Hello fellow nerds!
Naam: Maxime, maar Max mag ook ^^
Leeftijd: 23, 4 juni word ik 24
Welk TTRPG-systeem gebruik je? D&D 5e! Maar als het goed is ga ik binnenkort ook pathfinder (nog niet beslist welke editie het wordt) uitproberen
Hoe lang speel je al? Ik denk nu sinds eind 2017?
Ben je GM of speler? Voornamelijk speler. Heb een poging gedaan tot GM'en van een homebrew campaign, maar dat is niet goed afgelopen. Mijn one-shots daarentegen wel!
Welke rollen heb je al gespeeld? Poeehhhh. Mijn allereerste character was een High Elf Barbarian. En heb daarna veel gespeeld. Bard, Warlock, Rogue, Cleric, Fighter (gunslinger dan wel), Monk, Sorcerer (in een one-shot weliswaar), en een Paladin Party NPC die ik in combat bestuur.
Welk soort campaign speel je momenteel? Ik speel momenteel met twee verschillende groepen.
Groep 1 is een groep die vooral irl speelt, waar m'n vriend nu de GM is. 29 april hebben we als het goed is de laatste sessie van die campaign. Het was een fantasy setting waarbij we een aantal arcs hebben gehad. 1e arc was een Mages Circle ontmantelen, omdat ze een of andere bad guy wilde resurrecten. 2e arc was een dragon arc, vergelijkbaar met de chroma conclave arc van critical role voor wie bekend is daarmee. En de 3e arc is het samenvallen van alle hints en dingen die opgezet waren in de vorige arcs, met aan het einde de fight met de BBEG. Dit was de right hand van een fallen angel, de brain zeg maar. De commander van het demon army, de brawn, is door de archangels geseald onder het continent waar we ons op bevinden. De right hand probeert nu dus zichzelf in het lichaam van de brawn te steken. En volgende sessie is de fight met hem.
Groep 2 is een groep die bijna alleen online speelt, omdat we best gespreid door NL wonen inmiddels (wel iedereen uit Zeeland oorspronkelijk). Daar speel ik nu een Domain of Dread campaign. Nyx, de bad guy, heeft alle domains geconquerd en zijn onder haar reign nu. Ze is aan het begin van de campaign de material plane binnen gevallen om die over te nemen. En wij zijn nu op zoek naar onze utilities om haar te verslaan. Er is een prophecy van een cult (waar mijn character en van iemand anders bij horen) die over de toekomst en het verleden spreekt en daar houden we ons een beetje aan. Helaas is mijn character (een monk) overleden 2 sessies geleden. Volgende sessie komt mijn nieuwe character er weer bij tho!
Wat is je grappigste TTRPG herinnering? Ik zit even te denken, maar er zijn wel een aantal dingen die ik grappig vond.
1. De DM die een nat 1 tegen ons rolde, zich bedacht dat hij advantage had en zegt 'Ga ik zo'n *ssh*le zijn? Ja!'. En vervolgens nog een nat 1 rolt.
2. Een andere DM die sinds een aantal sessies het character "Jason" steeds met "Arthur" (een andere partymember) aanspreekt, terwijl ze totaal niet op elkaar lijken, ook niet qua spelers. Het character "Jason" begint ook een naam op te bouwen zoals Daenerys. De lijst tot nu toe:
Jason, Prince of the Steppes, Exile of the Steps, Breaker of Doors, Crowbar, The Sad, The Trashtalker, Breaker of Cages, The Non-smasher, Note, Arthur, The Blade of 12, Collector of Armor, Warlock without benefits, Queen.
3. De wizard en ik die onszelf probeerden te verkopen om gratis te overnachten, en toen bleek dat de owner liever een male had, we de barbarian hebben verkocht zoals het goede pimps betaamd.
4. Helaas niet zelf bij geweest, maar een rogue die een 35 ofzoiets rolde om iemands broek te jatten en daarom de broek van iemand heeft afgejat terwijl die persoon hem nog aan had/liep. Dit is een grote meme in onze groep (die van groep 2) en is iets wat heel vaak gezegd wordt als iemand superhoog rolt om iets te gaan doen, vooral bij stealth/sleight of hand.
Wat is je grootste TTRPG droom? Geen idee. Een campaign DM'en tot het einde lijkt me leuk, maar is niet echt mijn droom. Gewoon een goeie groep blijven houden die niet uit elkaar valt (is al 3 keer gebeurd helaas) is mijn droom denk ik.
Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden? Nein. Ik teken mijn characters helaas niet zelf en heb niet de motivatie om m'n campaign notes in een samenhangend verhaal te typen.
[ bericht aangepast op 22 april 2023 - 22:33 ]
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen