Ik heb sinds begin dit jaar een newfound love voor lezen en schrijven en andere creatieve dingen. Door studie is daar een best dikke muur tussen gekomen - zowel door gebrek aan tijd als te veel vrije tijd die ik heel vaak met vrienden gamend doorbracht i.p.v. iets alleen te doen, omdat ik niet graag alleen ben. Door 'writing on a dark academia train' video's op youtube kan ik echter wel alleen zijn, omdat ik me kan focussen. En ik probeer een halfuur tot een uur voor het slapen te lezen nu.
Niet echt persoonlijk ontwikkeling, maar ik ben terug hobby's aan het oppakken die ik had laten liggen omdat gamen makkelijk was.
Daarnaast ben ik sinds ik brandweer training heb gevolgd voor mijn werk meer gaan letten op op tijd naar huis gaan. Sinds oktober 2021 werk ik bij een bedrijf en ik werkte daar in de productie afdeling, waardoor het vrij normaal was om om 7.40 aanwezig te zijn, zodat je je in kon lezen voor het ochtendoverleg, en dan per ongeluk door te gaan tot 17.30 of later soms. Dit had wel eens dringende redenen zoals hoge druk achter productie en dat er dan iets kapot ging waar dingen voor geregeld moesten worden of emissieproblemen, maar veelal was het gewoon de flow van dagdagelijkse zaken die me op het werk hielden. Dat mijn twee collega's zelf ook tot makkelijk 17.00 of later bleven zitten zorgde er ook niet voor dat je elkaar op attendeert dat het tijd is.
Net voordat mijn training begon hebben ze echter een reorganisatie doorgevoerd, waardoor mijn functie niet meer onder productie, maar onder de technische/project afdeling valt en ik dus ook een ander kantoor heb dat niet meer bij de controlekamer zit. Aan de ene kant ontzettend K, want je weet bijna niks meer, aan de andere kant lijkt er wel een drempel te zijn dat operators vragen komen stellen of problemen komen dumpen - wat zowel goed als slecht is.
Deze week heb ik nog geen overuren gedraaid en ergens ben ik nerveus voor m'n loonstrookje, maar aan de andere kant is dit niet meer dan normaal. Ik heb geen slecht salaris en mogelijk wordt het nog beter, dus overuren zijn geen must voor mij. En ondanks dat ik mijn avond nog steeds vaak indeel dat ik beneden zit om TV of tiktok te kijken tot het eten en daarna pas hobby's ga doen, voelt het wel fijner. Niet meer snel-snel naar huis fietsen, omdat het eten eigenlijk al bijna klaar was en aanschuiven terwijl ma en zusje al zitten te eten om daarna naar boven op te rotten om eindelijk tijd voor mezelf te maken en me dan schuldig voel als ik een uur op tiktok spendeer.
Ik ben echt niet te beroerd om over te werken, maar het is wel fijner zo. Andere mind-set, meer tijd voor mezelf en me minder schuldig voelen over 20 minuutjes op Q typen ipv aan een verhaal.
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen