zwaaien en te springen en mee te schreeuwen op de tribunes dat je gewoon erin mee gaat ook.

Wat ik zo leuk vind aan F1? Fast cars go vrooooooommmm. Deels een grapje, deels niet. De spanning dat je favorietje het snelste moet rijden en over die streep gaat, de gevechten waar je voor je favoriete coureur kan rooten vanaf de bank en zeker ook het geluk als ze winnen. Een coureur heel hard uitlachen, omdat ze voor de zoveelste keer in de grindbak staan door eigen schuld is ook leuk. Een race waarin iedereen op dezelfde plek rondjes achter elkaar rijdt is ook gewoon saai. Het zijn de gevechten waarin het fout kan gaan, de "gevaarlijke" overtakes en risky acties van coureurs, het supporten van wie je wil, die het leuk maken voor mij.
    Zat paar races terug bij mijn schoonouders op de bank en toen waren Alonso en Perez in gevecht. Ik zat voor Alonso te roepen, m'n vriend en schoonvader voor Perez.

En ik maak er een sport van om de pitstop tijden te raden. De ene race gaat dat beter dan de volgende, maar het is wel grappig en maakt het wat interactiever. Zo ook "in discussie gaan" met de commentator of eigen commentator spelen. En gewoon vrolijk lopen schelden als iemand zich als een klein kind/jankerd gedraagt op de radio of als ze iets stoms doen. En het is toch impressive dat mensen op zulke hoge snelheden risky dingen durven doen, wat ik ook wel nice vind om te zien. Daar sta je niet zo bij stil, omdat het langzaam lijkt op TV, maar 200 km/h is niet weinig, en daar halen ze elkaar gewoon mee in. Eén verkeerde beweging van de ander en je ligt samen in de muur.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Raceeee dayyy ✨

ik ben nog steeds een beetje aan t bijkomen van deze chaosrace

ziggystardust schreef:
    ik ben nog steeds een beetje aan t bijkomen van deze chaosrace

Same same 😭

Het wordt als een max stan ook steeds lastiger om te kijken 🥹😭 wil weer dat hij even wint..

Is this what it feels like ???

lustforlife schreef:
    Het wordt als een max stan ook steeds lastiger om te kijken 🥹😭 wil weer dat hij even wint..

Is this what it feels like ???

now u know the struggles of a ferrari fan