Wat balen dat je je niet goed voelt in je eigen huis. Ik ga even nadenken.
Voor veiligheid:
- Wat dacht je ervan om een belletje aan de deur te hangen? Natuurlijk lost het het basisgevoel van onveiligheid niet op, maar misschien kan je wat beter ontspannen als je weet dat mócht de deur zomaar opengaan, je dat hoort.
- Een vriendin van me nam een vis om zich minder alleen te voelen en ook om vreemde geluiden beter te kunnen plaatsen. Misschien iets voor jou, maar dan moet je wel fan zijn van aquariums. Vaak mag dat in ieder geval sowieso, ook al mogen andere huisdieren niet.
Voor gezelligheid:
- Ik las dat je moeite hebt met planten in leven houden, wat dacht je van een scala aan vetplantjes en cactussen? Die doen over het algemeen het leefwerk zelf.
- De potjes van de vetplantjes en cactussen verven en versieren geeft misschien ook een extra beetje gezelligheid in de kamer.
- Een van de meest doe-het-zelfdingen die ik zelf prettig vind om in een eigen ruimte te doen, is de muren behangen. Foto's, kunst (van vrienden, I'm not rich ) en ik heb ook nog een filmposter die ik erg mooi vind.
- In het verlengde ervan zou je misschien een muurschildering kunnen maken, als dat van je verhuurder mag. Dan heb je zelf ook iets in de kamer 'gemaakt', misschien helpt dat met de ruimte toe-eigenen.
Hopelijk heb je hier wat aan en voel je je snel wat beter in je ruimte!
- Oh, ik was het opruimen vergeten. Ik heb ook een schijthekel aan opruimen, dus ik heb hier niet de perfecte, maar wel een overzichtelijke, realistische opruimtip. Ik gooi mijn was altijd op één plek, in een wasmand, die ik ergens anders of een beetje uit zicht in mijn woonruimte zet. Ik heb een doos voor ongedefinieerd papierwerk en een doos voor prullen die ik later nog eens op moet ruimen, die staat ook gewoon ergens niet in het midden van mijn kamer.
Het is niet zoveel werk om mijn rotzooi op één plek te verzamelen en dan ruim ik het op zodra ik een keer tijd/energie ervoor heb. Tot die tijd heb ik er in ieder geval niet zoveel last van. Het is voor mij niet realistisch om alles de hele tijd meteen op te ruimen, dus zorg ik er gewoon voor dat ik er geen last van heb tot ik de tijd om op te ruimen wel heb.
[ bericht aangepast op 23 nov 2022 - 21:45 ]
Tijd voor koffie.