Derks schreef:
(...)
Hahahaha ja dat is samen met een ander grote stressor dé reden dat ik weg wil.
Volgende week nog een bezichtiging in hetzelfde pand.
Ik wil alleen 'weloverwogen' verhuizen, en niet 'verhuizen om te vluchten'. Want ik verlies wel m'n inschrijftijd bij het verhuizen, de locatie is kut en het is nog steeds. 'maar' een kamer. En op google streetview zie ik bij diegene die ik van de week ga bezichtigen geen tuin (die vandaag had dat wel), maar nu was streetview niet heel duidelijk.
Ik vind het zo verdomd lastig, vooral vanwege de locatie en het verlies van m'n inschrijftijd...
Als iemand die ook enorm graag wil verhuizen, zeg ik: bij twijfel, niet doen. Want ja, natuurlijk wil je graag en de huidige situatie is drie keer kut. Aan de andere kant, als je gaat, verlies je inderdaad je inschrijftijd en niet eens voor een plek waar je achterstaat. Al je wensen kunnen natuurlijk niet uitkomen, maar ik heb wel zoiets van; als je zelf al enorm twijfelt/geen fijn gevoel hebt bij de plek, doe het dan niet. Want uiteindelijk zit je er wel mee voor God mag weten hoelang. Dan ben je weer op zoek én je mag van voor af aan beginnen want je inschrijftijd is weg. (Is er geen manier om die op de een of andere manier te behouden?)
Dit is natuurlijk mijn beargumentering, dat hoeft niet dat van jou te zijn. Alleen, als je niet achter de verhuizing staat, gaat dat niet zomaar weg als je er woont. Dat je graag wilt verhuizen vanwege een rotsituatie en een rothuisbaas (en wat nog meer) betekent niet dat je altijd genoegen moet nemen met wat er op je pad komt. Ja, de huizenmarkt is kut, maar je moet wel het idee hebben daadwerkelijk een stapje omhoog te doen. Wat is anders het nut?
[ heaven knows ]