• Topic van RJ:
    Beste Qers,

    Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie (jarenlange) trouw en het in leven houden van dit leuke forum. En natuurlijk ProngsPotter in het bijzonder: bedankt voor je hulp de afgelopen dagen om de nodige verbeteringen door te kunnen voeren.

    Opgeloste bugs / doorgevoerde suggesties:
    - "Co-hosting" van forum topics. Je kan nu andere gebruikers het recht geven je topic start post te wijzigen. Vooral handig voor RPGs.
    - De spotlight bevat weer een profielfoto
    - Quiz pagina's hebben door een kleine aanpassing een iets duidelijker zichtbare scheiding tussen de verschillende vragen & antwoorden
    - 'Maak alles gelezen'-knop in de PB inbox
    - User interface verbeteringen. Dit helpt erbij dat jullie makkelijker en sneller dingen kunnen vinden, maar ook dat we meer nieuwe leden mogen verwelkomen
    - Er kunnen opnieuw topics gestart worden met een poll erin
    - Off-topic topics verschijnen nu weer in Actieve Topics feed als je dat wél hebt aangegeven
    - Polls in topics werken terug
    - Users kunnen nu reacties verwijderen op hun lijstjes
    - 10 items in de spotlight ipv 20+
    - Filteren op genre; stories: na één pagina hield alles op
    - Er is een meldknop bij blogs
    - In de categorie "Nieuwe creaties" op de homepage stonden niet de nieuwste creaties
    - Bij 'ontdekt was er soms geen naam bij lijstjes
    - Als je de code [q] gebruikt, maar de user zijn/haar username heeft veranderd, kom je nu wel weer bij dat profiel.
    - Bij het doorklikken naar een topic op het forum / het quoten van het bericht moet je niet langer omhoog scrollen
    - Stories aangemaakt door spambots zijn verwijderd
    - PB's kunnen markeren met een ster en vastpinnen bovenaan je inbox
    - Spotlight doet het ook voor niet-leden
    - Lettersmileys werken nu met een dubbele : (i.e.: :) :D)
    - Filter voor+12 stories bij ontdekt
    - Bancontact toegevoegd als betaaloptie
    - Hoofdstukken ordenen op nieuwste eerst
    - Je eigen antwoord bij polls vetgedrukt

    Daarnaast komen er vanaf nu weer advertenties op de site. Dit is noodzakelijk om de hostingkosten te kunnen blijven betalen. Het in de lucht houden van de site is nou eenmaal niet gratis.

    Mochten jullie gekke advertenties te zien krijgen, laat het dan even weten. Er is gelukkig veel te filteren qua content.

    Suggesties in dit topic:

    - 16+ content beter afschermen (deels al gebeurd)
    - De optie om forum posts te kunnen liken
    - Meldingenoverzicht op het forum (melding bij like, vermelding/tag op het forum, bij quote..)
    - "Laatst gelezen hoofdstuk" en "laatste quiz-uitslag" onderaan de pagina
    - Paaseierenzoektocht terug brengen
    - Templates terug brengen
    - Favicon voor Quizlet
    - Donker/nachtthema voor Q


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    inktzwart schreef:
    (...)

    Ik heb hier nu last van tijdens het bewerken van posts. Preview doet het wanneer ik de post nog niet heb geplaatst, maar ik kan nu niet kijken hoe 't eruit ziet zodra ik hem wil bewerken, dan is het bericht leeg (':


    Vreemd, sinds dit is opgelost enkele dagen terug kan ik middels de preview knop een preview van het getikte bericht zien.

    Bedoel jij iets anders?

    RJ schreef:
    (...)

    Vreemd, sinds dit is opgelost enkele dagen terug kan ik middels de preview knop een preview van het getikte bericht zien.

    Bedoel jij iets anders?


    Ik heb er alleen last van zodra ik een bericht wil bewerken en dan zien hoe het eruit ziet, wanneer ik bijvoorbeeld met een layout bezig ben. Wanneer ik het nog niet gepost heb werkt preview zoals het hoort.


    obsessive rage

    inktzwart schreef:
    (...)

    Ik heb er alleen last van zodra ik een bericht wil bewerken en dan zien hoe het eruit ziet, wanneer ik bijvoorbeeld met een layout bezig ben. Wanneer ik het nog niet gepost heb werkt preview zoals het hoort.


    Aaah dankjewel nu snap ik je.

    Opgelost! :-)

    Mag de image picker pop-up (dat blok waar je daadwerkelijk images kunt kiezen als je in een forumpost bezig bent) zo geplaatst worden dat het niet overlapt met het tekstveld? En is er een manier om die pop-up weer weg te likken als je 'm per ongeluk hebt aangeklikt of niet meer nodig hebt?


    Do it scared, but do it anyway.

    Mazino schreef:
    Mag de image picker pop-up (dat blok waar je daadwerkelijk images kunt kiezen als je in een forumpost bezig bent) zo geplaatst worden dat het niet overlapt met het tekstveld? En is er een manier om die pop-up weer weg te likken als je 'm per ongeluk hebt aangeklikt of niet meer nodig hebt?


    Ergens er naast (buiten) klikken verwijdert hem.

    RJ schreef:
    (...)

    Ergens er naast (buiten) klikken verwijdert hem.

    Ah, dat zal ik dan wel niet geprobeerd hebben... Top!


    Do it scared, but do it anyway.

    Hmmm het onderbreekt je tikken nu natuurlijk als je in 1 reeks met enkel je toetsenbord aan de slag bent

    Mazino schreef:
    (...)
    Ah, dat zal ik dan wel niet geprobeerd hebben... Top!


    Ik heb hem nog iets aangepast.

    Als je nu gewoon doortikt (of bv met ctrl+v een link plakt), dan zal de image picker ook verdwijnen. En bovendien komt wat je tikt dan alsnog gewoon in je tekst. Dus alsof er nog een ineens picker geweest is.

    Helpt dat? :-)

    RJ schreef:
    (...)

    Ik heb hem nog iets aangepast.

    Als je nu gewoon doortikt (of bv met ctrl+v een link plakt), dan zal de image picker ook verdwijnen. En bovendien komt wat je tikt dan alsnog gewoon in je tekst. Dus alsof er nog een ineens picker geweest is.

    Helpt dat? :-)

    Dat het weer verdwijnt als je doortypt is echt super fijn! Dan is het handig als je een plaatje van je pc wil gebruiken, maar verstoort het niet als je bezig bent met een grote RPG rol waarbij je alle BBCode met de hand typt omdat dat sneller is dan constant met je muis op de knopjes klikken.


    Do it scared, but do it anyway.

    De "start een nieuwe story" knop doet het niet. Dan wordt ik terug naar de homepage gelinkt met deze url: https://qreaties.nl/?a=start&soort=story


    Do it scared, but do it anyway.

    Mazino schreef:
    De "start een nieuwe story" knop doet het niet. Dan wordt ik terug naar de homepage gelinkt met deze url: https://qreaties.nl/?a=start&soort=story


    Dankjewel, opgelost!

    Mazino schreef:
    Mag de image picker pop-up (dat blok waar je daadwerkelijk images kunt kiezen als je in een forumpost bezig bent) zo geplaatst worden dat het niet overlapt met het tekstveld? En is er een manier om die pop-up weer weg te likken als je 'm per ongeluk hebt aangeklikt of niet meer nodig hebt?


    wait u can use pc files for forumposts???? que????


    help

    RSK schreef:
    (...)

    wait u can use pc files for forumposts???? que????

    Yes, Q has a new image picker function, it's located under Profiel en als je daarin een plaatje laad, kun je die vervolgens met de image picker tool op het forum plaatsen als ik alles goed gesnapt heb?


    Do it scared, but do it anyway.

    RJ schreef:
    (...)

    Mail van likes kan je inmiddels uitzetten (en evt weer terug aan natuurlijk) in je instellingen onder "berichten & notificaties".
    Voor jou staat hij al uit, de standaard is aan.


    Als ik het goed begrijp dan is het nieuw dat likes in pb komen? Want ik heb dat namelijk wel liever in mail en niet in pb, maar dit kan ik niet aanpassen bij instellingen (:


    kindness is never a burden.

    Caeneus schreef:
    (...)

    Als ik het goed begrijp dan is het nieuw dat likes in pb komen? Want ik heb dat namelijk wel liever in mail en niet in pb, maar dit kan ik niet aanpassen bij instellingen (:


    Er komt binnenkort ook een vinkje om de PB melding hiervan uit te schakelen.