Togo schreef:
(...)
Haters gonna hate. Het is jammer, en helaas weinig aan te veranderen. Ik ben daar niet bekend mee, though. Wat betekent die zin?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit is wat ik ervan weet (correct me if I'm wrong anyone). Veel transgenders nemen een nieuwe naam aan die beter past bij wie ze echt zijn. Die oude naam die ze bij de geboorte kregen wordt dan de deadname genoemd. Het is voor veel transgenders heel erg pijnlijk om die oude naam te horen en het wordt vaak expres gebruikt door hatelijke mensen die bijv. anti-trans zijn. (Again, correct me if I'm wrong.)
In deze scene werd een trans man (zowel de acteur als zijn karakter is trans) verdacht van moord. De politieagent wil hem onder druk zetten met "oh, your name is (..)? Your birthcertificate says...". Hij wordt onderbroken door een ander die zegt "don't use his deadname". Als in, zelfs al wordt iemand verdacht van moord, een deadname gebruiken gaat een stap te ver. Zoiets op internationale tv in de DC-universe was echt heel tof, representation matters.
[ bericht aangepast op 18 maart 2023 - 12:17 ]